bussssssss
bussssssss
@mpower: ja kan je doen, dan heb je meteen de eq op je kanaal ná de compressie, als je dat wil. Meteen een heel andere sound. Wat helemaal te gek is: een patchbay! Sluit de inserts van de kanalen, en de bussen op een patchbay aan, en je compressors, of andere rotzooi kan je er gewoon inprikken... Het kost wel wat, ook aan kabels enzo, maar het wordt een stuk rustiger en overzichtelijker. Just a thought..
@burp: een van mijn beste vrienden heeft een modular, hij deed tot voor kort alles met dat ding, zelfs douchen erna
het verschil met hardware is het volgende:
het is volkomen anders
zowel software als hardware kan goed klinken.
Die compressor in de Nord is een functioneel ding, een tool binnen de programmeer omgeving
ik heb m gehoord, en hij is best goed, te vergelijken met de emagic dingen, maar een open sound, zoals bij een stoere hardware unit als een ssl of dbx of spl of desnoods een compressor op uad of powercore dsp kaart?
no way
bovendien haalt ie toch veel transients weg waardoor de boel een beetje platgeslagen gaat klinken..
een goede compressor kan je ook zo zetten dat je m niet hoort en het "ruimtelijker" wordt, sorry voor dit wazige woord, je moet zoiets gewoon horen, er is een draadje over een zelfbouw compressor van ssl op dit forum, er staat ook een mp3 tje bij... De compressor in de Nord klinkt vind ik trouwens beter dan sommige hardware goedkope dingen!
Wel is fijn van analoge hardware dat er nauwelijks meetbare vertraging inzit. In de Nord (vooral als je de input gebruikt om extern materiaal te processen) Het kan wel, de modular is een koele bak om rare dingen met je geluid te doen, maar w.b. de timing tov andere live dingen is natuurlijk niet best. (AD conversie-processing-DA conversie=vertraging) Dus mijn mening: gebruik gewoon de Nord voor specifieke effecten, en als je compressie wil, en je doet veel live, zoek een fijne tweedehands hardware unit. Ook gezien het feit dat de modular geen digitale output heeft is een hardware compressor/limiter wel fijn. Heb je bijvoorbeeld naar een focusrite twintrack pro gekeken? niet al te duur bij thomann.de of musikproduktiv.de of feedback desnoods, en een fijne front-end die je ook voor andere dingen kan gebruiken.. Ik heb m ook die vriend van me aangeraden. Jullie zitten in hetzelfde schuitje.