Stand / verhoger / riser voor FX pedalen.

ik vind dat schuimrubber enorm duur voor wat 't is... Als je weet hoe ze dat maken...

ik vind dat schuimrubber enorm duur voor wat 't is... Als je weet hoe ze dat maken...
Wel aan de prijs, maar als het zou zijn wat ik zocht, dan had ik dat er wel voor over.
Ik lees alleen dat ze bijzonder weinig wegen. Nam aan dat het gewichtige dingen zouden zijn.
Als er geen beter alternatief komt, dan wordt het toch het betere doe het zelf werk denk ik.

photo_2021-07-03_14-59-16.jpg

Een op maat gezaagd "Konig & Meyer 12140 tafelmodel partituurstatief".
Kosten: 49 euro en een klein beetje DIY (je moet zelf een stuk van de bovenkant afzagen).
Ik vind het handig dat het op een voetje staat, i.v.m. de beschikbare ruimte er onder.
En een bijkomend voordeel (voor mij) is dat het statief makkelijk draaibaar is (van links naar rechts).

Laatst gewijzigd:
Bekijk bijlage 3815827

Een op maat gezaagd "Konig & Meyer 12140 tafelmodel partituurstatief".
Kosten: 49 euro en een klein beetje DIY (je moet zelf een stuk van de bovenkant afzagen).
Ik vind het handig dat het op een voetje staat, i.v.m. de beschikbare ruimte er onder.
En een bijkomend voordeel (voor mij) is dat het statief makkelijk draaibaar is (van links naar rechts).
Check.
Alleen is die voet te diep voor m'n plank waar de pedalen liggen. (30 cm diep)
Hoe het nu lijkt, ga ik een eigen variant van mijn eerste link maken.
Dus 2 vierkante zijkanten van plm. 19cm en daar in 45graden een plank tussen maken.
Met aan de onderkant een verhoging en wat gaten (eventueel) voor snoeren.

Als je zoekt op "thingiverse guitar pedal stand" dan zie je al wat dingen die gratis te downloaden zijn voor 3D print. Als je iemand kent met een 3D printer is dat misschien ook nog een optie. En de online 3D printshops zijn meestal ook niet super duur, dus je zou er dan ook 1 uit kunnen laten printen. (ik was bv erg tevreden over deze).

Als je niet thuis bent in het 3D printen, maar je wil dat toch proberen, kan je ook een keer naar een zogenaamde MakerBase gaan.
Hier zit er 1tje in de bibliotheek. Daar hebben ze de printers en vrijwilligers die je graag willen helpen met het uitwerken van je idee of het printen van je thingiverse bestand.
Dat is leuk, want je leert er wat van en meestal mag je je prints al voor een paar euro (vergoeding van de onkosten) mee naar huis nemen.

Als je niet thuis bent in het 3D printen, maar je wil dat toch proberen, kan je ook een keer naar een zogenaamde MakerBase gaan.
Hier zit er 1tje in de bibliotheek. Daar hebben ze de printers en vrijwilligers die je graag willen helpen met het uitwerken van je idee of het printen van je thingiverse bestand.
Dat is leuk, want je leert er wat van en meestal mag je je prints al voor een paar euro (vergoeding van de onkosten) mee naar huis nemen.
Ben er zeker niet mee bekend.
Het lijkt er op dat ik eerst wat ga freubelen met hout. (dat vind ik zelf iets mooier dan plastic / kunststof).
Mocht dat niks worden, dan moet ik me gaan verdiepen in 3D design. Ik kon zo niks vinden wat voldoet aan m'n wensen n.l.

Veel succes met het freubelen!
Ik heb bij de lokale MakerBase een keer een custom houder voor het achterlicht van m'n elektrische fiets ontworpen en geprint.
Super leuk en interessant om te doen! Je bent een middag leuk bezig en vervolgens heb je ook nog iets moois in handen waar je iets mee kan.

Is dit misschien iets?

Is dit misschien iets?

Ja ook erg mooi, al vraag ik me af of ze blijven staan als je zo'n intrap knop indrukt.
Misschien meer iets m'n Peak op te zetten.
Ik meen me te herinneren dat BoBeats deze een x heeft gepromoot.

hmmm

hmmm

Ook een geinig idee.
Mist alleen een verhoging aan de onderkant.

49C728B1-5AFB-42BA-8422-DCB248576E58.jpeg
Ik heb afgelopen week twee laptop eh steunen / stands gekocht. Best handig, kun je aan je bureau bevestigen en staat netjes!

Zie foto! (de GR-1 en de Lyra-8 staan er nu op, maar werkt natuurlijk ook voor pedaaltjes).

Bekijk bijlage 3815859Ik heb afgelopen week twee laptop eh steunen / stands gekocht. Best handig, kun je aan je bureau bevestigen en staat netjes!

Zie foto! (de GR-1 en de Lyra-8 staan er nu op, maar werkt natuurlijk ook voor pedaaltjes).
Ja gaaf!
Totaal buiten budget, maar dat geeft niet.
Dromen mag.

Back