[teCHno] Feedback needed, very very !

de tip: OPSTUREN DIE HANDEL :dj:

Nu moet jij toch eens uitleggen hoe je zo'n pompende kick (en mix) krijgt in Reason. Mij lukt dat niet.
Welke compressor gebruik je daarvoor? De gewone comp of die distortion module?
Ik zie dat je de track ook met cubase hebt gemaakt maar ik heb ook al andere tracks van je gehoord die enkel in reason zijn gemaakt en die ook zo lekker pompend klinken

Origineel geplaatst door Jos Pos
de tip: OPSTUREN DIE HANDEL :dj:

Nu moet jij toch eens uitleggen hoe je zo'n pompende kick (en mix) krijgt in Reason. Mij lukt dat niet.
Welke compressor gebruik je daarvoor? De gewone comp of die distortion module?
Ik zie dat je de track ook met cubase hebt gemaakt maar ik heb ook al andere tracks van je gehoord die enkel in reason zijn gemaakt en die ook zo lekker pompend klinken

De reason compressor is met normaal gebruik niet echt pompend, dus probeer het eens met een achterlijk hoge ratio.

Hij is weer lekker Alex!
Je zou kunnen kijken of je de kick en bassline iets meer in de mix zou kunnen laten zakken, ik vind ze vrij droog. (kan ooK aan mijn monitors liggen hoor) Maar ze zijn wel erg lekker! Wordt wel wat:okdan:

Re:

Re:

Origineel geplaatst door AOR
.. nog tips alvorens dit te doen? (inzake de track) ;)

Inzake de track? Nope, zo gauw ff niet.

:biertje: klinkt wel lekker.

klinkt goed :okdan: gewoon proberen. Laat nog eens horen of het wat is geworden!

het enige advies van mij (waar je wat aan hebt :P ) volgt nu:

Dat onregelmatige space-bliep geluid zou ik veel harder in de mix doen, als echt thema in de track.... hij is nu wel erg op de achtergrond... waardoor het vooral de kick is die de track maakt... die bliep en de kick samen moeten het geheel worden met de rest als opvulling zeg maar...

Origineel geplaatst door barn
het enige advies van mij (waar je wat aan hebt :P ) volgt nu:

Dat onregelmatige space-bliep geluid zou ik veel harder in de mix doen, als echt thema in de track.... hij is nu wel erg op de achtergrond... waardoor het vooral de kick is die de track maakt... die bliep en de kick samen moeten het geheel worden met de rest als opvulling zeg maar...

klopt, synthje staat gewoon te zacht. Die moet harder. Heb ik met al me tracks, mijn speakers geven veel mid. (te)

Je had wel door dat je deze track eerder gehoort had? ;)

tnx

Je had wel door dat je deze track eerder gehoort had? ;)
al die Europese Techno lijkt op elkaar joh :D 8~

maar ik ben wel consequent of nie...

goed bezig!! inderdaad dat arpegiator geluidje lekker harder zetten en verder zo laten en opsturen, goed gemaakt!

Vinden jullie de kick niet verdwijnen in het diepe lage gedeelte?

En is de compressie soms niet te?

Nice Work .. ;)

Ik zou ook da bliep bass achtig klankje wa harder zetten zodat je een variatie krijgt i.p.v. de 4/4 Kick die je constant hoort en ook de track bepaald ..

Voor de rest uitbrengen die handel .. :W

Greetz,
Com8

s004.jpg

De synthlijn mag, zoals genoemd, wel wat harder. Ik mis ook wat bass, misschien wat meer kick (vooral laag) of bassline? Het hoge uit de kick komt juist wat te ver naar voren. Ik vind eerlijk gezegd de track niet echt superboeiend, zit niet echt iets in waar je naar blijft luisteren. En hier en daar klinkt het ook wat rommelig, door iets te veel reverb misschien?

Vinden jullie de kick niet verdwijnen in het diepe lage gedeelte?

En is de compressie soms niet te?

Ik vind allebei van niet.

Weer leuk gedaan.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
De synthlijn mag, zoals genoemd, wel wat harder. Ik mis ook wat bass, misschien wat meer kick (vooral laag) of bassline? Het hoge uit de kick komt juist wat te ver naar voren. Ik vind eerlijk gezegd de track niet echt superboeiend, zit niet echt iets in waar je naar blijft luisteren. En hier en daar klinkt het ook wat rommelig, door iets te veel reverb misschien?

Ik krijg het maar voor mekaar om het laag goed te krijgen, ben de hele #$@$ middag bezig geweest, gulden middenweg is niet eens in zicht.

Prima werk!
Mooi in balans ..subtiel..fijn om eens wat met zorg gemaakt opt forum te horen.
Vooral de percussie vink erg lekker...ben zelf niet echt de man van de parapegiator maar dat hoor je vaker en dat is de stijl ook natuurlijk!
Gewoon erg lekker pompend en vlamment!!! TECHNO!!!!!:walker:

Back