Underworld! ---> Loladamusica....

dan zal ik me wel vergist hebben ik had echt het idee dat ze alleen achter hun mixers stonden en aan synth knoppen etc maar al te weinig ik dacht zelf niet gebeurde. neemt niet weg dat ik ze wel goed vind

Nou mono, ik sta je wel een beetje bij.
Wat ik met mijn kennis en ogen meende te zien was:

- mpc starten en samplers goed zetten
- muten en unmuten op de mixer
- een effectje op de auxen die ze open dicht kunnen draaien
- ook eq-en kunnen ze live
- aan de pots van de 909 draaien
- de gitaar fungeerde enkel als showattribuut, de tweede stem was ook gesampled

Mja, mijns insziens kan je live toch meer variêren, maar ik moet zeggen dat het in de lijn van hun muziek ligt: simpel maar effectief.

dat met die gitaar is inderdaad waar, staat 'ie daar een beetje interessant mee te doen maar speelt geen noot! :)
Heel af en toe gebruikt hij het ding wél echt trouwens, maar dat heb ik volgens mij maar drie of vier keer gehoord.

Ik weet niet of het kan of ook echt zo is, maar is het niet mogelijk dat die gitaar gewoon via een midi ´ding´ is aangesloten en dat je geen gitaargeluid hoort maar af en toe een synth geluid? Ik geloof dat ik dat zag, dat er bij een bepaalde beweging op de gitaar een bepaald geluid naar boven kwam!?
Maar hij zwaaide meer ermee dan dat je inderdaad hoorde.

Eric

dan nog moet ie wel wat snaren aanslaan....ik weet niet...ik dacht dat een pwawawawawa (maar dan kort) geluidje uit de gitaar kwam....(met een snelle vibrato)

volgens mij hoor je inderdaad een heel klein vibrato nootje uit de gitaar, maar echt zeker weten doe ik het niet :) het is moeilijk te zien/horen.

Origineel geplaatst door King of Snake
Even voor de overbodigheid: Het nummer heet eigenlijk Born Slippy NUXX en was een B-Side van Born Slippy (tegenwoordig voor de duidelijkheid meestal Born Slippy Original genoemd) wat eigenlijk weer een hele andere track is. Pas na Trainspotting werd volgens mij BS Nuxx als single op zich ge re-released.

Mmmmm... dat was even spitten in m'n platenbakjes... maar ik heb 'm gevonden!
En inderdaad zeg: Born Slippy/Nuxx. Maar hij staat toch echt op A-side (Junior Boy's Own rec. voor de geinteresseerden).

Bij de weg:... het stuk wat na het bekende "radio"-gedeelte komt (die je nooit hoort, met al die trommetjes enzo) mixt trouwens heerlijk door een knalle techno set. Zowat niemand die het kent, maar iedereen die springt!!!!

Hoe dan ook, dit plaatje doet het nog altijd heeeeel goed op een feest.

Dat is em dus

Dat is em dus

Idd, dat is em dus.

Arveyman, txs voor de lyrics, kan ik voortaan luidkeels meekelen.:D

ja dat stukje waar t steeds "omhoogloopt" is idd supreme

ik dacht aan een talkbox of zo iets met die gitaar he al die tijd
en mijn bedoeling was dus never niet om undwerwold ag te zeiken. vind ze best koel maar dacht altijd dat het zeer beperkt live was al die keren dat ik ze gezien heb
mijn excuses

He ga je nou niet lopen excuseren, negens voor nodig! ik wilde alleen even proberen te zeggen dat het voor zover ik weet toch wat meer live is dan jij dacht.

ik had gewoon het idee dat jij het je persoonlijk aantrok
en ik ben zelf best hardcore underwold fan alle cds en dvd heb ik ook. en heb ze zoals ik al zei 5 keer live gezien.

groetjes dennis

Nou ik ben wel een fan, maar ik ga kritiek me niet persoonlijk aantrekken natuurlijk. :)
Ik heb ze maar een keer gezien (lowlands vorige keer, dit jaar wordt de tweede keer) maar heb wel bijna alle live-bootlegs die er zijn, plus natuurlijk de EE DVD en video's van optredens in 013, Hugo D-Nite en Eurokenes Festival.)
Dus mijn info over de liveaset is wel "tweedehands" om het zo maar te zeggen. Dit vondt ik trouwens het meest interessante artikel erover:
http://dreamagoria.humpin.org/rtsr/uw_articles/2001-sos.htm

klein stukkie eruit:

Smith elaborated, "The loops are synchronised with each other, because this is dance music. I have plastic strips for each tune that I can lay on the mixing desk, and which tell me which channels the different elements of each tune are on. If I wanted to do a straight version of 'Cowgirls' I could come pretty close, but I'd have to mix it live, and I can bring in elements of other pieces. What's crucial is that it's not just a matter of everything clocking together, and I press play, and that's it, and if you want to change something, you have to press 'stop'. That would be really limiting. You're again forcing yourself into 'OK, this is the tune.' Instead I can turn parts of the loops off, or fire them up with something else, or load another piece, so a different tune and different rhythms sound at the same time. I may run the bass and drums of 'Rez' and all the other ingredients may be from a different tune. The pieces are also not sequenced in a particular order, I can respond to what's happening in the moment at any point, and begin any tune at any time, because I have the whole show in the system."

Back