Bouw uw eigen 1176 compressor

Origineel geplaatst door radiance
Zorg wel dat je een beetje uit de buurt van het "audio gedeelte" blijft met die power switch. Die 220V draaden goed afschermen zeg maar......
komt goed... waarschijnlijk heb ik toch geen ruimte meer om de switch te plaasten.. hoewel ik wel nog een beetje aan het stoeien ben met de indeling van het panel, misschien ga ik de hele boel nog omgooien..
Ik ga straks in ieder geval aan de gang met boren van de gaten voor de neutriks enzo en zo naar de gamma voor een plaatje aluminium en dan proberen te knakken op de goede maat 8o)

OK, de bouw is begonnen met de kast en de achterzijde ervan.
Bedankt voor de tip van het snijden van de top en bodemplaat voor de kast radiance, ging super!
Groot deel van de parts is ook binnen maar zit nog wel te wachten op de boards enzo.
eerste pic dan, case en 1 van de 2 VU meters (sifam)
1176-1.jpg

Neutrikjes en voeding connector (met fuse) al op zijn plek, gepolijste achterzijde, krijg je mooi staal uiterlijk terwijl het aluminium is 8o)
Text komt er nog op, of met krasletters of met sheetprint/strijken ofzo, nog even kijken.. iemand nog tips?

Origineel geplaatst door da goose
OK, de bouw is begonnen met de kast en de achterzijde ervan.
Bedankt voor de tip van het snijden van de top en bodemplaat voor de kast radiance, ging super!
Groot deel van de parts is ook binnen maar zit nog wel te wachten op de boards enzo.
eerste pic dan, case en 1 van de 2 VU meters (sifam)
1176-1.jpg

Neutrikjes en voeding connector (met fuse) al op zijn plek, gepolijste achterzijde, krijg je mooi staal uiterlijk terwijl het aluminium is 8o)
Text komt er nog op, of met krasletters of met sheetprint/strijken ofzo, nog even kijken.. iemand nog tips?

ik zeg, alu laten en er je letters in laten geraveren :maffia: totaal niet praktisch dnek ik maar you da man! :okdan:

vanmiddag bij stuut en bruin 2 switches gevonden, 4 stappen, 4 layers, groot zwaar.. en 15 euro per stuk (nette prijs dus) lagen er al heel lang en mocht ze daarom voor deze prijs meenemen }:|
Verder nog even de rest van de verkeerd bestelde parts gehaald, wat weerstanden en lm317 en lm337 voor de voeding (ik bouw hem met de losse voeding zoals hier beschreven is http://www.geocities.com/m_natsume/psu.html)
1176-2.jpg

even naast de achterzijde gelegd zodat je kunt zien hoe groot ze zijn.

Voor de achterkant?.....Dymo labeling. Is voor de voorkant trouwens ook heel cool. Krijg je een zogenaamde "ghetto look";)
voor de achterkant is dat wel te doen ja, voor de voorkant? ghetto? dat wel... maar woon best in een nette buurt hier *D

dams... dat is waar :confused:
Ik moet zeggen dat ik zal te twijfelen aan het nut van de slam mode en of ik hem wel zou gaan gebruiken, bij deze heb ik de keuze gemaakt, geen slam mode 8o)

Ik ga denk ik voor deze look
750-2-1176_img_front.jpg

maar nu eerst een weekendje weg, ff bijkomen van alle spanningen en rare dromen van 1176's 8D

Frontpaneel kun je hier vinden...
http://www.nrgrecording.de/html/schaeffer.html
Staat bijna onderaan. Bestaat uit twee delen dus dat word prijzig. Verder daaronder staat nog een tutorial over hoe je frontpanelen kunt ontwerpen in corel draw. In corel draw kun je veel meer doen dan in FPD en je kan het daarna exporteren naar FPD als een hpgl (.plt) file.

Die knoppen hebben ze bij Leeds....RCA console knobs. Zijn wel duur.

Ik moet zeggen dat ik zal te twijfelen aan het nut van de slam mode en of ik hem wel zou gaan gebruiken, bij deze heb ik de keuze gemaakt, geen slam mode 8o)

:dubbel: :dubbel: :dubbel: het is normaal hoor dat je soms iets koopt wat uiteindelijk niet goed is.

frontpaneel kosten kan je meteen berekenen met het schaeffer proggie, zal rond de 130 euro zijn totaal maar ja dan heb je ook wat.

ik ben benieuwd wat voor bekabeling jullie hebben gebruikt voor intern alles aan te sluiten, ik heb toen eens een rol gekocht maar die bedrading is net even te dik voor de printplaten,

ik ga die van mij ook afmaken eerdaags maar ben er de laatste tijd niet meer aan toe gekomen

D'r is toch nog wel plek voor eem toggletje of twee? Slam mode is een must. Ik zou het er zeker opzetten ook al ga je het mischien nauwelijks gebruiken. Is ook beter als je hem ooit nog wil verkopen. Je zou de ratio switch ook kunnen doen met een 2 X 6 Lorlin draaischakelaar die dan relais aanstuurd. Da's helemaal chique...8)

vandaag zijn de boards binnengekomen! ik ga vanavond denk ik de voeding al in elkaar bakken.
Boards zien er errug netjes uit moet ik zeggen, klasse van Mnats!
1176-3.jpg

Alleen wel slecht bericht ontvangen over de trafo's:

Hoi Jeffrey,

De huidige levertijd staat op eind februari 2007.
We doen ons best om levering via een ander traject mogelijk te maken en houden je op de hoogte.

Groet Lucas
Triple Audio

damn.... maar wat anders regelen dan.. iemand nog 2 LL1540's over en ze pas in februari volgens jaar weer nodig?

Ik vind de slam mode persoonlijk niet zo gaaf.
Ik vind het vaak beter werken voor mij als ik de bovenste en onderste knopen tegelijk indruk en niet de middelste twee.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik vind de slam mode persoonlijk niet zo gaaf.
Ik vind het vaak beter werken voor mij als ik de bovenste en onderste knopen tegelijk indruk en niet de middelste twee.

De slam mode die op de Gyraf website beschreven staat is precies dat.

http://www.gyraf.dk/gy_pd/1176/slam.htm

Als je de bovenste en onderste knoppen tegelijk indrukt maakt het volgens mij niet meer uit of de middelste in of uit staan.
Zo te horen vind je de slam mode dus wel gaaf :duivels:

Haha ja blijkbaar :)
Ik zal binnenkort eens checken of er verschil is tussen de bovenste en onderste tegelijk aan de ene kant en alle vier aan de andere kant.
Ik kan me namelijk herinneren dat er een verschil was.
Maar goed..misschien vergis ik me..

Wat had je nou nodig Jeffrey, de 1540 of de 5402?

de LL5402 (output dus)
Vandaag bevestiging binnengekeregem dat ze dus pas eind feb 2007 binnenkomen, zo lang ga ik niet wachten.

vandaag trouwens 2 nieuwe switches gehaald zodat ik wel kan slammen :)

damn.... maar wat anders regelen dan.. iemand nog 2 LL1540's over en ze pas in februari volgens jaar weer nodig?

Ah, dus toch de 5402. Had nog wel een stel 1540's liggen namelijk.

Ik zou maar een berichtje op het lab forum platsen in de "black market" WTB: Lundahl 5402's " ofzo...
Wieweet heeft er iemand nog wat liggen.

Ik heb denk nog zo'n output trafo liggen, 'k zal eens kijken. In Antwerpen is er ook een winkeltje die Lundahl levert, misschien moet je daar eens proberen (gast is wel een beetje een slons, best langsgaan)

Back