Casio ht-6000 een monstersynth????

- -

Ouwe rot
ik zag deze synthesizer op marktplaats staan, moet wel een erge knaller zijn zeker voor zeer weinig geld
4 DCO ! dus analoog neem ik aan, synth die de ook nog es 32 stemmen heeft?

Casio HT 6000(one of the greatest DCO analog synthesizer), inclusief handleiding hoesje bankje en standaard (bankje en standaard van zwaar ijzer) en natuurlijk adapter .
Casio is in goede staat, alleen de midi weet ik niet van of ie werkt. Verder volgens mij alles.
Je kunt hiermee ook zelf geluiden bewerken en opslaan,. Eigenlijk half keyboard, "half" synthesizer. "4DCO analog with Ring Modulation"
"It is the only DCO analog synth that has as many as 32 oscillators"!!!
Voor de liefhebber. Doe eens een bod

DCO and Line Edit
Ring Modulation
Noise Oscillator
VCF, Drums and other functions
VCF became polyphonic, and white/metallic noise can be controlled by an independent DCA

Attachments

• 22498.jpg
    22498.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 204
vreemd dat er zo weinig over deze synth te vinden is, zal ie in de praktijk dan toch tegenvallen?

Het lijkt toch wel zo te zijn. Er zijn best wel wat links over te vinden:

http://homepage.mac.com/synth_seal/html/ht6000.html
Recently I got an HT-6000, and to my delight I found that it has a remarkably advanced synthesis engine. While HT-3000 can be seen as an advanced Poly-800, HT-6000 is, to me, one of the greatest DCO analog synthesizer.

http://www.sonicstate.com/synth/casio_ht6000.cfm

915.jpg

http://www.synrise.de/docs/types/c/casio/casio_digitalsampler-rz1.htm
Insgesamt kann der HT-Serie ein durchschnittlicher Analogklang ohne grosse Überraschungen bescheinigt werden. Aber das ist kein Wunder, wurden die PD-Synthesizer der CZ-Serie ähnlich bewertet, wenngleich die Synthese doch mehr digitaler Natur ist.

Uiteraard via http://www.google.nl/search?hl=nl&q=+casio++"HT-6000"&btnG=Zoeken&lr=. ;)

Wat een gelul allemaal, zo'n Casio is totaal niet te vergelijken met een analoge synthesizer. Ja, qua bediening misschien. Maar onder de motorkap heeft het er helemaal niks mee te maken.

Ik zou er ook niet teveel van verwachten, maar je weet nooit natuurlijk (ik bedoel, 4 DCO's is en blijft 4 DCO's).

Trouwens: leuk hè, die boxen links en rechts; het is en blijft een Casio natuurlijk! :dubbel:

Ik heb ooit een ht3000 gehad ,en het geluid stond me absoluut niet aan,veel te kil digitaal..
dit zijn absoluut geen monstersynths en ik zou mijn handen er niet aan branden...
rare begeleidingsautomaat,cheesy rhytmes....een filter dat niet oscilleerd..Mischien valt er wat aan te benden..
De synths van casio zijn digitaal,en niet analoog!!dco,dcf,dca...Er is wel wat info op het net te vinden als je zoekt..voor geluidsvoorbeelden van de ht3000:ht3000 sounds
De ht6000 is gewoon het grote broertje...
:okdan: :okdan:

:dubbel:
ik zie dat die link al geplaatst was voor de ht6000,beoordeel zelf er staan veel mp3"s te luisteren.:yamaha:

jajajaja maar 4 dco is natuurlijk wel 4 analoge oscilatorn en deze synth heeft niks te maken met de CZ serie lijkt me.
maar een analoog filter zonder self-oscilatie = minder
denk dat ik z'n professionele jaren 80 synth wel zou willen hebben voor een prikkie

Origineel geplaatst door RednoiZ
Ik heb ooit een ht3000 gehad ,en het geluid stond me absoluut niet aan,veel te kil digitaal..
dit zijn absoluut geen monstersynths en ik zou mijn handen er niet aan branden...
rare begeleidingsautomaat,cheesy rhytmes....een filter dat niet oscilleerd..Mischien valt er wat aan te benden..
De synths van casio zijn digitaal,en niet analoog!!dco,dcf,dca...Er is wel wat info op het net te vinden als je zoekt..voor geluidsvoorbeelden van de ht3000:ht3000 sounds
De ht6000 is gewoon het grote broertje...
:okdan: :okdan:

dco = toch een analoge oscilator met digitale aansturing?

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
jajajaja maar 4 dco is natuurlijk wel 4 analoge oscilatorn en deze synth heeft niks te maken met de CZ serie lijkt me.
maar een analoog filter zonder self-oscilatie = minder
denk dat ik z'n professionele jaren 80 synth wel zou willen hebben voor een prikkie

Hij zou beter klinken als hij op de CZ leek. Op homepage.mac.com site zie je een weergave van de zaagtand van de CZ en van deze. Nou is zien geen horen, maar de CZ zag er stukken minder digitaal uit!

Overigens heeft de CZ ook DCO's en DCA's. Alleen heet het 'filter' een DCW, maar lijkt het op een analoog filter zonder resonantie.

Echt geloof me, er is niks analoogs aan het ding. Vergeet het. Zet het uit je hoofd.

Ik heb hem in het verleden ook gehad, het is gewoon een digitaal keyboard van Casio. Werd aangeboden als inderdaad een monstersynthesizer, maar heeft daar niets mee van doen.
Het is gewoon een heel goed KEYBOARD, maar zeker geen synthesizer!!!

Maar er wordt op Marktplaats al snel neergezet dat het een synthesizer is. Vaak is het dan een heel eenvoudig keyboardje.

Phochos:D

ok tis dus gewoon een digitale keyboard ipv v een analoge synthesizer.... weten we dat ook weer .. niks bijzonders dus

Ik heb schijnbaar me vergist in een ander keyboard van Casio. Ik heb op sonicstate even gekeken bij de Casio HT6000 en hij komt er zeker redelijk goed uit. Hij wordt wel degelijk omschreven als een echte synthesizer met 4 DCO's, 4 DCF's en Ring Modulator.
Dus neem ik mijn eerste uitspraak terug en zeg bij deze: Toch het kopen wel waard!!!!!! Zeker als ie niet duur te koop staat.:D

Phochos:stupid :stupid :stupid

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ok tis dus gewoon een digitale keyboard ipv v een analoge synthesizer.... weten we dat ook weer .. niks bijzonders dus

Het lijkt wel verdacht veel op subtractieve synthese, vandaar de analoge termen die gebruikt worden.

Back