Ik heb moeite deze track aan elkaar te lijmen (Airy)

Best mooi, maar het voelt een beetje als een ellenlang intro... Vanaf 1:55 krijg je het gevoel “nu komt het” maar dan gaat het weer verder met dat melodietje dat maar niet op gang komt. Verder vraag ik me af of die allereerste 22 seconden niet beter naar het eind kunnen, althans na dat stuk wat ik verwacht maar dat niet komt.

Mooie ideeën, het zit muzikaal goed in elkaar. Maar het is wel wat blokkerig. 128 maten dit, dan 32 maten dat, dan weer zoveel maten het eerste stuk. Ik zou vooral stoeien met de overgangen en dynamiek. Een subtiele snareroffel naar het volgende stuk bijvoorbeeld, of juist wat gas terugnemen om het daarna 'harder' te laten vallen. Ook op 2.18, het is even wat anders en dan ga je vrijwel onaangekondigd weer naar het beginstuk. Daar kun je veel meer mee doen. Spannender maken.

Qua dynamiek bedoel ik trouwens ook de viool. Elke aanslag is even hard. Als je daar speelt met hard en zacht wordt het spannender. Het voelt nu allemaal wat massief aan, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar de gekozen geluiden en akkoordprogressie enzo zijn prima. Mooi stukje muziek hoor :okdan:

torp Robi e-Gloomy-nations bombario

Bedankt voor jullie reacties

Ik ga weer eens wat sleutelen, ik had sowieso het idee om voor die viool 1 'solo' melodie in te spelen zodat die zich niet herhaald. Workflow is een beetje raar, maar wel lachen want die violen speel ik dan in op me telefoon in garageband.

Als ik het goed begrijp zou een andere akkoordenschema niet mistaan na 1.55?

Ik probeer wat inspiratie te halen uit de muziek van Air, maar ik ben melodisch altijd nogal een noob :D

Back