is dit een goed systeem?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Nvidia NForce2 chip ?!?!?!

Re: Nvidia NForce2 chip ?!?!?!

Origineel geplaatst door Unic

Maar zijn dit de nieuwe tropische bout chip sets???

nieuw: uh, al een tijdje uit

tropisch: nee hoor, erg common

bout: helemaal niet, erg sollide

p.s. zorg er wel voor dat je ook de laatse firmware voor je chipset update, wordt door veel mensen vergeten...

Niets is te vergelijken met VIA, zelfs een 60 jaar oude relaiskast uit Tsjernobyl is nog stabieler en betrouwbaarder!

Via maakt tegenwoordig veel betere chipsets dan in de probleemjaren (1998 ofzo?).

De Nforce chipset is alles behalve tropisch. Het is een erg goede chipset welke al jaren erg succesvol verkoopt.
Huidige via chipsets zijn meestal ook prima maar de Nvidia Nforce is toch wel wat beter.

Er zijn nu ook al Nforce3 en Nforce4 (net nieuw) moederborden te koop. Allemaal prima spul.

Is sowieso aardig vreemd dat je hier nog nooit van hebt gehoord......is de 440BX Intel chipset je laatste referentiekader?

Origineel geplaatst door Acidfever
Via maakt tegenwoordig veel betere chipsets dan in de probleemjaren (1998 ofzo?).

De Nforce chipset is alles behalve tropisch. Het is een erg goede chipset welke al jaren erg succesvol verkoopt.
Huidige via chipsets zijn meestal ook prima maar de Nvidia Nforce is toch wel wat beter.

Er zijn nu ook al Nforce3 en Nforce4 (net nieuw) moederborden te koop. Allemaal prima spul.

Is sowieso aardig vreemd dat je hier nog nooit van hebt gehoord......is de 440BX Intel chipset je laatste referentiekader?

ik werk met een p2 400 momenteel....weet niet eens wat erin zit...

ben pc aan het samenstellen..

wordt amd athlon... met of VIA K8t800 pro / VT8237 of deze Nforce:)

allebei dus prima als ik dit zo hoor

U wordt allen bedankt!!!
:okdan:

ik draai nu een athlon xp systeem op een nforce 2 mobo met een m-audio geluidskaart en een uad-1 dsp-kaart.

de enige probleem die ik heb ondervonden was dat de kaarten op pci-sloten zaten waarvan de irq's gedeelt waren
en dat kon af en toe ineens een blauwe scherm opleveren. maar ff de kaarten in een andere slot plaatsen met een
eigen irq en ook die probleem behoorde tot het verleden (dit kan met iedere chipset een probleem zijn lijkt me) .

dus nforce chipset is gewoon een toppertje :okdan:

Ik heb een Nvidia G-force 2 kaart maar met scrollen van links naar rechts in waveditors/sequencers gaat ie zo nu en dan toch van de kaart.

Heb een Athlon64 en een Nforce3 moederbord. Is bijzonder stabiel te noemen.

Wat Intel chipsets voor Intel processoren zijn qua reputatie is Nforce voor AMD processoren.

Maar wat belangrijkers is om een A-merk moederbord te kopen dan een chipset keuze.
Plus goed bijbehorend geheugen.

Maar op gathering.tweakers.net kun je veel beter en meer vragen.

is dit een goed systeem?

Hallo,

hier een deel van een nieuwe pc die ik ongeveer ga aanschaffen... let neit op de prijzen, die zijn van funprice.nl kan straks alles bij iemand voor inkoopsprijs krijgen...
Maar het gaat me om het systeem zoals ik het opgesteld..

Graag wat commentaar van mensen met verstand en/of ervaring hier ongeveer mee:)
alvast dank!!

