Shadows

Bambisk

jwt
Heb weer eens een track gemaakt die ik wel post op SoundCloud omdat ik deze niet als demo op stuur. Eerste keer dat ik een track maak waarbij de kick grotendeels offbeat is. Dat bevalt me eigenlijk wel. :D Benieuwd wat jullie er van vinden.

Van mij mag de track beginen bij minuut 1:43.
Je kick word ik happy van....die is monsterlijk goed.:halleluja
Waarom het shadows heet?Vanwege de sample zal wel maar ik voel meer een soort dreigende gestructureerde chaos die er plaats vind...qua gevoel he :D en dat bedoel ik positief.:mega:
Keep up the good work!:walker:

Van mij mag de track beginen bij minuut 1:43.
Je kick word ik happy van....die is monsterlijk goed.:halleluja
Waarom het shadows heet?Vanwege de sample zal wel maar ik voel meer een soort dreigende gestructureerde chaos die er plaats vind...qua gevoel he :D en dat bedoel ik positief.:mega:
Keep up the good work!:walker:

Thanks! Vanwege de sample inderdaad, maar het was wel bewust de bedoeling een dreigende structuur mee te geven (ik ben dan ook meer van de duistere schaduw dan de variant die door de zon ontstaat).

De kicks zijn minimaal drie keer met distortion/overdrive bewerkt. Het is een sample uit de Hannibal Flynt Thunderdome pack, die gaat weer door een Bass Big Muff en krijgt vervolgens nog weer een FX in de DAW :D

Niet slecht, maar eerlijk gezegd is dit niet mijn favoriete genre, kwestie van smaak. Producttechnisch zit ie wel goed in mekaar, en houden, dat duistere kantje van je :)

Niet slecht, maar eerlijk gezegd is dit niet mijn favoriete genre, kwestie van smaak. Producttechnisch zit ie wel goed in mekaar, en houden, dat duistere kantje van je :)

Smaken verschillen gelukkig :okdan:

Dat duistere kantje hou ik zeker. Tot nu toe lukte het me moeizaam om dat in tracks goed tot uiting te brengen. Deze week m'n interface eindelijk volledig werkend gekregen qua MIDI en nu gaat het al stukken beter :D

Gaaf vanaf 2:00, ontbreekt een 16 step closed hi-hat die erin moet komen en daarna 4/4 hi-hat erop en dan allerhande snare-werk en je hebt een goede track.

Deze track klinkt erg strak.
Ook zeer gave breaks.

Thanks!

Gaaf vanaf 2:00, ontbreekt een 16 step closed hi-hat die erin moet komen en daarna 4/4 hi-hat erop en dan allerhande snare-werk en je hebt een goede track.

Heb je tips opgevolgd. Closed hihat toegevoegd, clap, snare (ver op de achtergrond op o.a. 03:01, direct na de clap te horen) en een hihat vanaf 03:40 :okdan:

zo....nog even tussendoor....

Ik had niet veel tijd en een beetje gaar van andere werkzaamheden en gezeik maar toch even voor jouw gedaan.:okdan:

"sometimes the things you see in the shadow are more then just shadows" :duivels::mega:

alsje :dj:

Attachments

• Adrie03_afred - Shadows remaster.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 177
Thanks!

Heb je tips opgevolgd. Closed hihat toegevoegd, clap, snare (ver op de achtergrond op o.a. 03:01, direct na de clap te horen) en een hihat vanaf 03:40 :okdan:

Je mix is te dof ttz,al die toevoegingen zijn goed maar te ver op achtergrond en te dof,ook de hh moet er helder crisp doorkomen,dat moet als tegengewicht voor die random sequencesound die op die kick meeloopt vanaf 3:00 te breken.

Je mix is te dof ttz,al die toevoegingen zijn goed maar te ver op achtergrond en te dof,ook de hh moet er helder crisp doorkomen,dat moet als tegengewicht voor die random sequencesound die op die kick meeloopt vanaf 3:00 te breken.

Voor mij toch wel een bewuste keus om ze op de achtergrond te houden. Door ze meer naar de voorgrond te plaatsen leiden ze voor mij juist af. Zal er nog eens over denken, of er ergens een middenweg mogelijk is.

zo....nog even tussendoor....

Ik had niet veel tijd en een beetje gaar van andere werkzaamheden en gezeik maar toch even voor jouw gedaan.:okdan:

alsje :dj:

Die middenweg heb ik hier al gevonden volgens mij. Thanks hiervoor! Vanmiddag ga ik pogen om dit ook te bereiken 8)

Laatst gewijzigd:
Twee dingen die ik mis is een groter stereo beeld en hoog. Vooral de kick vind ik erg dof klinken. Je kan horen dat de master die Just a Dude heeft gemaakt een stuk opener klinkt wat alles er een stuk beter laat uitkomen. Probeer dit al in de mix te doen.

Back