Ik heb ze allebei

. De DRM1 Mk 2 kost geloof ik bijna 2x zoveel als de MAM ADX-1.
Het volledige verhaal is geloof ik dat eerst TBS de DRM-1 maakte, dat toen MAM de productie heeft overgenomen en dat daarna Vermona dat ding is gaan maken. Vermona heeft toen MK2 uitgebracht. Maar ondertussen had MAM het kunstje afgekeken en de ADX-1 gemaakt.
Het verschil tussen De MK1 en Mk 2 drm1 is dat de Mk2 een interne voeding heeft en minder herrie maakt als je nix doet. De Mk1 heeft vca's die iets lekken als ze dicht staan waardoor je de oscilators enzo nog blijft horen als er geen geluiden spelen.
Het verschil is dat de DRM-1 8 geluiden heeft, 3x bassdrum, 1x tom achtig iets, 1 x snaredrum, 1x cymbal, 1x hihat en 1x clap.
De ADX-1 heeft 5 geluiden, 1x bassdrum, 1x snare, 1x tom achtig iets, 1x hihat en 1x metal (kan je oa. cymbals mee maken)
De ADX-1 is iets beter midi aanstuurbaar. Je kan per geluid 1 parameter met een controller veranderen. Het andere verschil is dat bij de DRM-1 alleen de Hihat zowel een open als een closed geluid kan produceren. Bij de adx-1 kan zowel de hihat als de snare als het metal geluid dat.
Qua geluid is de DRM-1 misschien iets beter maar het scheelt niet erg veel. Het zijn allebei mooie bakken maar als ik moest kiezen zou ik toch voor de ADX-1 gaan. Die is net iets uitgebreider ondanks dat ie 3 geluiden minder heeft. Vooral die open/closed geluiden en dat er geluiden via midi te veranderen zijn scheelt toch veel.
Ik hoop dat mn verhaal nog een beetje te volgen is.