FM synth marcel (prototype)

Een filter pure sinussen voeren heeft ook zo weinig zin he...
Een substractieve synth creeert toch ook harmonischen om ze vervolgens weer af te breken ?
And how about the fs1r.

Die 2 filters achter elkaar is idd. een raadselachtig iets.

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Een filter pure sinussen voeren heeft ook zo weinig zin he...
daar hebben we het toch helemaal niet over?
2 OP's zijn wel erg magertjes qua harmonische opbouw trouwens...

Die 2 filters achter elkaar is idd. een raadselachtig iets.
ik kan nou niet zeggen dat juist die 2 LPF's iets revolutionairs veroorzaken... maar goed

Oh, ik dacht dat je iets in die strekking zei. Ik bedoel, wat is er mis mee om een filter harmonisch rijk materiaal te leveren om zodoende interessante resultaten te bereiken ?
Als je wel eens een DX7 door een Mutronics Mutator hebt gehoord (bijv.) dan weet je wel dat het nog helemaal niet zo'n gekke combi is, FM en filteren.

Oh, ik dacht dat je iets in die strekking zei. Ik bedoel, wat is er mis mee om een filter harmonisch rijk materiaal te leveren om zodoende interessante resultaten te bereiken ?
Als je wel eens een DX7 door een Mutronics Mutator hebt gehoord (bijv.) dan weet je wel dat het nog helemaal niet zo'n gekke combi is, FM en filteren.
nix mis mee idd maar je noemt dan wel ff een DX-7 op zeg... 6 OP's, da's een heel verschil nutuulk...

Heb je gelijk in. Ik doelde eigenlijk meer op FM in het algemeen, ik dacht dat jij dat ook bedoelde.

De 2 voorbeelden kwamen uit een nieuwere versie
Deze is hier
De interface is xpres sober , want dan is het bestand klein.

En hey- als het je niet aanstaat dan gooi je m toch weg.

:D heb in een lollige bui ook ff een stukkie blues ermee gemaakt. Dat synthedit klinkt idd niet verkeerd moek zeggen.

ben benieuwd wat je d'r van vind :)

Attachments

• marcel_fm_blues.mp3
    773,9 KB · Bekeken: 117
Laatst gewijzigd:
Jezus op een houtvlot in de oceaan! Heb je dat met mn synth gemaakt- retegoed, -

een - (( winner )) - op de nieuwe CD van mijn succesvolle label. getiteld 'Fulcan Male Synthesizer'

Kun je meer van deze shit maken. !!!!!!!

Een nieuwere verise. Veel plezier, en laat komen die mooie tracks- ook jij die dit leest (niet wegklikken) kan het. Het is nota bene een VST..
De werkwijze = als volgt: verlaat je VST applicatie. Unzip de file in je VSplugins folder (of maak daarin een nieuwe map aan en plaats het daarin). Start je VST applicatie opnieuw, en GO.

Fulcan Zynth

m.

Bedankt Naton! Hijs lekker vrolijk hè die track :W die Fulcan is wel, tjsa, A-tonaal.. Ook weleens lekkah maar wel vreemd

De synthesizer kan ook zeer normaal klinken hoor- het ligt er maar net aan welke schuiven je beweegt. Alles is met alles verbonden.

- Ik heb een betere interface gemaakt.
- De ZIP file geupdate met een readme en de demo van Sander02.
- Er zijn nog geen patches.
- Dit instrument is geheel Freeware. Dus geen 250 euro (dat komt nog..! :verkoght: :verkoght: ) en de kwaliteit doet niet onder voor professionele apps.

---------
Fulcan Zynth V107 ZIP

Attachments

• fulcan_screen1.jpg
    fulcan_screen1.jpg
    20,3 KB · Bekeken: 112
Laatst gewijzigd:
Versie 1.09

Korte specs:
- 2 oscillatoren, 2 stemmen de kunnen geoctaveerd worden (dus in totaal 4 oscillatoren)
- Een LFO achtig effect (in ontwikkeling). DIt is de Modufo. Deze kan in- en uitgeschakeld worden.
- 2 filters, het 2e filter heeft ook resonantie en kan uitgeschakeld worden (in ontwikkeling).

