Wersi Matic CX1

Dit lijkt wel op een bohm digital drums met toetsen. Bretsig!

mijn vader heeft nog een wersi elektra KF-90 ofzo staan,is eigenlijk meer een orgel.
je kan er misschien wel een koopje mee doen,maar ik betwijfel of je er echts iets aan hebt.
ik ken het model niet,ik kan alleen maar zeggen dat wersi voornamelijk huis-orgels maakt.

Gelukkig heb ik sinds gisterenavond al een afspraak met die persoon voor morgen om hem op te halen :)

En....

Hij staat inmiddels bij mij thuis.

Meteen is mij opgevallen dat er geen audio out op zit (in ieder geval geen jack-bus)
En er komt ook geen geluid uit het beestje zelf daar er geen speakers in zitten, dus ik vraag me even af hoe en wat.

Wel zit er een tape (DIN plug) op om zodoende nieuwe drumritmes te laden of te saven ? of is dit de audio?)
en er zit een of ander centronics achtige aansluiting op waarmee een extern keyboard en of pedaal aan te sluiten is.

Ik zal nog wat pics maken er van.

plaatje

Attachments

• wersi1.jpg
    wersi1.jpg
    55,1 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door koediman
waar is de voorkant nou?

Is door middel van het middenstuk verbonden met de achterkant.. ;)

sjoooo...

Ik heb er inmiddels geluid uit, die din uitgang is tevens audio out.

Het volume is wel heel zacht wat er uitkomt, ik heb mijn versterker nu op 8 staan wil ik hem een beetje horen.

Geluiden zijn zeker wel kewl, ik zal binnekort een mp3'tje plaatsen...(als ik hem harder kan opnemen tenminste)

Sieht gut aus!

Yeah :)

Hier een geluidsfragmentje..

Er zit een lichte brom in, volgens komt dat omdat ik de DIN plug een lager voltage geeft dan wat mijn geluidskaart minimaal wil hebben, maar da's voor latere zorg :)

Er zit trouwens ook nog een heel begeleidingsgedeelte in met basssounds en chords etc.. (Zelfs met phaser effecten)
Maar da's nie waar ik echt geinteresseerd in ben. LOL

Attachments

• blurk.mp3
    630,2 KB · Bekeken: 105
Wow... da's pas mooi!

Als je daar nou geen jaren '70 liftmuziek mee kan maken, dan weet ik het niet meer... :)

vette sounds komen eruit zeg...ik zou dat ding ook wel willen hebben :) Wat betreft die lage output...in die tijd hadden die duitse merken vaak een dinplug met verschillende outputs op verschillende pinnen. Dus het kan zijn dat op een andere pin een veel hogere output zit. Ff pielen zou ik zeggen.

Misschien is het ding ook wel eenvoudig te syncen met een puls zodat je hem synchroon kan laten lopen aan de computer :):)

Hij zou programmeerbaar moeten zijn, via tapes kan je je eigen program's opslaan en laden weer.
Maar zover ben ik nog niet. :)

Back