[Mam] adx1 analog drum expander: iemand?

schaapje

beeeeeeeeeeeeeeeeeh !
iemand ervaring met de mam adx1 analog drum expander? ik ben al een tijdje geinteresseerd in het kreng, maar het enige wat ik erover kan vinden staat op de mam website ( http://www.mam-germany.de/ ) en qua geluid alleen die mp3 die erop staat. op zich klinkt dat allemaal goed.

toch, er zullen vast nadelen aan kleven.

iemand?

ja..je kan beter een vermona DRM1 mk2 nemen.....veel beter dan de MAM.... een soort extended versie.....
www.vermona.com

Olaf

Ik heb de touched by sound drm1 (mk1) syncussion, deze is gemaakt door tbs samen met mam. Heb ik al 3 jaar dus de voorloper van die mam adx1. Ik denk alleen dat je die 2 niet kunt vergelijken, ga zeker voor de drm1, die is echt vet, fout en goud! 72 draaiknoppen :halleluja om je drums te tweaken alle sounds echt analoog: 3x bassdrum/toms, 1x snare, 1x claps, 1x hihat (open en closed andere noot) 1x multi (cowbells ed), 1x ride. Echt een cool ding, doe em nooit meer weg!

Ik heb trouwens geen verschil in de specs kunnen vinden tussen de drm1 mk1 en drm1 mk2, alleen het merk is vermona en de kleur is anders.

TBS is nu vermona geloof ik...die mk2 heeft een ingebakken voeding en nog wat kleine dingetjes..vriend van me heeft em...bruut ding

Wat zijn die klieine dingetjes? De verschillen die ik net las zijn 2 rides en ingebouwde voeding, wat is het verschil tussen die 2 rides? Ride die ene harder als de andere *D

Was ist neu? - integriertes Netzteil
- Netzschalter
- kein Übersprechen zwischen den Kanälen
- zwei Hi Hats/Cymbals
- Einzelausgänge als Inserts nutzbar
- blaue Frontplatte

ohja, en dat de Mk1 volgens mij niet meer te koop is ;)

Ik heb ze allebei :) . De DRM1 Mk 2 kost geloof ik bijna 2x zoveel als de MAM ADX-1.

Het volledige verhaal is geloof ik dat eerst TBS de DRM-1 maakte, dat toen MAM de productie heeft overgenomen en dat daarna Vermona dat ding is gaan maken. Vermona heeft toen MK2 uitgebracht. Maar ondertussen had MAM het kunstje afgekeken en de ADX-1 gemaakt.

Het verschil tussen De MK1 en Mk 2 drm1 is dat de Mk2 een interne voeding heeft en minder herrie maakt als je nix doet. De Mk1 heeft vca's die iets lekken als ze dicht staan waardoor je de oscilators enzo nog blijft horen als er geen geluiden spelen.

Het verschil is dat de DRM-1 8 geluiden heeft, 3x bassdrum, 1x tom achtig iets, 1 x snaredrum, 1x cymbal, 1x hihat en 1x clap.

De ADX-1 heeft 5 geluiden, 1x bassdrum, 1x snare, 1x tom achtig iets, 1x hihat en 1x metal (kan je oa. cymbals mee maken)

De ADX-1 is iets beter midi aanstuurbaar. Je kan per geluid 1 parameter met een controller veranderen. Het andere verschil is dat bij de DRM-1 alleen de Hihat zowel een open als een closed geluid kan produceren. Bij de adx-1 kan zowel de hihat als de snare als het metal geluid dat.

Qua geluid is de DRM-1 misschien iets beter maar het scheelt niet erg veel. Het zijn allebei mooie bakken maar als ik moest kiezen zou ik toch voor de ADX-1 gaan. Die is net iets uitgebreider ondanks dat ie 3 geluiden minder heeft. Vooral die open/closed geluiden en dat er geluiden via midi te veranderen zijn scheelt toch veel.

Ik hoop dat mn verhaal nog een beetje te volgen is.

kijk, 4-tek, daar heb ik nu iets aan !

en je hebt helemaal gelijk dat de adx inderdaad bijna 2x zo duur is. dus ga ik denk ik maar voor de adx!

ik zou het leuk vinden als je (als dat niet te veel moeite is) kan laten horen wat het verschil is tussen die 2 apparaten misschien met 2 mp3tjes ofzo...

volgens planning ga ik 6 juli richting keulen (met equate en de heren van tony black meen ik) om wat apparaten in te kopen met z'n allen, en dan wou ik dus ook die adx1 meenemen. voor die tijd heb ik niet echt veel tijd over, dus dat langskomen zou lastig worden.

Hmmm. Dat wordt moeilijk. Ik heb momenteel ff niets aangesloten staan en mn kamer is een puinhoop. Bovendien lijken de 2 apparaten qua klank nogal op elkaar. De verschillen liggen meer in de manier waarop je ermee werkt. Dus ik zou niet weten wat ik zou moeten laten horen dan :)

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Deze kwam ik een weekje geleden tegen. Zijn er inmiddels meer mensen die ervaring hebben met de MAM ADX-1?
Ik hoor er eigenlijk niemand over, kwam hem op de MAM website tegen en ben toen hier gaan zoeken en kwam er opvallend weinig topics over tegen.

ik heb er sinds een mandje ofzo eentje. Ik heb er nog niet zo veel mee gedaan, maar het is een leuk bakkie. Absoluut (voor mij) niet als enige drumbak, maar er valt een heel aardige beat uit te halen.

