Mijn eerste techno song

DaRooT

Stamgast
Na een lange tijd het producen weer eens opgepakt. Na wat jammen kwam dit er uit, iets techno achtigs.
Ik hoor graag verbeteringen :)

Ik vind het lekker klinken, klinkt energiek en ik visualiseer zo'n donker rokerig techno hol als ik het hoor. Denk alleen dat de variatie een beetje mist, ik hoor wel veel breaks en andere geluiden maar ik vind persoonlijk de arp iets te monotoom op den duur en het is ook een vrij lange track. Misschien wat andere toonhoogtes of de arp wat meer scheurgeluidjes geven.

I <3 Techno! Deze was goed yo, heb me prima geamuseerd, maar ik zou af en toe de kick wat automaten (op cut-off bvb), want die klinkt vrij repetitief, wat ook goed is, want ik krijg een echte Tribal-feel. Goed gedaan gast. Gloomy ;)

Klinkt goed en mix is ook uitstekend,je kan hem moderner maken met wat de twee hierboven vertellen.

Ik vind de kick wel echt gaaf,mag ik een sample daarvan aub,of moet ik hem echt pikken van de track ? ;)

Lekkere track hoor, ik kan mij ook wel vinden in het commentaar hierboven, maar dat is meer een creatieve keuze dan pure noodzaak wat mij betreft.

Wat heb je gebruikt voor het maken van het nummer...en dan bedoel ik qua synths etc :)

Voor mij is het monotone juist de essentie van techno waar ik blij van word. Het enige wat ik wel mis is op een gegeven moment een (harde) 909 achtige hihat, maar die wil ik eigenlijk altijd horen :D

Zit wel een leuke bouncy drive in.
Zou wel leuk zijn als de arp wegvalt en mooi terugkomt. Een stuttertje zou ook niet misstaan :)

Wow, wat een leuke reacties allemaal. Iedereen bedankt voor het luisteren en het commentaar!

Ik vind het lekker klinken, klinkt energiek en ik visualiseer zo'n donker rokerig techno hol als ik het hoor. Denk alleen dat de variatie een beetje mist, ik hoor wel veel breaks en andere geluiden maar ik vind persoonlijk de arp iets te monotoom op den duur en het is ook een vrij lange track. Misschien wat andere toonhoogtes of de arp wat meer scheurgeluidjes geven.

Haha, dan heb ik de ambiance iig goed over gebracht. Ik moest namelijk ook terugdenken aan die keer dat ik in de Tresor in Berlijn stond een paar jaar geleden :D

Ik heb wat kleine variaties in de arp aangebracht, daarmee ook geprobeerd het iets minder monotoom te maken en wat interessanter. Maar ik kan me voorstellen dat het dan alsnog wat monotoom overkomt.

Klinkt goed en mix is ook uitstekend,je kan hem moderner maken met wat de twee hierboven vertellen.

Ik vind de kick wel echt gaaf,mag ik een sample daarvan aub,of moet ik hem echt pikken van de track ? ;)
Sure, ik zal 'm naar je toesturen :)

Lekkere track hoor, ik kan mij ook wel vinden in het commentaar hierboven, maar dat is meer een creatieve keuze dan pure noodzaak wat mij betreft.

Wat heb je gebruikt voor het maken van het nummer...en dan bedoel ik qua synths etc :)
qua synths heb ik alleen mijn Virus TI gebruikt, voor de ARP en de effecten. De rest zijn (bewerkte) samples.

Zit wel een leuke bouncy drive in.
Zou wel leuk zijn als de arp wegvalt en mooi terugkomt. Een stuttertje zou ook niet misstaan :)
Wat is een stuttertje?

Mooie geluiden, energiek. Ligt lekker in de mix. Normaal gesproken mijn genre niet maar deze luistert lekker weg.
Die kick wil ik ook wel als je er nog eentje over hebt :)

Ik heb wat kleine variaties in de arp aangebracht, daarmee ook geprobeerd het iets minder monotoom te maken en wat interessanter. Maar ik kan me voorstellen dat het dan alsnog wat monotoom overkomt.

Je hebt de variatie er goed in gekregen, en Monotoom is prima, zolang het afwisselend monotoom is. Dit is een verdraaid goeie track! Goeie kick ook en die Reverbs af en toe klinken ook lekker door. :okdan:

Back