Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Origineel geplaatst door Riezz73
en komt uit Schotland.. jeeheee belangrijk

...en studeerde filosofie en psychologie....ook belangrijk :)

Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Origineel geplaatst door Prazock
Afgelopen zomer deed ik een vakantiejob op Pukkelpop (voor de noorderburen; het grootste zomerfestival in Belgiƫ). Ik werkte er bij de technische ploeg van de Dance-Hall. Door deze job kwam ik aanraking met hoe electronische muziek ECHT gemaakt wordt.
Tot voor kort dacht ik dat alles computerized was, maar duidelijk niet, er bestaan dus grooveboxe, samplers en wat nog allemaal.

Nu had ik een beginnersvraagje; wat voor materiaal gebruiken de "mannen" van Alter Ego, Mylo, Freestylers, Tali allemaal om hun muziek te maken? Ik kan me voorstellen dat het hele dure speeltjes zijn, maar toch, hebben jullie enig idee wat deze jongens kwa synths of andere lectronica gebruiken?

Alvast bedankt!

Lorenzo

Die gast van Mylo treedt op met een Triton en een Korg microcontroller en nog wat andere synths. Een Nord lead ook geloof ik.

Meeste moderne (laat staan alle) bakken zijn computerized.. ;)

Re: Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Origineel geplaatst door ikke
Die gast van Mylo treedt op met een Triton en een Korg microcontroller en nog wat andere synths. Een Nord lead ook geloof ik.

Meeste moderne (laat staan alle) bakken zijn computerized.. ;)

in de nieuwe SOS staat een interview met Mylo ... die gebruikt een apple met reason en protools free/ME ...zo zie je maar weer, als je maar creatief bent

Re: Re: Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Origineel geplaatst door olafmol
in de nieuwe SOS staat een interview met Mylo ... die gebruikt een apple met reason en protools free/ME ...zo zie je maar weer, als je maar creatief bent

in de fm stond ook een interview

hij had een g4 met protools, absynth, marschall stack, guitar, bass, korg microkorg (oa dat stemmetje van drop the pressure is hier mee gedaan), akai mpc4000, etc (ff uit het hoofd. als je wil check ik ff volledig)

mja, ik kan em zeer smaken, die Myles McInnes

Mylo

Mylo

In die 'drop the preasure' track van mylo zit trouwens ook een standaar arpegator preset uit de microkorg.. klinkt als een soort van robot/vocoder arp.

edit: aaahh er zijn er al meer die dat gehoord hebben zie k

Voor de rest gebruiken een hoop pro's inderdaad protools.. jammer is alleen van dit systeem dat het alleen werkt met digidesign hardware.. tenzei je protools free draait .. (maarja.. die is alleen win98 compatible)..of weet iemand hier een oplossing voor toevallig ? :p

Re: Mylo

Re: Mylo

Origineel geplaatst door DarkChaos
In die 'drop the preasure' track van mylo zit trouwens ook een standaar arpegator preset uit de microkorg.. klinkt als een soort van robot/vocoder arp.

edit: aaahh er zijn er al meer die dat gehoord hebben zie k

Voor de rest gebruiken een hoop pro's inderdaad protools.. jammer is alleen van dit systeem dat het alleen werkt met digidesign hardware.. tenzei je protools free draait .. (maarja.. die is alleen win98 compatible)..of weet iemand hier een oplossing voor toevallig ? :p

Pro Tools M-Powered. Pro Tools versie van 35O euro en werkt met M-Audio kaartjes. Audiophile, Firewire cardz. Kijk ff op de website van maudio. (Avid nam een tijdje geleden m-audio over)

Origineel geplaatst door DarkChaos
Weet je toevallig of tie ook werkt met een M-Audio Delta 410 ??

ik denk het wƩl... ben er zelfs quasi zeker van...

lafurie-, denk dat je op dit moment over dat verhaal enkel nog maar up to date stuff op de m-audio site kan vinden...

Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Origineel geplaatst door Prazock
Afgelopen zomer deed ik een vakantiejob op Pukkelpop (voor de noorderburen; het grootste zomerfestival in Belgiƫ). Ik werkte er bij de technische ploeg van de Dance-Hall. Door deze job kwam ik aanraking met hoe electronische muziek ECHT gemaakt wordt.
Tot voor kort dacht ik dat alles computerized was, maar duidelijk niet, er bestaan dus grooveboxe, samplers en wat nog allemaal.

Nu had ik een beginnersvraagje; wat voor materiaal gebruiken de "mannen" van Alter Ego, Mylo, Freestylers, Tali allemaal om hun muziek te maken? Ik kan me voorstellen dat het hele dure speeltjes zijn, maar toch, hebben jullie enig idee wat deze jongens kwa synths of andere lectronica gebruiken?

Alvast bedankt!

Lorenzo

In de sos van vorige maand stond een heel stuk over mylo. Ga er maar vanuit dat deze(zoals vele andere)al jaren mee draaien in deze industry. Hij werkt zoals het er stond volledig in software,rebirth,mbox,reason,dx7,access virus b etc.. . Hij vertelde dat zijn tracks uiteindelijk afgemaakt werden in een betere studio. Ik denk dat het niets uitmaakt,deze jongens zijn gewoon al jaren bezig,hij maakt trouwens erg veel gebuik van samples. Daftpunk en aanverwanten waren een groot voorbeeld voor hem.