Abit KV8 Pro Via K8T800 PRO moederbord 124
Amd athlon 3200+ met 400 FSB 224
2x DDR 512 MB 400/333 MHZ A-MERK 178
120 GB MAXTOR 7200 RPM 8MB IDE LIQrk! 94
DVDROM PLEXTOR PX-116A 16X 48X IDE 49
NEC 3500A DVD writer WIT 80
terratec audio phase 88
standaard videokaart 64mb 54

en de gebruikelijke toebhoren:)

alvast super bedankt!!!!!!!!!!!!!

greetz Unic

Origineel geplaatst door fuse
Heb een Athlon64 en een Nforce3 moederbord. Is bijzonder stabiel te noemen.

Wat Intel chipsets voor Intel processoren zijn qua reputatie is Nforce voor AMD processoren.

Maar wat belangrijkers is om een A-merk moederbord te kopen dan een chipset keuze.
Plus goed bijbehorend geheugen.

Maar op gathering.tweakers.net kun je veel beter en meer vragen.

ok, ik hga daar ff kijken:)

tnxxx

Dure winkel heb je uitgekozen...... maar als je tegen inkoopsprijs kan scoren. Beter!

DVDROM en DVD schrijver heb je niet perse allebei nodig.
Videokaart is misschien iets te mager als je bijv Arturia plugins wilt draaien die om een of andere suffe reden Direct3D gebruiken. En wellicht een dualhead kaart interessant zou kunnen zijn.
ATI 9200 model of zo.
En die geluidskaart? Zoek op het forum nog eens naar mogelijk betere alternatieven zou ik zeggen.

Origineel geplaatst door fuse
Dure winkel heb je uitgekozen...... maar als je tegen inkoopsprijs kan scoren. Beter!

DVDROM en DVD schrijver heb je niet perse allebei nodig.
Videokaart is misschien iets te mager als je bijv Arturia plugins wilt draaien die om een of andere suffe reden Direct3D gebruiken. En wellicht een dualhead kaart interessant zou kunnen zijn.
ATI 9200 model of zo.
En die geluidskaart? Zoek op het forum nog eens naar mogelijk betere alternatieven zou ik zeggen.

tnxx voor je reactie:)

de audiokaart is mijn beste alternatief:) heb er al veel over gelezen hier, en doet en kan precies wat ik juist wil hebben:)
dus die staat vast, of hij moet neit te leveren zijn door die zaak:)
mwah...een 3d kaart met 64 mb moet toch genoeg zijn? of een duale kaart, 2 monitoren eventueel, 128 mb.

dus moederbord had je geen opmerkingen over:)

Mij stoort het absoluut niet dat dit hier staat.... maar ik vrees voor de levensduur van deze draad. :smeris:

Misschien moet je ff utizoeken of er conflicten kunnen ontstaan tussen je moederbord en geluidskaart. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is...maar toen ik een PC kocht stond er in de bladen dat een VIA chipset op je moederbord vaak problemen kon geven met de wat duurdere geluisdkaarten. Of dat nog steeds zo is en of dat in dit specifieke geval is kan je vaak vinden op de website van de geluidskaart die je wilt kopen.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Misschien moet je ff utizoeken of er conflicten kunnen ontstaan tussen je moederbord en geluidskaart. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is...maar toen ik een PC kocht stond er in de bladen dat een VIA chipset op je moederbord vaak problemen kon geven met de wat duurdere geluisdkaarten. Of dat nog steeds zo is en of dat in dit specifieke geval is kan je vaak vinden op de website van de geluidskaart die je wilt kopen.

goede tip!!!!

Origineel geplaatst door Unic
goede tip!!!!

VIA is inderdaad niet echt super... zou het lekker bij Intel chipsets houden... iets duurder maar heeft zich wel bewezen in loop van tijd

Origineel geplaatst door Exzit
Ik heb een Nvidia G-force 2 kaart maar met scrollen van links naar rechts in waveditors/sequencers gaat ie zo nu en dan toch van de kaart.

G-Force? discussie gaat toch over de N-Force? heel verschil met een G-Force namelijk :P

Bericht door een moderator:
Samengevoegd.
Eerlijk gezegd zijn we niet zo blij met dit soort pc threads, maar OK - het is voor een muziek PC, dus op het randje, wat mij betreft.
Probeer 't wel een beetje on-topic te houden, en AUB niet meerdere threads in dezelfde richting starten... :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back