The Trip ( TECH-HOUSE-FUNK.... )

Duart Jansen

Movin'and Groovin'
ben 'm nu aan het downen, 1.71 kb/s ....eh misschien morgen nog eens proberen..?

Origineel geplaatst door Soundtrooper
ben 'm nu aan het downen, 1.71 kb/s ....eh misschien morgen nog eens proberen..?

ja gisteren was er wat mis met de server ofzo, hij doet het nu gewoon weer hoor!!

Ja het was de moeite waard om het nog eens te proberen :)

Hij is leuk !
Vooral de reso-geluidjes doen het leuk samen met / achter de vocal.
(Zelf ingezongen ?)

Als ik dan toch wat kritiek moet geven ;
ik vind de beat in het begin iets te summier en hakkelig. Dit komt vnl. door de gitaar. In het nummer zelf is het juist lekker dat ie wat offbeat is, maar in het begin toch wat rommelig. Vanaf het moment dat de open hihat erin komt is het overigens al een stuk beter.
Wel vind ik die OH een beetje te steriel. Evenals de ride die er bij 1:58 en 3:27 in komt
(maar kan persoonlijk zijn, ik heb het niet zo op die 909 ride dingen, te vaak gehoord)

De volumeverhoudingen vind ik, voor zover ik op m'n koptelefoon kan beoordelen, lang niet slecht. Alleen het distorted geluidje wat er op 4:12 bij komt is nogal hard, maar dat kan juist wel goed werken. Het is tenslotte aan het einde van het nummer, even freaken kan nooit kwaad.

Al met al een leuke track !

wat loopt er precies niet helemaal soepel??? de gitaar? of iets anders??? details aub,daar kan ik namelijk meer mee!

Je bassline heeft een geluidje met zeer korte attack.
Terwijl je de track aan het opbouwen bent lijkt je bassline niet helemaal in de maat te lopen,
maar op het moment dat je track wat voller wordt is dit effect wat minder.

Ik denk dat als je de attack wat langer zet of de release iets meer open draait en legato speelt dat het dan wat beter klinkt. Een beetje mee stoeien nog zou ik zeggen, verders leuk gedaan!

Wat mij betreft loopt het allemaal soepel. Op het intro na.
De baslijn heeft een bepaalde groove, ik vind 'm persoonlijk lekker klinken.
Het gitaartje is niet helemaal strak maar dat moet juist niet.

Ja Demian heeft daar wel een punt, ik heb net nog eens geluisterd en de bas zou in het begin idd. iets minder statisch mogen klinken. Misschien eens wat proberen met velocity op de cutoff.

Origineel geplaatst door demian
Je bassline heeft een geluidje met zeer korte attack.
Terwijl je de track aan het opbouwen bent lijkt je bassline niet helemaal in de maat te lopen,
maar op het moment dat je track wat voller wordt is dit effect wat minder.

Ik denk dat als je de attack wat langer zet of de release iets meer open draait en legato speelt dat het dan wat beter klinkt. Een beetje mee stoeien nog zou ik zeggen, verders leuk gedaan!

ja ik ben al met die bass aan het stoeien geweest maar kreeg het nog niet helemaal goed,dus heb ik het eerst maar zo gelaten,de bass is gemaakt met losse samples namelijk dus das wat lastiger dan even de release wat aanpassen...de bass loopt wel in de maat(ook al zit er een groove overheen)maar is soms gewoon te kort zeg maar daardoor vallen er wat gaten tussen,misschien vervang ik die samples wel even door een synth basje,dan moet dat probleem uit de wereld zijn...

iig bedankt voor het luisteren en het commentaar!!

Origineel geplaatst door C-Code
Ik vind em vet !! :okdan:

Mag ik vragen wie de zang doet ? (althans het zinnetje wat ik hoor)

ow das een maat van me... hebben we gisteren even bedacht en gelijk maar opgenomen en op de track gepleurd,was bedoeld als joke,maar vond het wel wat hebben.

Origineel geplaatst door d.j.conflict
ja ik ben al met die bass aan het stoeien geweest maar kreeg het nog niet helemaal goed,dus heb ik het eerst maar zo gelaten,de bass is gemaakt met losse samples namelijk dus das wat lastiger dan even de release wat aanpassen...de bass loopt wel in de maat(ook al zit er een groove overheen)maar is soms gewoon te kort zeg maar daardoor vallen er wat gaten tussen,misschien vervang ik die samples wel even door een synth basje,dan moet dat probleem uit de wereld
zijn...

Misschien dat als je de bass layert en deze met eq wat aanpast dat je hem ook goed krijgt.
Want dit basje klinkt wel lekker verder.

ik vind het een heerlijk nummer, lekkere groove, leuke vocals. goed!

Lekkah! Idd leuke reso geluidjes op de achtergrond!

Hij mag van mij blijven! :D

Origineel geplaatst door Acidfever

Hij mag van mij blijven! :D

nou als jij dat zegt, dan voel ik me vereerd... :D

Back