Komt er dus op neer jaren lang volledig je eigen ding maken en uiteindelijk doorbreken met je eigen style,zoals de meesten...

Origineel geplaatst door justin
In de sos van vorige maand stond een heel stuk over mylo. Ga er maar vanuit dat deze(zoals vele andere)al jaren mee draaien in deze industry. Hij werkt zoals het er stond volledig in software,rebirth,mbox,reason,dx7,access virus b etc.. . Hij vertelde dat zijn tracks uiteindelijk afgemaakt werden in een betere studio. Ik denk dat het niets uitmaakt,deze jongens zijn gewoon al jaren bezig,hij maakt trouwens erg veel gebuik van samples. Daftpunk en aanverwanten waren een groot voorbeeld voor hem.

Komt er dus op neer jaren lang volledig je eigen ding maken en uiteindelijk doorbreken met je eigen style,zoals de meesten...

dan heb jij denk ik niet goed gelezen? of we moeten een verschillend interview bedoelen (ik bedoel dat 1-pagina ding)

bvb: hij is nog maar een paar jaar bezig (check z'n site), z'n tracks afwerken in een andere studio? en een virus b, dx7, mbox en alles heeft ie ook niet hoor...

we zullen vast elk een andere interview bedoelen:)

Is gewoon zo dat men nooit verteld hoelang men al bezig is voordat een hit gescoored wordt. Dus jaren lang met je eigen ding bezig zijn en uiteindelijk een hit scoren,het hele traject om daar te komen word nooit verteld. Ga er dus maar vanuit dat deze mensen jaren lang hun eigen ding zijn gaan maken.

Origineel geplaatst door Maks
dan heb jij denk ik niet goed gelezen? of we moeten een verschillend interview bedoelen (ik bedoel dat 1-pagina ding)

bvb: hij is nog maar een paar jaar bezig (check z'n site), z'n tracks afwerken in een andere studio? en een virus b, dx7, mbox en alles heeft ie ook niet hoor...

we zullen vast elk een andere interview bedoelen:)

Blijkbaar,ga natuurlijk geen rotzooi hier neer gooien.Wat er staat heb ik gelezen.

wat een bullshit thread ook;)

Best wel,mensen die hun eigen muziek maken jaren lang en uiteindelijk aanslaan,thats it.:) Het ligt vaak in je voordeel als je ook nog eens bereikbaar bent qua muziek dus geen vage shit of tracks die gewoon nergens naar leiden,zou ook best ergens naar toe kunnen leiden. Duidelijke,(vernieuwende) lekkere muziek. 2005 alle ken.

Veel vallen halverwege door de mand omdat ze gewoon muziek maken voor het geld,aanzien etc.. whatever deze jongens zullen het vaak doen uit liefde voor muziek en maken wat ze zelf mooi vinden. We zitten natuurlijk allemaal niet te wachten op een 2e tiest,mylo,faithless whatever..toch?

Voor mij hoeft dat niet nee.(zat.)

Re: Re: Re: Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Re: Re: Re: Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Blijkbaar,ga natuurlijk geen rotzooi hier neer gooien.Wat er staat heb ik gelezen.

geen mogelijkheid dat je met iets anders in je hoofd zit? van die gear tot daar aaan toe, maar 3 jaar geleden was mylo nog voltijd bouwvakker ofzoiets :D

Re: Re: Re: Re: Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Re: Re: Re: Re: Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

geen mogelijkheid dat je met iets anders in je hoofd zit? van die gear tot daar aaan toe, maar 3 jaar geleden was mylo nog voltijd bouwvakker ofzoiets :D

Het is zat. en ben zat. Neem maar van mij aan dat hij al jaren bezig is/beinvloed is door muziek,zoals hij het aangaf. Gaat nogmaals niet op de gear maar de muziek die iemand neerzet. Die vocoder sound van drop the pressure komt dan wel uit een microkorg. Hij vertelde dat zijn track uiteindelijk afgemaakt zijn in een andere studio. Drop the pressure.. is gewoon een simpel nummer maar ligt gewoon goed in het gehoor,niets bijzonders. De vette sound zal ook extern wel meegespeeld hebben. Tegenwoordig kun je met de meeste simpele machines blijkbaar al een vette sound neerzetten met wat eq & compressie. Hij zou volledig in protools werken en maakte ook gebruik van veel samples etc...

Blijf maar dicht bij je eigen ding is mijn antwoord.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Beginnersvraagje, welk materiaal gebruiken de pro's?

Het is zat. en ben zat. Neem maar van mij aan dat hij al jaren bezig is/beinvloed is door muziek,zoals hij het aangaf. Gaat nogmaals niet op de gear maar de muziek die iemand neerzet. Die vocoder sound van drop the pressure komt dan wel uit een microkorg. Hij vertelde dat zijn track uiteindelijk afgemaakt zijn in een andere studio. Drop the pressure.. is gewoon een simpel nummer maar ligt gewoon goed in het gehoor,niets bijzonders. De vette sound zal ook extern wel meegespeeld hebben. Tegenwoordig kun je met de meeste simpele machines blijkbaar al een vette sound neerzetten met wat eq & compressie. Hij zou volledig in protools werken en maakte ook gebruik van veel samples etc...

Blijf maar dicht bij je eigen ding is mijn antwoord.

take it easy!:) ik geloof/volg/beaam alles hoor

als je dat interview nog hebt mag je het altijd is inscannen voor me;)

Back