Met deze effectieve kleine synthesizer kunnen mooie boventoon effecten gemaakt worden.
Maak muziek en mail de link aan mij!

Laatst gewijzigd:
Een bescheiden demo voor de liefhebber.

-Gemaakt met de Fulcan Zynth VSTi
-Reverb met Reaktor 4 reverbs
- Delay zit bij Cubase
- Mixing Asio 48 khz, gelimit en genormalized (voor de freaks )
- Presets by me (Marcel M.)

Attachments

• sun_god_ra.mp3
    330,1 KB · Bekeken: 120
Update. Versie 1.10 beta
Hij is beta aangezien hij in Cubase soms niet meer reageert. Gewoon op aan en uit klikken en hij werkt weer. Wordt verholpen. (een leuke copy protectie trouwens).

Ik zal een kleine manual maken binnenkort.(wel nodig denk ik).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

-- De ModuFo is een soort LFO, ik heb deze uitgebreid.

-- De Sworf Ring is een effect met een Ring Modulator, dit effect is nog zeer beta- maar er kunnen mooie 'overdrive' effecten mee bereikt worden.

-- De Sworf Ring, de filter 2, EN de Modufo kunnen aan- en uitgezet worden door op de on-off button te klikken. Ik weet dat het blauw slecht leesbaar is.

-- Met de 2 8va Voice kan men interessante combinaties maken (bijv. ruis en puls..) 8va staat voor Octaaf, en het zijn dus octaveringen. N.b. Ruis octaveren heeft geen zin.

- De Sworf Ring werkt het best in combinatie met de Modufo aangezet, en de Filter 2 UIT.

Fulcan Zynth esizeR VSTi (version 1.10) ;)

-----------------------------------------------------
zodra ik C++ kan, zal ik een betere interface maken.
Kan het ook niet in Delphi... vast.
enfin, cut the crap , veel plaizier en MAIL je creaties aan me.
m.

Laatst gewijzigd:

het probleem dat ie niet reageert is er nog. gewoon aan en uit klikken .is snel verholpen.

. *** GEHEEL nieuwe interface ***

(de schuiven en knoppen bedienen met de muis is lastig- dit is een bekend probleem bij soft synths.
Ik raad je ten sterkste aan, een goede kwaliteit Hardware MIDI Controller te gebruiken (een Doepfer Pocket Control bijvoorbeeld), dit werkt met deze Plugin OK. Check je Sequencer / VST host manual , om je weten hoe je de controller kunt toewijzen aan het VST instrument).

- Mail me als je je eigen naam op de VST wilt hebben- Ga de eeuwigheid in.

:) -** Fulcan_Zynth_eziseR -**- version 1.12 -**

----***----------

m.m.

Attachments

• fulcan_zynth_screenshot1.jpg
    fulcan_zynth_screenshot1.jpg
    83,5 KB · Bekeken: 114
Misschien dat het fijn is om een van de envelopes (of een aparte) het filter te laten aansturen..

Betrap mezelf erop dat ik totaal het filter niet gebruik als er geen beweging aan gegeven kan worden, en dat is nu net zo belangrijk!

Of een soort van mixer met aansturingen (zoals een arp vaak heeft) met daarop 'envelope-to-filter / carrier-to-filter / velocity-to-filter / keyboard-to-filter' :P dat zou al heel mooi zijn..

nou ik toch bezig ben... waarom geen heuse modulation-matrix! een FrequencyModulationModulationMatrix :D

Origineel geplaatst door Sander02
Misschien dat het fijn is om een van de envelopes (of een aparte) het filter te laten aansturen..

Betrap mezelf erop dat ik totaal het filter niet gebruik als er geen beweging aan gegeven kan worden, en dat is nu net zo belangrijk!
viel mij ook al reed op idd... nu is het allemaal nog wat statisch, wellicht in de everlasting update of 1.13?

Back