FM synth marcel (prototype)

Zijn de nieuwe versies ook patch compatible met eerdere versies? Ik heb versie 1.09 (uit m'n hoofd) nog op m'n PC staan n.l :) Deze VST is best cool, al weet ik niet altijd even goed waar ik mee bezig ben. De nieuwe interface ziet er in ieder geval een stuk duidelijker uit :)

@LoFiye: de patches deugen nog niet, aangezien 'k nog bezig ben met veranderen/sleutelen.

Dat zijn goede tips.. ik kan een envelope naar het 1ste filter sturen, zo wordt ie dynamischer. Ik kan ook de ModuFo naar de filter sturen.. maar het moet relatief eenvoudig blijven. (Dat was ook de bedoeling)
Ik vind zelf de 'Worf Ring' een mooi effect.
in ieder geval versie 1.13 beta is iets overzichtelijker.
bugs : --de vu meter werkt nog niet goed. --De ADSR knoppen zijn lastig te bedienen, met de muis, en nog niet super leesbaar.

m.

maar het moet relatief eenvoudig blijven.

Dat is nou juist de kunst! om ervoor tge zorgen dat hetgeen wat je ermee doet uiterst complex is, terwijl de bediening uiterst eenvoudig blijft.

Maar cool dat je het filter evt. aanstuurbaar gaat maken :okdan:

Laatst gewijzigd:
Versie 1.14 werkt bij mij niet zo best. Er komen alleen wat pops 'n clicks uit, voor de rest niet. De ouder versie, 1.09 in mijn geval, produceert wel 'normaal' geluid. Is het een probleem dat ik beide versies op m'n HD heb staan, zit er ergens een bugje verstopt, of doe ik iets gruwelijk fout?

Groeten,

Dennis

minor edit : Het bovenstaande verhaal betrof de presets. De laatste preset doet het wel (track 1-9 (harp 1)) wat mij doet vermoeden dat ik beter niet meer aan de presets kan zitten.

edit #2 : aahh het was het laastste dus. Ik krijg er al wat wazige sounds uit. Nou, doe maar net of deze post niet bestaat dan. Leuke synth! Het is wel ff pielen en prutsen, maar da's de fun :)

Laatst gewijzigd:
Vergeet voorlopig even de presets. Deze functioneren niet goed als er een update verschijnt.

VERSIE 1.15
-'k heb een Manual gemaakt, voorlopig slechts in het Engels.
- 'k heb een Flow Chart gemaakt..
- 'k heb een nieuwe DLL update gemaakt die redelijk Bug vrij is en in iedere VST applcatie gerund kan worden.
- de ZIP file is hier te vinden.
http://www.electronicscene.com/artist_files.cfm?a=1408&P=1

m.m

Laatst gewijzigd:
Flow Chart.Vergroot de file in je Wndows xp.
Er zijn nog geen patches, etc. Geduld, en experimenteer.

Attachments

• fulcan_zynthe_flow_chart2.jpg
    fulcan_zynthe_flow_chart2.jpg
    11 KB · Bekeken: 114
Origineel geplaatst door 6 trak
probleem in deze is nutuulk dat er maar 1 resonance knop aanwezig is dus...
k'heb net ff gechecked... synthedit kent alleen maar een 24db LPF helaasch dus daar ga je al...

Wat een larie is me dat nu?

Er zijn toch 101 filter modules te vinden voor synthedit? 'k Heb zelf ook een jaar of 2 geleden eens een filter-module geschreven voor synthedit ( http://home.pi.be/~vanromo1 )

Bestudeer de zaken eerst eens ietsje grondiger voor je hier nonsens komt posten.

Nog een sampletje maar dan van versie 4.

Het is wel bewerkt met de nord modular. :D

Met je laatste 1.15 is iets niet goed.. hoor netals bij 1.14 alleen maar plopjes :confused:

Attachments

• scary-planet_mp3.mp3
    638,4 KB · Bekeken: 110
Een nieuwe update. Een belangrijke.

* Er is een Engelstalige Manual.
* De WorF Ring werkt OK, en kan nu gemixt worden met de 'core flow'
* Yoda is gone.. :D
* Superieure geluidskwaliteit in ASIO.
* Er zijn 3 Patches slechts, er komen er binnenkort VEEL meer.
- Twisted Noize, Dark Lead, en Reap the Bones (dekt niet de lading maar OK.)

De ZIP file is te vinden op:
http://www.electronicscene.com/artist_files.cfm?a=1408&P=1
--- fulcan zynthe v120 .zip=

Marcel M.

Laatst gewijzigd:
Check deze DEMO uit, geheel gemaakt met de Fulcan_Zynthe_SizeR.
Ik zag een Jezus Lizard op het water lopen!

Attachments

• jezus_lizard_demo.mp3
    750,7 KB · Bekeken: 118
Origineel geplaatst door oli303
Wat een larie is me dat nu?

Er zijn toch 101 filter modules te vinden voor synthedit? 'k Heb zelf ook een jaar of 2 geleden eens een filter-module geschreven voor synthedit ( http://home.pi.be/~vanromo1 )

Bestudeer de zaken eerst eens ietsje grondiger voor je hier nonsens komt posten.
wacht ff olleke knolleke... ik heb het dus over de standaard filters in synthedit, niet over die je kunt downloaden...

standaard zijn daar slechts de 1 Pole LPF, 1 Pole HPF, Moog Filter, All Pass en het SV filter...

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat de gemiddelde luisteraar die filterz niet van elkaar kan onderscheiden- maar dat terzijde.

Update: Ik begrijp dat alleen ik de presets kan maken- of kun je ook in Cubase of een andere VST host presets maken.. nope. let me know.

1. Manual gemaakt in Engels en Nederlands.
2. De WorF ring kan GEMIXT worden. Jawel.
2. De presets zijn er dus nog niet !! Jammer dus dat alleen ik de presets kan maken.

Ik hoor alle mooie presets graag- maak desnoods een screenshot van je monitor en PB die aan me- ik zet hem vast in een nieuwe versie.

uw dienstknecht,'
NR. (klik op link op mijn knoppenbalk, en dan op het tekeningetje klikken).

Versie 1.21
De zip file bevat: --# DLL file --# manual --# specs
De VST zelf bevat 12 presets, die ik redelijk snel heb gemaakt en een klein beeld geven.
De CPU load is aanzienlijk, als alle effecten ingeschakeld zijn.
Happy VST-ing, en elke preset die jij me opstuurt via mail of PB gaat uiteindelijk verwerkt worden.

Back