Zwaar retro

fuse

Gepokt en gemazeld
Weer lekker gejamt en toch maar het opgenomen. Gewoon realtime met faders schuiven en knopjes drukken.
Begonnen met een 808 kitje en wat arp2600 achtige strings erbij gedaan plus een lekker droge polaris bas.

http://faxis.dyndns.org/peaks/027.mp3

[OT] gefeliciteerd met je 10.000 ste [/OT]

ligt aan mij of hapert de string?? klinkt lekker had alleen gehoopt op een wat dikkere drum partij. en een duitste voice overt maar das persoonlijk

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sjeijk
[OT] gefeliciteerd met je 10.000 ste [/OT]

...track? ;)

on topic:

ik ga thuis eens luisteren... welk genre eigenlijk?

... dàt was de moeite van het wachten waard, Fuse! :okdan:
Leuke track, beetje basic wel maar fijne strings (ik had gedacht een Solina...)

Mooi trackje, echter, een tussenstuk in het midden met wat variatie in de akkoorden had wel gemogen.

Strings zijn echt wel goed.

Lekker traag, niet aan de opfokhype meegedaan.

Heel mooie track vind ik ! Alleen zou ik er ook nog wat aan verderwerken / toevoegen.
Waaruit komen die strings :{

1) :okdan:
2) givz stringsource :smeris:
3) in het begin zit er inderdaad iets 'vuils/haperend' in de strings

Hey!

Dit klinkt erg lekker! Fijne sounds, mooie mix. In de drums gebeuren wat mij betreft genoeg leuke afwisselingen om lekker door te trippen op die strings, die houden het lekker dromerig.

Fijne track!

:)

break invoegen, nog wat variatie, en een pak langer maken!

besides that... mega track!!!! niets op aan te merken!

Mooie geluiden en mooi gemixt, maar ik vind het wel een beetje eentonig. Er zou wat meer dynamiek in mogen. Een breakje ofzo of een wat ingewikkeldere struktuur. Maar hé...je zei zelf al: "een beetje gejamd en toch maar opgenomen"...ik vind dit zeer ok voor een jam die je toch maar hebt opgenomen. Mooie geluiden en een prima thema om verder uit de werken.

:) Dit trekt heel veel op de muziek die ik tussen 82 en 86 maakte. Toen was dat met een TR808, Ace Tone Multistring, Trilogy en Roland 101 + CSQ600.
Klinkt helemaal niet slecht, maar zoals gezegd een beetje eentonig. Ik verwacht ieder moment een stukje met enkel de 808-sounds, waarna de akkoorden erbij zouden komen en tenslotte de baslijn opnieuw ... maar die verwachtingen worden niet ingelost.
De stringsounds klinken inderdaad erg Solina-achtig. Volgens mij komen ze uit de EX5 met FDSP (als ik goed zit ;) ).

:doei:

Zat nog even naar de wav te luisteren en die heeft niet van die vernaggelde hihats/strings.
Dus ligt het gewoon aan mp3 encoding.

Maf zeg.

dit is muziek die naar mijn smaak de goede richting opgaat.
Uitwerken, structurizen, verfijnen die handel

Er moet idd een mooi tegenhangend stuk in voor de afwisseling, maar dat kon je zomaar niet 'on the fly' uiteraard

;)

Ik vind het lekker klinken! De sounds zijn tof, maar een beetje variatie in het arrangement had zeker geen kwaad gekund.

Gebruik je trouwens wel lame als encoder? Da's naar mijn mening toch wel de beste.

Back