Bouw uw eigen 1176 compressor

ben weer een stukje verder, boards zijn zo goed als helemaal gestuffed met parts (moet nog wat condensatoren en diodes halen, vergeten te bestellen.
De voeding is af, keurig netjes op +30 en -10v af te regelen met de pots (volgens originele schema heb je de keuze tussen vaste R's of potjes, daar voor gekozen omdat de waardes van de R's een beetje vaag was.
Verder zijn de ratio boards ook af (http://www.geocities.com/m_natsume/1176_slam_mode_rotary.html), gister nog 5 stappen schakelaars weten te ruilen voor de andere, komt dus toch slam mode op.
Later ga ik de FET's nog matchen, owrd ook ff zoeken denk ik en mochten ze toch niet helemaal gelijk klinken dan kan ik de FET's er zo uit trekken want ze komen in voetjes.
Nu is het wachten op de lundahls (Toon je zou me heel blij kunnen maken!) en dan het panel bestellen, ben ik nog een beetje mee aan het stoeien hoe ik hem wil.

1176-4.jpg

1176-5.jpg

Edcor heeft mischien een 5402 kloon.....
Check dit uit:

"At the moment there's a new model (prototype 5402) undergoing testing. This could turn out a real budgetsaver for those of us looking to built G-1176's or stuff with similar specked transformers. If you would like to be informed about these and other developments, subscribe to 'Edcor Europe newsletter' and stay up to date.

If you like to find out about our pricing and delivery conditions, send a mail to edcoreurope@telenet.be

We'll send the pricelist asa we receive your mail.
More information about our products can be found at www.edcorusa.com

Thanks for your time,

Tony "

Laatst gewijzigd:
OK, boards zitten op de in en output trafo's na helemaal in elkaar en het schaeffer panel is besteld!
Nu nog wachten op de trafo's... input (1540) zouden er vandaag al moeten zijn, zal wel morgen of maandag worden dus en de 5402 ben ik nog mee bezig, die clones klinken ook wel interresant, heb in ieder geval daarover gemailed met de leverancier maar ga bij voorkeur toch voor de lundahls.

1176-6.jpg

PDF file van het frontpanel ontwerp

weer een kleine update, ik ben met de bekabeling begonnen, heb gekozen om interne audio signalen via original prfer kabels te laten lopen, meteen maar goed dus en de rest vd minder gevoelige bekabeling met 1mm kwadraat, lekker stevig :)
De input transformers zijn binnen (zitten ook al on board) en ik hoop vd week de output transformers binnen te krijgen (thanks Consequence!)
Panel is ook besteld en bevestigd bij shaeffer dus die komt er ook aan!
Het schiet nu dus echt op...

Weer 2 fotootjes van de bouw:

1176-7.jpg

1176-8.jpg

Origineel geplaatst door Roel
vooruitgang!
heb je de meters ook al goose?

Yep 8o) Mooie sifam meters, pagina terug staat een fotootje.

Ik heb overigens ook vandaag de LL5402 via consequence weten te bestellen bij D&R, daar bleken ze op voorraad te liggen, ik heb ze morgen of overmorgen, net bevestiging gekregen dat ze zelfs al on route zijn inclusief tracking nummer.. BLIJ! }:|

Nu nog wachten op het frontpanel en hij kan echt in elkaar worden gezet..

Nog maar ff een fotootje van de bekabeling, alles bij elkaar denk ik wel het meeste werk, heb alles met pins gedaan en elk adertje met krimpkous afgeschermd zoals je op de detail foto's wel kunt zien.
1176-9.jpg

1176-10.jpg

1176-11.jpg

Laatst gewijzigd:
Zo hee. Dat soldeerwerk en die kabels zien er erg strak uit met die krimpkousen.

En de voorkant?

Ziet er goed uit Da Goose, echt profi. Pas wel op met die losse schuifstekker/pin verbindingen, die willen na verloop van tijd (jaren) gaan oxideren en loszitten met alle gevolgen vandien! Doorsolderen is dan de remedy.

die pinnetjes en krimpkousjes zien er inderdaad heel strak uit!

off topic: 808 kit? heb ik wat gemist dat lijkt me verdomd interessant!

Origineel geplaatst door gringo
Ziet er goed uit Da Goose, echt profi. Pas wel op met die losse schuifstekker/pin verbindingen, die willen na verloop van tijd (jaren) gaan oxideren en loszitten met alle gevolgen vandien! Doorsolderen is dan de remedy.

yep, i know.. heb de connectors op de switchboards al doorgesoldeerd (als je goedkijkt kun je dat ook al op de foto zien), als alles werkt en alle kabels netjes in kast zitten dan ga ik de rest ook doorsolderen.
Valt me ook best op dat de connectors best wel snel los gaan zitten als je ff rommelt, buigt snel open, mooi en practisch maar niet superstabiel.

Met mijn twee linkerhanden kan ik alleen maar diepe bewondering hebben voor deze huis tuin en garagevlijt......

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Met gepast trots kan ik U allen mededelen dat heden morgen om omstreeks 11:35 mijn tweeling 1176links en 1176rechts is geboren, deze siamese tweeling begon bijna direct na de geboorte al fijne pompende geluiden voort te brengen wat bij de trotse vader een traantje deed vloeien.
Er waren tijdens de bevalling slechts enige kleine complicaties als een los draadje aan een van de lieve kleine potmetertjes en moest de navelstreng, lees bypass switch nog even doorgesoldeerd worden (als vader mag je dit tegenwoordig zelf doen) maar de kinderen hebben een klein half uurtje vrolijk op allerlei klanken rond mogen pompen tot groot genoegen van zijn vader.

Beide zoons liggen momenteel in hun wiegje bij te komen van de bevalling en te wachten totdat het duite kleding merk Schaefffer een op maat gemaakt jasje voor ze heeft zodat ze ook voor de buitenwereld toonbaar zijn en vrolijk naast hun broertjes enz zusjes in het 19inch rack mogen plaastsnemen.

Vader rust momenteel uit met een glimlach op zijn gezicht en gaat er komende week eventjes tussenuit.

Foto's van de zoons in hun jasje en geluidsfragmenten volgen nog.

Met vriendelijke groet,
papa Urei

Back