Kurzw. K2500 vraag...

Sander02

Gepokt en gemazeld
Ik zou graag eens wat van de Kurzweil-gebruikers willen weten over het gebruik van meerdere uitgangen.

Ik heb zelf een K2500r en ik heb nu alle 8 uitgangen aangesloten. Helaas vonden ze het nodig om de effecten alleen maar te laten werken als je geluid via de mix-outputs stuurt. outputs A/B/C/D zijn droog en bovendien zijn ook nog eens alle programs en setups zo geconfigureerd dat ze allemaal naar Mix outputs gaan...

Hoe zouden jullie die aansluiten?

En dan nog een vraagje die hier op aansluit, als het dan niet anders kan en ik het zo aan moet sluiten > mix outputs + B/C/D
hoe krijg ik dan het snelst een programma met 32 layers (!) naar een van deze outputs ?? Volgens het manual moet je dat soort instellingen per layer aanpasen. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu 100.000 layers van al die programs en setups (van alle rom-versies die ik erin heb zitten) 1 voor 1 moet gaan aanpassen op dat schermpje waar je een zonnebril voor nodig hebt?

dat zou ik zeer spijtig vinden.. het is en blijft een fantastisch apparaat maar het lijkt me echt sterk dat het gebruik van de multiple outputs (vrij normaal) zo ingewikkeld zou zijn.

En het manual is crimineel uitgebreid en bied me geen hulp hier in. Niet eens een suggestie als het aansluiten van de mix voor de 100% wet effect en B C D voor de droge geluiden of zoiets dergelijks; niets...

Ik weet niet eens hoe ik een wave-file in de kurzweil krijg via een diskette bijv. (ik heb geen sample-optie)
in het manual staat alleen dat de K2500 Wav kan lezen maar daar houdt het mee op.

oftewel, alle tips/suggesties zijn welkom :mega:

Re: Kurzw. K2500 vraag...

Origineel geplaatst door Sander02
Ik zou graag eens wat van de Kurzweil-gebruikers willen weten over het gebruik van meerdere uitgangen.

Ik heb zelf een K2500r en ik heb nu alle 8 uitgangen aangesloten. Helaas vonden ze het nodig om de effecten alleen maar te laten werken als je geluid via de mix-outputs stuurt. outputs A/B/C/D zijn droog en bovendien zijn ook nog eens alle programs en setups zo geconfigureerd dat ze allemaal naar Mix outputs gaan...

Hoe zouden jullie die aansluiten?

Die "uiitgangen" zijn eigenlijk effect send-returns. Je kunt er drie dingen mee doen.
- ze als extra uitgangen zien, waar je een geluid door naar buiten stuurt, die je vervolgens door een externe effect unit haalt
- ze als effect send-returns gebruiken, waardoor je externe effect units kunt gebruiken om je geluid te bewerken
- ze als audio-inputs zien, door alleen de returnkant te gebruiken. Dan kun je externe geluiden bewerken met de ingebouwde effectprocessor (als je dat wilt...)

En dan nog een vraagje die hier op aansluit, als het dan niet anders kan en ik het zo aan moet sluiten > mix outputs + B/C/D
hoe krijg ik dan het snelst een programma met 32 layers (!) naar een van deze outputs ?? Volgens het manual moet je dat soort instellingen per layer aanpasen. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu 100.000 layers van al die programs en setups (van alle rom-versies die ik erin heb zitten) 1 voor 1 moet gaan aanpassen op dat schermpje waar je een zonnebril voor nodig hebt?

Dat kan in master mode, dacht ik... ik zal het vanavond even voor je nakijken.

dat zou ik zeer spijtig vinden.. het is en blijft een fantastisch apparaat maar het lijkt me echt sterk dat het gebruik van de multiple outputs (vrij normaal) zo ingewikkeld zou zijn.

En het manual is crimineel uitgebreid en bied me geen hulp hier in. Niet eens een suggestie als het aansluiten van de mix voor de 100% wet effect en B C D voor de droge geluiden of zoiets dergelijks; niets...

Ik weet niet eens hoe ik een wave-file in de kurzweil krijg via een diskette bijv. (ik heb geen sample-optie)
in het manual staat alleen dat de K2500 Wav kan lezen maar daar houdt het mee op.

Klopt, het manual is extreem uitgebreid maar niet heel logisch van opzet. Ik zou het ook geen manual willen noemen, maar meer een reference guide.

Je kunt wav-samples laden via de disk-mode.

Hee thanks! ik ga het eens nakijken

Ik heb 2 guides, de performance (dikke) en de reference guide (dunne)

Ik vrees eigenlijk dat functies zoals bij een akai S5000 waarbij je wijzigingen kan toepassen op alle layers er niet op zitten.
Of ik moet een toetsencombinatie vinden waarbij ik in het schermpje ineens zie 'Layers : ALL ' :)
maar dat ben ik nog niet tegengekomen en hoe ze dat in de boeken zullen noemen als het er is.. :confused:

Dit is ook m'n belangrijkste ding wat ik wil weten.. die outputs kan ik nog wel mee werken op die manier

En het laden van wave-files via disk-mode durf ik eigenlijk niet aan. Ik begin wel eerst uit te vinden hoe ik kan dumpen wat erin zit, hoe ik vervolgens de rom-versies erin kan zetten, en daarna gebruik ik wel SMDI voor het importeren van samples.. kijken of dat een beetje te doen is

Laatst gewijzigd:
*schop* :D

wie weet er hoe ik meerdere layers tegelijk kan editten? als je bijv. van een drumkit iets 'globaals' wil wijzigen zoals de output moet ik dat per layer doen (het zijn er 32). Dat duurt me veels te lang en heb ik eigenlijk geen zin in.

Laatst gewijzigd:
Over het layer 'probleem:
dit kan je nergens glabal instellen, maar dat lijkt mij ook normaal.
Je kunt altijd een default program aanleggen om met je standaard routing te starten.
De presets heb ik liever standard out, dat maakt erdoorheen fietsen streighter.
Je hebt ook te maken met een stukje geschiedenis, de zgn drumlayer/32layers is ook pas later ge-implimenteerd als ik me niet vergis, en je moet ook nog wat te doen hebben ;-)

Ik kom net het forum voor het eerst binnen, want ik heb er een te koop, k2500, sampler rack version, het is een top machine en dat meen ik.
Het filter is nog steeds ongelooflijk, en de modulatiemogelijkheden zijn ongekend.
Ik zal bv. node de funktie missen om in een oogwenk dezelfde cutoff controllerdata negatief toe te wijzen aan het volume, de perfecte compressie als het ware.
Laat staan de weirdere dingen als clockwaarden gebaseerde mod sources, en de zgn. fun modulatie bron gebaseerd op wiskundige basis formules,

Maximum RAM, mét MO drive plus nog nieuwe mo-disks, plus AKai cd lezende Yamaha D2 SCSI CDROM drive.
SCSI kaartje voor de Mac indien gewenst.
Alles in perfecte staat, doos, manual, aankoopbon, hi quality cannon (insert) jack bekabeling op alle outs.
Te gekke machine, maar ik moet kiezen :-)
bij belangstelling, mail me, € 1000,- all-in lijkt me heel ok.

Laatst gewijzigd:
Volgens mij ga je daar spijt van krijgen als ik jou zo hoor :D iig bedankt voor de tip!

Ik heb geen belangstelling ervoor -ben al voorzien ;) - maar wellicht dat het helpt als je een bericht aanmaakt onde het forum 'te koop/ruil aangeboden'

suc6 met de verkoop

Back