Gaat Behringer hier over de schreef en geeft daar iemand iets om?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Lijkt mij vooral emotie, want erg veel onderbouwing behalve dat iets 'niet netjes is' lijkt er niet te zijn.

Aangezien Behringer zaken als een minimoog, 303, 808, 2600, quasi identiek uitbrengt, ga ik er vanuit dat op veel van die zaken ofwel geen intellectueel eigendomsrecht rust, of het verjaard is, de rechten overgekocht zijn, of ze maken het juist iets anders zodat het er net niet onder valt.

Bv. Moog heeft blijkbaar in de EU als merk geregisteerd: "minimoog model D", maar niet "model D" zelf. Dus Behringer komt uit met een Boog ... model D.

https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/trademarks/013247788

Ja, en dan is de vraag of je iets generieks als "model D" zou KUNNEN registreren. "Model" is een generiek woord en het aantal fabrikanten dat cijfer of letteraanduidingen gebruikt is niet te tellen.

Ja, want MODEL D staat bv. geregistreerd voor een andere klasse (geen muziekinstrument, maar sanitair). Zolang je het kan verzinnen kan je het normaal ook als merk deponeren, tenzij het inderdaad te generiek is. Dat is een discussie geval per geval. Bij synths moet je dat dan globaal gaan bekijken, want er zijn verschillende registers, dus je moet iets nemen dat nergens voorkomt om geen problemen te krijgen. Dan weet je ook dat het heel veel geld kost om iets wereldwijd te beschermen, dus het moet de moeite zijn. Bv. TR-808 is ook beschermd.

Laatst gewijzigd:
Voor mij is het heel simpel: wordt nog (opnieuw) gemaakt door een ander blijf je er van af, al het spul wat al 20-30 jaar niet meer gemaakt wordt is fair game. Dus de TB-303 ja de devilfish niet. Maar hij weet ook dondersgoed dat mensen je toch wel vergeven als je voor zo weinig geld apparatuur maakt. De kans is zéér groot dat ik toch een Boog haal.

Haha, kijk dan eens om je heen naar alle consumentenelectronica die je in huis en je broekzak hebt en laat daar die regels eens op los. Denk dat meer dan 90% als overgenomen en/of doorontwikkeld idee van een ander naar de milieustraat kan. Wat maakt een stel draadjes en chippies waar geluid uitkomt zo bijzonder dat ze een no-go area zijn?

Haha, kijk dan eens om je heen naar alle consumentenelectronica die je in huis en je broekzak hebt en laat daar die regels eens op los. Denk dat meer dan 90% als overgenomen en/of doorontwikkeld idee van een ander naar de milieustraat kan. Wat maakt een stel draadjes en chippies waar geluid uitkomt zo bijzonder dat ze een no-go area zijn?

Je ziet in je redenaties over het over het hoofd dat je met bewuste en principiele keuzes ook dingen steunt waar je achter kan staan ipv dat je iets support waar je mogelijk niet achter staat.

Nee hoor, dat snap ik heus wel. Het is alleen een redenatie waar ik niet zo veel mee kan in dit geval omdat Behringer, voor zover ze al iets fout doen, een "victimless crime" plegen. De puristen - degenen die genoeg emotie voelen bij apparatuur om er überhaupt een mening over te hebben - gaan toch wel voor "the real thing" en degenen die de knockoffs kopen zouden nooit een godsvermogen neerleggen voor het origineel anders hadden ze dat al lang gedaan.

nou ja dat is ook maar een mening. ik vind dat we allemaal de dupe zijn van Uliminazi B :D dus heel veel victims. en dat er niet meer argumenten zijn dan niet netjes... daar gaat het toch juist om? dat iets mag is ook niet per se een goed argument vind je wel?

Omdat we synth nuts zijn natuurlijk. Duh :D

Het is wel duidelijk, zonder derp wordt het een stuurloze discussie.
Momenteel wel drie Behringer topics bovenaan, trouwens.

Heeft die devilfish gast dan toestemming van Roland gekregen ooit? Vast niet. Wordt hier gedaan alsof meneer een synthbouwer ipv een duurbetaalde modder is. Let's face it, Uli is de Che Guevara van de synthwereld :dubbel:

Heeft die devilfish gast dan toestemming van Roland gekregen ooit? Vast niet. Wordt hier gedaan alsof meneer een synthbouwer ipv een duurbetaalde modder is. Let's face it, Uli is de Che Guevara van de synthwereld :dubbel:
Maar Uli is toch geen moordenaar. ;)

Che Guevara zou ik 'm niet meteen noemen. Misschien meer de Bill Gates van de muziek instrumenten industrie. He's in there for the money !
Ik vond het ook niet fijn toen Apple destijds Emagic kocht en Logic daardoor van het PC-platform verdween.
Maar wat er voor in de plaats gekomen is was het meer dan dubbel en dik waard.
Zo ook met Behringer. Ze maken al die overrated vintage toch maar mooi betaalbaar én daardoor toegankelijk voor iedereen.
Al was ik persoonlijk niet echt wild van de Deepmind en vrij snel terug verkocht. Cheapo Matrix 1000 kloon mag wel van mij.
En de Behringer Poly D koop ik mss nog wel eens op een blauwe maandag als speeltje...

Laatst gewijzigd:
Jammer dat derp er niet meer is om de focus te bewaken.
Misschien kunnen we het onderwerp een beetje respecteren voordat we afzakken naar een shopping forum. Ja, dat geldt ook voor contest winnaars.

(het is maar een vrijblijvende suggestie uiteraard)

Ah, nou dat lijkt me leuk een td-3 met mods. Die wil ik wel. Gewoon voor de heb. Gewoon leuk. Gewoon omdat het kan. Robin had beter samen kunnen gaan werken met batman uli: dynamic duo. Devilfish 2, en dan pas over royalties kletsen. Gedoe altijd

Jammer dat derp er niet meer is om de focus te bewaken.
Misschien kunnen we het onderwerp een beetje respecteren voordat we afzakken naar een shopping forum. Ja, dat geldt ook voor contest winnaars.

(het is maar een vrijblijvende suggestie uiteraard)

Ik denk dat je er weinig invloed op hebt ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back