Hallo,
Ik heb een Akai S-2000 met daaraan gekoppeld een Teac SCSI Cd Rom-lezer (type weet ik niet). Ik heb de ID's goed ingesteld. goeie Cd Roms er in, en toch lukt het niet om samples, programs of wat dan ook goed in te lezen. De sampler vindt de Rom-lezer wel, maar laadt alleen samples en geen programs, en als ik de samples ter test in het testprogram van de Sampler inlaadt, blijken de samples vreselijk te kraken (dus níet goed ingelezen).
Na wat Googlen kwam ik het volgende tegen.
- vanaf de Teac-site: "All SCSI models, by factory default, use ID 3 and Termination enabled...
- vanaf een google-discussie groep (en hier schrok ik dus écht van):
Ik heb een Akai S-2000 met daaraan gekoppeld een Teac SCSI Cd Rom-lezer (type weet ik niet). Ik heb de ID's goed ingesteld. goeie Cd Roms er in, en toch lukt het niet om samples, programs of wat dan ook goed in te lezen. De sampler vindt de Rom-lezer wel, maar laadt alleen samples en geen programs, en als ik de samples ter test in het testprogram van de Sampler inlaadt, blijken de samples vreselijk te kraken (dus níet goed ingelezen).
Na wat Googlen kwam ik het volgende tegen.
- vanaf de Teac-site: "All SCSI models, by factory default, use ID 3 and Termination enabled...
- vanaf een google-discussie groep (en hier schrok ik dus écht van):
> AKAI S2000-Samplers only work up to 12x CDRoms. Faster drives don´t work!! No
> joke.
But the S-2000 works without problems with a Pioneer 32 x SCSI...
Maybe with 12 x speed,but it works...
>
> Jim Emery wrote:
> Depends on the interface. These device are IDE devices. I am not sure... but
>
> > I think that your sampler requires scsi... if so no go.
> >
> > Jim Emery
I`m talking about SCSI devices(sorry,I forgot to mention that)[\QUOTE]
Ik heb de volgende vragen. Klopt het inderdaad dat de keuze van het specifieke ID-cijfer tot dergelijke problemen kan leiden? Volgens mij moet je wel zorgen dat er geen conflict optreedt, maar verder...Hij maakt immers wel verbinding, dus.
Ten tweede, klopt het inderdaad dat een S-2000 alleen met ten hoogste een 12 x CD Rom-lezer kan werken? Is iemand dit probleem bekend? In die google-discussie hebben ze het ook over het verschil tussen 32 x SCSI en 12 x speed. Wat betekent dat?
Graag een antwoord, ik heb m'n zinnen er op gezet om eindelijk Cd Roms te kunnen lezen in m'n sampelr.
Groeten,
Pjeut.