Stand / verhoger / riser voor FX pedalen.

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Ik ben op zoek naar een stand voor m'n FX pedalen (nu nog 1, over een tijdje meer pedalen).
Het idee is dat ik een aantal pedalen naast elkaar heb, die dan 'schuin' staan, zodat je ze beter kunt bedienen als ze ergens hoog in het rack staan.

Ik ben al even op zoek geweest, maar kom niet veel verder dan zo iets.

En op youtube zag ik geosynths deze gebruiken
pedaal.jpg

Maar geen beschrijving welke dat is (en hij heeft nog niet gereageerd op m'n vraag welke dit is).

Gebruiken jullie hier 'iets' voor (pedalen schuin zetten zodat je ze beter kunt zien) en hoe gaat dat met die 'trap knoppen' die eigenlijk voor je voeten bedoeld zijn?

Ik heb ook gedacht aan een IKEA hack.
Zo iets

En dan iets kopen uit het assortiment (als dat er is) of zelf maken om de pedalen te ondersteunen.
Ik dacht even aan de brievenhouder, maar die is 12.5 breed, wat te breed is voor mijn pedaal.
(je kunt er natuurlijk 2 naast elkaar zetten op een kortere afstand.....)

Enfin.
Het is een brede vraag en ik ben benieuwd of er oplossingen bestaan die jullie kennen danwel gemaakt zijn door jullie.

Ik zou liever geen zelfklevend klittenband oid gebruiken. Wat je nog wel eens in de gitaarwereld ziet in hun pedalboards.

Zo, onder hoek. En dan met n steun zodat ie er nt afglijdt?

Zo, onder hoek. En dan met n steun zodat ie er nt afglijdt?

Ja, ongeveer.
Zelf maken is zeker een optie, maar misschien 'is het er al' en ook nog betaalbaar.
Ik had nog een schuim ding gevonden wat ook ongeveer 'doet' wat ik had bedacht.
Maar ik ben benieuwd wat er nog meer aan opties komt voor ik de zaag in wat hout ga zetten.

zo doe ik 't

gaten boren voor de kabels in de plank heb ik niet gedaan...

Of zo'n IKEA BRADA en inkorten met de zaag. Eerst een rijtje Boss, met i/o's aan de zijkant en daar boven je Eventide Factor reeks

pff ik probeer al 2* foto's toe te voegen en lukt niet, poging 3

poging 5 en dan geef ik t op

meuh hopeloos

edit dan met n link naar mijn afgezaagde video :)

ikea heeft ook n bamboe ipad houder die mss kan dienen.

Of zo'n IKEA BRADA en inkorten met de zaag. Eerst een rijtje Boss, met i/o's aan de zijkant en daar boven je Eventide Factor reeks
Heb ik overwogen, maar plastic zagen is niet echt mijn favoriet. En de hoek is wat flauw. (pedalen staan op de bovenste plank bij mij)

poging 5 en dan geef ik t op

meuh hopeloos

edit dan met n link naar mijn afgezaagde video :)

ikea heeft ook n bamboe ipad houder die mss kan dienen.

Vreemd.
Dit bovenste krijg ik als ik je bericht citeer.
Zonder foto dan.

velcro fixeert m wel. Klitteband.

Ja. In combi met de ipad ikea houder

Ja, ongeveer.
Zelf maken is zeker een optie, maar misschien 'is het er al' en ook nog betaalbaar.
Ik had nog een schuim ding gevonden wat ook ongeveer 'doet' wat ik had bedacht.
Maar ik ben benieuwd wat er nog meer aan opties komt voor ik de zaag in wat hout ga zetten.
Thnx 4x besteld op Amazon, 10 nov binnen

Back