voorbeeld van compressie, iemand?:)

Unic

El Musica
kan iemand mij eens een goed voorbeeld laten horen van wat compressie nu prezies doet?

in fruityloops zet ik wel eens een compressor er over heen, maar echt verschil horen?!?! nee
Ik lees steeds dat je er een vette sound door kan verkrijgen...

nou...dat lukt mij dus niet.

kan iemand mij eens een voorbeeld geven dus... kan ik eens hroen wat het dient te doen...:D

alvast dank!!!

greetz Unic

Luister eens naar benny benassi op de bassline zit gigantisch veel compressie (dmv sidechaining)

Re: voorbeeld van compressie, iemand?:)

Origineel geplaatst door Unic
kan iemand mij eens een goed voorbeeld laten horen van wat compressie nu prezies doet?

in fruityloops zet ik wel eens een compressor er over heen, maar echt verschil horen?!?! nee

gebruik je die fruitycompressor ?
want dan kan het kloppen dat je niks hoort.
die is namelijk heeeeeeeeeeeeel slecht.

ik hoop toch voor jullie dat dit hoorbaar is :D

eerst gewoon, dan naar de tering gecompressed/limit

Attachments

• break01compressie.mp3
    68,2 KB · Bekeken: 115
ik zag inderdaad op pagina 1 een voorbeeld staan... alleen ik hoorde weer geen verschil. hahahaha tnnx btw

dus: stukkie met en stukkie zonder alstublieft. anders nog iets? :P

;)

Ik hoor wel verschil, hmm..

Anders moet je gewoon eens zelf een compressor plugin pakken en alle knoppen automatiseren terwijl je een drumploop afspeelt.. wedden dat je het gaat horen ! :)

neuh het heeft niks met chorus te maken.....reverb...tja....de staartjes worden opgetild, maar er wordt niks bijverzonnen aan de hand van voorgaand signaal.

Dus als je normaal een scherpe attack hebt met een geluid dat snel zacht wordt, maar wel nog doorgaat, kun je dat wat plat walsen zodat je langere, dikkere sounds lijkt te krijgen, zoals in de mp3.

Re: Re: voorbeeld van compressie, iemand?:)

Re: Re: voorbeeld van compressie, iemand?:)

Origineel geplaatst door MULDER MAN
gebruik je die fruitycompressor ?
want dan kan het kloppen dat je niks hoort.
die is namelijk heeeeeeeeeeeeel slecht.

Vind ik wel mee vallen, kan hem anders altijd best wel laten compressen, hijs ook erg leuk om je kick mee op te fokken en te laten ponmpen, oke er zijn natuurlijk veel beteren maar heel slecht nee.

Erg lullig maar heb niet de mogenlijkj heid om een voorbeeltje te posten, misschien zondag.

Daar zijn ze ook voor mar op de meeste compressors zitten van die mooie attack en release knopjes waarmee je soms het tegenovergesteld kan bereiken. De Gate help ook erg goed.

:okdan:

kijk her heb ik wat aan:)

het lijkt dus meer op een soort dieper en heel kort liggende chorus/reverbration...

tijd voor wat testen bij mezelf:)
Hmm misschien moet je es opzoeken wat een compressor precies doet, zodat je weet waar je op moet letten. En, zoals al gezegd, download es een compressorplugin of zo en ga er wat mee klooien.
of luister es hiernaar:

Attachments

• hhkaal.mp3
    142,5 KB · Bekeken: 98
en met compressie is het zo. Hoor je het?

Attachments

• hhcomp.mp3
    126,8 KB · Bekeken: 95
Kheb ook nog een extra vraagje betreft dit ..

Ik werk vooral met hardware ..
Kan ik mijn pc ook gebruiken als een effect waardoor ik men synth bv. door een compressor kan laten gaan ??

Ik heb alleen een Ultramizer Pro en das is ni naar men zin ..

Greetz,
Com8

Allgro-9800Ser-0.jpg

Origineel geplaatst door Com-Eight
Kheb ook nog een extra vraagje betreft dit ..

Ik werk vooral met hardware ..
Kan ik mijn pc ook gebruiken als een effect waardoor ik men synth bv. door een compressor kan laten gaan ??

Ik heb alleen een Ultramizer Pro en das is ni naar men zin ..

Greetz,
Com8

Allgro-9800Ser-0.jpg
Naar mijn weten wel ja. Nooit geprobeerd, maar zou niet weten waarom niet.

Back