Korg Legacy MS-20 controller / legacy collection

Status
Please reply by conversation.

Alterex

overdreven/overdrive
Hiya!

Zijn ze er nog? Ik wil graag een ms-20 midi-controller (optisch en technisch liefst 100%) inclusief patchkabels e.d. overnemen.

Dank alvast!

Gr. Matthijs

Ik heb een deal gesloten via 2dehands.be andere advertentie maar hij is gevonden. Dinsdag avond ritje gent :okdan::halleluja:dj:

Tof dat je er eentje gevonden hebt. :) We hadden elders hier recent de discussie of/hoe 'ie onder Win10 aan de praat te krijgen is, jij toevallig ook met dat OS de bedoeling?

Ja, dat is de bedoeling. Ik las ergens dat hij dat doet en dat de controller ook V2 oppikt van de ms-20. Fingerscrossed of dat ook zo is. Vast wel... anders rij ik 170 kilometer voor niets. :dubbel: Ik laat het nog wel ff weten.
Wat is jouw ervaring?

Ik ga er een beetje vanuit dat het met die korg controller software wel gaat werken, trouwens. Altijd ff klooien, maar als i het doet - dan werkt het. (Mijn cryffiaanse uitspraak van de dag).

Ja, dat is de bedoeling. Ik las ergens dat hij dat doet en dat de controller ook V2 oppikt van de ms-20. Fingerscrossed of dat ook zo is. Vast wel... anders rij ik 170 kilometer voor niets. :dubbel:

Aha, goed te horen! 't Zou ook wat vreemd zijn als dat ineens niet meer zou werken, maar ja, 't blijven apparaten, versies, incompatibiliteit... Voor de zekerheid ook even in Gent rondkijken, rondvaart maken, hallo zeggen tegen Herman Brusselmans, mooie stad, heb je er in elk geval mooi tochtje aan gehad ;-)

Ik laat het nog wel ff weten.
Wat is jouw ervaring?

Graag! Ik moet het zelf nog proberen, ook nog niet in de buurt van die oudere computer geweest waar die (al dan niet vereiste) config-file op staat. Laat ik dan ook weten.

Ik gebruik FL-Studio en zie dat er "standaard" een ms-20 tussen staat. Dus ik ga uit van het beste :) Zou echt ideaal zijn voor mijn setup. De ms-20 is inmiddels mijn nieuwe backbone in mijn muziek en de akai fire voor de drums. Heerlijk ​​​​​​heerlijk apparaatje. Kost nauwelijks iets en gebruik hem werkelijk dagelijks - gratis drum samples van het net er in en uren speel plezier. Met de "shift" functie direct rolls en flams programmeren, note mode direct de juiste scales pakken. Ideaal.

ms20.png

Net even vlug getest, lang verhaal kort: MS20iC werkt gewoon onder Win10, zoals het moet zijn uiteraard :mega:

(zonder allerlei aanvullende config-mapping-whatever die er al dan niet ooit nodig waren)... uiteraard wel de Korg MIDI-driver installeren.

Graag gedaan! :biertje:

Weet niet of je vanaf laptop draait, maar die anders natuurlijk gewoon mee, USB-kabeltje pluggen, MS-20 software opstarten en checken of alle knoppen in het beeld/geluid reactie geven.
Als 'Gent' dan nog niet ongeduldig begint te worden dan ook nog even alle patchpunten langs :D

Goede reis!

Zo.... inmiddels weer terug op het honk. 340 kilometer benzine armer, maar een ms-20ic rijker. Staat hier naast mij. Groter dan ik dacht! Een vrij imposante zwart tank.
Alles werkt naar behoren. Klein beetje gebruikssporen, maar goed. Hij is ook al een jaar of wat oud. Prima, niet storend. De stand-alone app doet het 100% inclusief alle patch points.

In FL Studio nog niet helemaal zoals ik voor ogen had (minder plug en play als gedacht). Misschien moet ik daar een template voor maken of zo... nog even uitzoeken.

Blij mee. :okdan:

Mooi! (zover zo goed!)

'Gent' wilde niet opsturen begrijp ik? Global warming en zo... corona, ... uitlaatgassen..., awel, je hebt 'm! :-)

Yep, als ik het me goed herinner is de controller op schaal 85% vh origineel, soms een sta in de weg, maar sowieso een een leuk ding.

Voor Polysix & MonoPoly vd Legacy collectie uiteraard niet volledig 1-op-1 te gebruiken, maar Korg heeft zinnige mappings gemaakt. En anders vast aan te passen. Of overlays over de controller.

(Hoe tof was het niet geweest als er destijds ook dergelijke controllers v deze andere 2 synths waren gemaakt, maar dan was het wel beetje uit de hand gelopen allemaal)

Gent wilde wel opsturen, maar daar voelde ik niets voor. Een keer een fout gemaakt om ongezien wat te kopen, heel die (toevallig ook een) KORG ER-1 onder de krassen en putten, later ook nog een keer een TB-03 met krassen. Dus ik haal gewoon alles op. Geen gedoe. Nu lekker knopjes draaien :)

Status
Please reply by conversation.
Back