lp naar mp3

Heb je misschien een lijstje van die 2000 in tekstformaat of zo ?
Misschien heb ik het een en ander al eens op MP3 gezet.
Vele handen maken licht werk.....

Ik denk dat dit gewoon iemand is die helemaal verliefd is op zn plaatjes en die graag wil houden met het originele geluid dit is zijn oude drive in showtje en een cd kopen is dan wel een optie maar heeft toch niet die vintage sound ik kan me wel voorstellen dat hij er wat tijd voor over heeft (ik zou het niet kunnen maar das een ander verhaal)

bedankt voor de bruikbare tips zeker die van Catalunya :halleluja

Origineel geplaatst door Heine
Heb je misschien een lijstje van die 2000 in tekstformaat of zo ?
Misschien heb ik het een en ander al eens op MP3 gezet.
Vele handen maken licht werk.....

dat is een goede zal het eens vragen

Re : lp naar mp3

Re : lp naar mp3

Euhm, begin niet op alfabetische volgorde
maar op welke lp's je het heftigste vindt...
Das dan natuurlijk weer een apart stapeltje ;)

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

OPLOSSING

OPLOSSING

Hoi,

Ik heb vorig jaar bij de BRUNA (jawel de boekhandel) een boekje gekocht dat heet.

VAN LP NAAR CD

er zit een cd-rom bij met de software waarmee je lp's opneemt, daarna knipt het programma automatisch de losse nummers eruit. Vervolgens kun je een ruis en Tikfilter aanzetten zodat je de meeste kliks en klaks eruit haalt.

daarna save je automatisch alle losse nummers naar je harde schijf en kan je ze branden (met nero ofzo)

Kostte slechts 15 Euri

Als het niet meer te verkrijgen is mail je me maar dan regelen we wel iets........................

afgezien van onmogelijke hoeveelheid tijd dat het kost snap ik het niet waarom iemand liever mp3 wil...

ik vind het vele malen leuker om een lekker grote hoes uit mijn kast te trekken, binnenhoes met plaat er voorzichtig uit te halen, dan de plaat er nog voorzichtiger uit halen. Die op de met zorg geplaatste speler leggen, even zoeken waar ik het schoonmaakborsteltje ook al weer had, dan met zorg de plaat stofvrij poetsen, en dan.... mmmm heerlijk die naald in het vinyl laten zakken om dan het zachte haardvuurtje te horen alvorens de klanken van de muziek beginnen.... en dan onderuitzakken op de bank met die heerlijk onhandige hoes in mijn hand om te bekijken en dan oppassen dat je geen wijnvlekken maakt... mmmm
... dat ga je toch niet omruilen voor het geklik van de muis en het gezoem van je pc of in het beste geval de toetsen van je mp3(cd) speler te beroeren?

maar ja, mijn mening en ik ben een romanticus waarschijnlijk en heb het meer op totaalbeleving dan op gebruiksgemak... :koffie:

Hierzo, rechtsreeks gekopieerd van www.lpnaarcd.nl

"...Daarna worden processen toegepast om de opname 'klaar' te maken om weggeschreven te kunnen worden op CD. Dit houdt in dat het stereobeeld van de opname aangepast dient te worden. Verder worden storende volumeverschillen verholpen en wordt de opnamekwaliteit aangepast (de samplefrequenties)..."

- Het stereobeeld wordt aangepast? Waarom?
- De opname kwaliteit wordt verbeterd door de samplefrequenties aan te passen? Wat een onzin!

En aan het plaatje te zien doet die lummel het met Adobe Audition. Nou daar doe ik het ook mee en ik bied hierbij mijn diensten aan voor slechts 5 euro per uur. En dan zorg ik ervoor dat ik, in tegenstelling tot wat er op die site staat, wel met het belangrijkste begin: het schoonmaken van de plaat! Hij stoft ze zo te zien nog nie eens af...

Hij rekent 12,50! Sssssjonge.

-- HW

Hij zou wel de man zijn als hij met zn geleechte spul ook dit kon:

CD2LP.gif

Back