Wireless MIDI

Deze op Harmony Central gevonden.

October 21, 2004
Using MIDIjet, musicians can connect any two pieces of MIDI gear without cumbersome cables. It is designed to replace standard MIDI cables in situations where cables restrict performer mobility, are visually unpleasant, or awkward to connect. Up to 64 wireless MIDI connections can be made in the same environment, connecting instruments up to 50 ft apart.

The MIDIjet Wireless MIDI kit is as easy to use - all that's required is to connect the transmitter to a MIDI Out and receiver to a MIDI In. MIDIjet operates on the 2.4 GHz license-free band and is powered by either 2 'AA' batteries or a DC adapter

Lijkt dus interessant om kabels uit te sparen, maar in de plaats moet je dan wel adapters plaatsen....met draad dus. Enkel goed voor mensen wiens midi apparatuur ver van hun keyboard staat.
Hier het artikel met foto.

Vind het een beetje jammer dat dit soort technologie het nooit echt zal redden door de prijs.

375 Euro is echt te duur voor dit soort technologie. Wireless over de 2.4 Ghz band is echt al vergevorderd en dit hoeft echt niet zo duur te zijn. Met een prijs van 70 Euro ofzo was er een kans geweest dat dit een mainstream product kon worden maar op deze manier zal het echt een luxe product zijn. Ik zal voor de 10 meter die ik moet overbruggen liever een handje midi kabels kopen a 5.5 Euro dan overwegen een paar keer 375 Euro neer te leggen. En dan heb je nog tussenkabels nodig van verzender/ontvanger naar source/destination apparaat. Dus nog steeds kan op kabelbreuk.

Jep, helemaal mee eens, 375 dollar is veel te duur, daar koop je een knappe 2e hands synth voor...
Als het 2 keer zo duur als een midikabel zou zijn is er een markt voor...wat kost nou eigenlijk dat apparaat aan onderdelen...durf te wedden dat Casio dit zeker goedkoop kan maken:)

'k denk dat Behringer hier nog wel even induikt...en goedkopere op de markt brengt!

mooie vinding... misschien moeten we behringer maar een mailtje sturen en vragen wanneer je het bij hun kan kopen...

Zo goedkoop is 2.4 gHz apparatuur anders niet.
Het zijn geen simpele audio torren die erin zitten !
Bovendien moet het signaal heel scherp gefilterd worden, anders heb je straks een studio zonder midi-kabel, maar met 747-brokstukken...en een kwaaie buur die niet meer kan gsm-en en arabsat ontvangen.
En je ontwerp moet ook getest en gecertificeerd worden.

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Zo goedkoop is 2.4 gHz apparatuur anders niet.
Het zijn geen simpele audio torren die erin zitten !
Bovendien moet het signaal heel scherp gefilterd worden, anders heb je straks een studio zonder midi-kabel, maar met 747-brokstukken...en een kwaaie buur die niet meer kan gsm-en en arabsat ontvangen.
En je ontwerp moet ook getest en gecertificeerd worden.

Maargoed, als er alleen maar midi-data doorheen gaat -stelt geen fuck voor lijkt me- dan vind ik het wel duur.

En op het plaatje zie ik maar 1 midi-connector, hoe ga je daar 64 instrumenten op aansluiten als je die al hebt :dubbel:
(volgens mij bedoelen ze iets anders hiermee maar toch)

Origineel geplaatst door Sander02
Maargoed, als er alleen maar midi-data doorheen gaat -stelt geen fuck voor lijkt me- dan vind ik het wel duur.
B]

Tsja, tis net als met een GSM ; je kan er slap door ouwehoeren of een kwantum mechanica discussie voeren met Hawking....maakt voor die telefoon niet uit ;)

Back