SOLO CHORDS

andreos

Ouwe rot
Hola,

Hierbij een compositie van mijzelf!
Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

groeten van andreos.

:okdan: ... jawel ... dit is de stijl waar ik van hou. Nu snap ik wat je bedoelt met het componeren van filmmuziek. Mijn persoonlijke smaak vraagt nog meer reverb op strijkers en blazers maar dat is puur persoonlijk (dus niets van aantrekken).
Aangezien je verder gaat dan twee of drie akkoorden, neem ik aan dat je een muzikale scholing gevolgd hebt?

Wil je wat meer vertellen hoe je zo'n stuk aanpakt? Met welke sequencer(software) werk je? Neem je enkele tracks tegelijk op zodat je een hook hebt om de rest aan op te hangen of speel je spoor per spoor in? Vertrek je vanuit beelden?

Ik ben in ieder geval blij dat er een nieuw lid is die dit genre een warm hart toe draagt (ze zijn in de minderheid). Ik kan je aanbevelen om op het forum wat composities op te zoeken van bv skrie , hermax of mezelf. Waarschijnlijk ga je die werken ook interesseren.

Enfin, wat mij betreft mag je meer laten horen op dit forum.

:doei:

Danny

:okdan: ... jawel ... dit is de stijl waar ik van hou. Nu snap ik wat je bedoelt met het componeren van filmmuziek. Mijn persoonlijke smaak vraagt nog meer reverb op strijkers en blazers maar dat is puur persoonlijk (dus niets van aantrekken).
Aangezien je verder gaat dan twee of drie akkoorden, neem ik aan dat je een muzikale scholing gevolgd hebt?

Wil je wat meer vertellen hoe je zo'n stuk aanpakt? Met welke sequencer(software) werk je? Neem je enkele tracks tegelijk op zodat je een hook hebt om de rest aan op te hangen of speel je spoor per spoor in? Vertrek je vanuit beelden?

Ik ben in ieder geval blij dat er een nieuw lid is die dit genre een warm hart toe draagt (ze zijn in de minderheid). Ik kan je aanbevelen om op het forum wat composities op te zoeken van bv skrie , hermax of mezelf. Waarschijnlijk ga je die werken ook interesseren.

Enfin, wat mij betreft mag je meer laten horen op dit forum.

:doei:

Danny

Hola Danny,

Ik begin meestal met accoorden en melody(dat moet wel passen bij elkaar!
Ik doe dit in Cubase 10.
Track voor track bouw ik dit op,en haal uit de accorden de bas ,strings en noem het maar op!(ik speel ook tracks in midi in)
Dan zet ik naar smaak Kontaktplayer in of Nexus of anderen synts instrumenten!
Dan ga ik mixen of alles wel bij elkaar past.
Zelf ben ik begonnen als zanger,professioneel,maar ook piano gedaan en 10 jaar muziektheorie(en piano,maar ik ben geen pianist)!
Maar er komt een tijd dat je meer verdient in de zaal dan op het podium,en geld is wel belangrijk in het leven.
Dus nu al veel jaren een hobby.
even over reverb,soms krijg je bij te veel een soep,en versluierd dan het echte instrument,uiteraard kan je dat zien in de mix!
Met name keyboardspelers geven vaak een veel te vele saus erover heen,en soms kan het maar vaak niet.
Ik ga zeker luisteren bij de anderen.

Groeten van Andreos.

Hey klinkt heel goed hoor!! :) Bij het bekijken van je SC kwam je naam me bekend voor.. je kent waarschijnlijk Gilberto ook?? Ik had jouw naam in dit topic voorbij zien komen: https://www.synthforum.nl/forum/de-...pelen-op-mijn-keyboard-en-opnemen-in-cubase-5

Maar veel plezier hier op het synth-freak forum waar zelfs keyboards gedoogd worden :D

hola,

allereerst dank je wel!
over gil wil ik het niet hebben,ik ben met hem gestopt,en teveel vragen,daar heb ik geen tijd voor!

groeten van Andreos

Hola,

Hierbij een compositie van mijzelf!
Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

https://soundcloud.com/andre-lazeron/solo-chords

groeten van andreos.

Totaal niet wat ik maak of wil maken in de toekomst, maar dit vind ik wel erg mooi. Rustgevende muziek, daar kan ik meestal 1, misschien 2, minuten naar luisteren, maar deze heb ik in een keer geluisterd en vond het jammer dat ie afgelopen was :okdan:

Totaal niet wat ik maak of wil maken in de toekomst, maar dit vind ik wel erg mooi. Rustgevende muziek, daar kan ik meestal 1, misschien 2, minuten naar luisteren, maar deze heb ik in een keer geluisterd en vond het jammer dat ie afgelopen was :okdan:

Dag Bambix,

Dank je voor je bemoedigden woorden!

Groeten van Andreos.

Erg Mooie track:okdan: Vooral die key change is erg mooi.
De mix kan wel wat beter. ( ok sc help niet echt) aan het eind staat die klavecymbal.. of hoe dat heet te hard en in het midden klinkt die trompet niet erg lekker.
Kwa reverb zit het juist goed. Dat verzuipen van rdverb werkt vaak niet. Gr Tim

Erg Mooie track:okdan: Vooral die key change is erg mooi.
De mix kan wel wat beter. ( ok sc help niet echt) aan het eind staat die klavecymbal.. of hoe dat heet te hard en in het midden klinkt die trompet niet erg lekker.
Kwa reverb zit het juist goed. Dat verzuipen van rdverb werkt vaak niet. Gr Tim

Hola Fly,

Bedankt.

Groeten van Andreos.

Back