RS7000 OS update 1.22

Eurikon

]]= sound is unfrozen geometry =[[
Yamaha komt nog een keer uit de kast voor het verloren schaap :D
geen schrikbarende update, 2 bekende bugs verholpen,
en volgens Yamaha nog wat andere 'foutjes'

hier verkrijgbaar in het Japans:
Yamaha Japan

en binnenkort in vertaalde uitvoering, op de 'supersnelle' :Z website van Yammie
Yamaha Synth

* Contents of main update < V1.21 -> V1.22 >
- New song (or new style) when selecting, Effect (Variation/Chorus/Reverb)
the trouble where Return and PAN are not reset was corrected.
- The trouble where Distance of Filter is not remembered in Scene Memory was corrected.
- In addition, trouble was corrected.

Re: RS7000 OS update 1.22

Origineel geplaatst door bionrg
Yamaha komt nog een keer uit de kast voor het verloren schaap :D
geen schrikbarende update, 2 bekende bugs verholpen,
en volgens Yamaha nog wat andere 'foutjes'

hier verkrijgbaar in het Japans:
Yamaha Japan

en binnenkort in vertaalde uitvoering, op de 'supersnelle' :Z website van Yammie
Yamaha Synth

* Contents of main update < V1.21 -> V1.22 >
- New song (or new style) when selecting, Effect (Variation/Chorus/Reverb)
the trouble where Return and PAN are not reset was corrected.
- The trouble where Distance of Filter is not remembered in Scene Memory was corrected.
- In addition, trouble was corrected.

Hmmm....ontdek deze net pas......beter.

Had wel gehoopt dat ze het voor elkaar hadden gekregen om net als met step/grid record ook tussen record en playmode te kunnen switchen in realtime record. Dat zou echt super zijn.

Ook zou het erg relaxed zijn als je tijdens het afspelen van recordtype kon switchen.

Maar ja...je kunt niet alles hebben.....had deze update niet verwacht iig,

Origineel geplaatst door Boost303
Bizar dat ze deze 2 dingetjes maar verbeterd hebben. Yamaha is echt net een soort Casema

LOL :D Tja.....er zijn wel OSés geweest die veel meer nieuwe zaken en bugfixes hadden maar de Rs7000 zal een lage prioriteit hebben. Wel erg bizar dat ze de wishlist van een hele community negeren en gewoon wat redelijk suffe zaken fixen.

Ik bedoel....we zaten toch allemaal te wachten op OS 2.0...niet een 1.22 fixjes.

Er zijn zoveel feature requests en bugfixes geweest en we krijgen dit..... erg grappig.

Origineel geplaatst door Acidfever
LOL :D Tja.....er zijn wel OSés geweest die veel meer nieuwe zaken en bugfixes hadden maar de Rs7000 zal een lage prioriteit hebben. Wel erg bizar dat ze de wishlist van een hele community negeren en gewoon wat redelijk suffe zaken fixen.

Ik bedoel....we zaten toch allemaal te wachten op OS 2.0...niet een 1.22 fixjes.

Er zijn zoveel feature requests en bugfixes geweest en we krijgen dit..... erg grappig.

tja..OS updates is voor yamaha meestal hobbyprojectjes van werknemers in hun eigen uren....

Volgens mij mogen we niet klagen toch? De laatste update (hiervoor dus) bracht echt wel leuke nieuwe dingen zoals verbeterde filters etc. Dat ze nu een update brengen verbaast me zelfs, aangezien dit apparaat al geruime tijd geleden uitgebracht is.

Tja, bugfixes (waar de klant voor betaald heeft) hebben nu eenmaal een hogere prioriteit dan nieuwe features. Al met al moet ik zeggen dat ik al blij was met met de verbetering in v1.2. Dat neemt niet weg dat deze machine nog veel meer kan, maar ik denk niet dat er nog een noemenswaardige OS update zal komen. Ik zie dan nog eerder een RS8000 verschijnen. Ongetwijfeld zullen er dan veel RS'en in de verkoop gaan, net zoals de Access Virussen nu :D

op rs7000.org wordt anders gesproken van een nieuwe OS release ... doch weinig tot geen details bekend :(

Origineel geplaatst door DaVitch
op rs7000.org wordt anders gesproken van een nieuwe OS release ... doch weinig tot geen details bekend :(

Hebben ze het niet over de release die je hier ziet? Deze is namelijk eind vorige maand pas uitgekomen.

Hij is er

Hij is er

op http://yamahasynth.com/:D
het haald alleen niet veel uit

RS7000 V1.22 Updater Readme

What's new in this Update:
Corrected an error in where it does not reset Return or Pan of
Effect(Variation/Chorus/Reverb) even when New Song (or New Style) is selected.
Corrected an error in memory of Filter Distance in Scene Memory
Corrected other minute errors.

Re: Re: Hij is er

Re: Re: Hij is er

Origineel geplaatst door Acidfever
Elke fout minder is een fout minder! 8)

Ik geef je groot gelijk, maar toch was het beter geweest als ze er deze fouten in niet in gewerkt hadden. Dat is toch wat een software-developer beoogt te doen?

Jammer dat ze het geen open-source maken, dat zou mooi zijn.

Re: Re: Re: Hij is er

Re: Re: Re: Hij is er

Origineel geplaatst door jrs
Ik geef je groot gelijk, maar toch was het beter geweest als ze er deze fouten in niet in gewerkt hadden. Dat is toch wat een software-developer beoogt te doen?

Jammer dat ze het geen open-source maken, dat zou mooi zijn.

Open source zou super zijn. Yamaha zal dit denk ik helaas niet doen omdat ook alle algorytmes op gebied van slicing enz enz dan door de concurrentie te zien zal zijn.

Dit is toch nog technologie die doorleeft in de Motifs dus dat kan nog wel even duren! :frons:

Voor zover ik begrepen heb, is het originele development team van de RS7000 uit elkaar...
Gelukkig kregen we deze update!!

Back