De kick is lekker, al heeft ie zonder distortion wel erg weinig power en punch, dus een lekkere 808 is lastig.

De snare is goed. Niet heel subtiel of mooi zoals een 808 ofzo, maar wel lekker snappy of gruizig.

De synth vind ik niet zo veel aan, maar ik ga hem wel proberen te gebruiken als tweede kick: moet mogelijk zijn.

De hihart is VETTIG. Lekker resonant en snerpend.

En de'metal' is ook goed bruikbaar, al maakt een van de knoppen van mijn metal gedeelte slecht contact, dus issie pas bruikbaar als ik binnenkort eens wat contactspray ga kopen.

Verder heb ik geen manual en kan ik er geen vinden, maar ik ben zeer benieuwd naar die midi-stuurbare parameters, dus als iemand hem effe kan inscannen en mailen zou ik zeer content zijn. (en dankbaar uiteraard)

ik heb sinds een maandje ook een adx en ik vind het echt een lekker ding. Alles simpel en hands on. Vooral in combinatie met mijn yamaha ry30 (zo heb ik ook nog een leuke sequencer en de nodige bijgeluiden).
Ik heb ook de originele handleiding (2 recto versie a4-tjes), helaas in het duits. Voor the red eye de belangrijkste modulatie parameters eens doogeven, wel in het duits:
Modulation:
Jede stimme besitzt einen modulationsregler, der auf typische parameter der stimme wirkt:
metal: cutoff1 und cutoff2
hihat: cutoff
snare: cutoff1 und cutoff2
synth: tune 1/2/3
bass: tune

Es besteht die möglichkeit auf die modulation entweder einen zufallsgenerator, der einen zufälligen wert bei jedem trigger generiert, oder einen midi-controller zu legen, wobei folgende zuordnung besteht:

metal: controller 106
hihat: controller 105
snare: controller 104
synth: controller 103
bass: controller 102

Es werden nur controller mit dem auf der geräte-rückseite eingestellten midi kanal ausgewertet. In beiden fällen (zufallsgenerator oder controller) bestimmt der modulationsregler die stärke der modulation. Bei einer stimme finder die umschaltung von zufallsgenerator auf controller statt, sobald ein controllerwert gröBer 0 empfangen wird. Ein controllerwert gleich 0 aktiviert für eine stimme wieder den zufallsgenerator. Die steuerung über midi controller ist in 16 stufen gerastert.
Die controller-werte-bereiche 1-15,16-31,32-47...112-127, erzeugen jeweils den gleichen modulationswert. Die controller sind im gegensatz zum zufallsgenerator sofort wirksam, unabhängig vom triggerzietpunkt.

duiding:alles moeten overtypen want de scanner is kapot, en int duits want ik versta der zelf nikske van.

te gek, bedankt voor de moeite kris.
Het ziet er uit alsof een paar van de parameters dus wel cc's ontvangen!! Nice :)

Er gaat weer een zee van mogelijkheden open voor dit toch al erg leuke apparaatje :okdan:
Vandaag meteen effe uitproberen

vertalinkje:

elke stem beschikt over een modulatieknop, die op specifieke parameters van de stemmen werkt;

metal: cutoff1 und cutoff2
hihat: cutoff
snare: cutoff1 und cutoff2
synth: tune 1/2/3
bass: tune

Er is de mogelijkheid die modulatie met óf een toevalsgenerator, die een toevallige waarde bij elke trigger genereert, óf een midi-controller aan te sturen, waarbij voor de midi controllers de volgende ordening bestaat;

metal: controller 106
hihat: controller 105
snare: controller 104
synth: controller 103
bass: controller 102

Er worden slechts midi cc's verstuurd op het op de achterkant van het apparaat ingestelde midikanaal. In beide gevallen (toevalsgenerator of controller) bepaalt de modulatieknop de sterkte van de modulatie. Bij een stem vindt de omslag van toevalsgenerator naar controller plaats, zodra die controller een waarde groter dan 0 doorstuurt. Een controllerwaarde gelijk aan 0 activeert de toevalsgenerator weer. De aansturing met midicontrollers is opgedeelt in 16 strappen. De controllerwaarde-bereiken 1-15, 16-31, 32-47, ...112-127, geven telkens dezelfde modulatiewaarde. De controllerwaarden zijn, in tegenstelling tot de toevalsgenerator, altijd werkzaam, onafhankelijk van het triggermoment.

[een vrije vertaling, maar het dekt de lading :)]

Origineel geplaatst door the red eye
Er worden slechts midi cc's verstuurd op het op de achterkant van het apparaat ingestelde midikanaal.

Het is dus mogelijk om de koppen bewegingen op te nemen in mn sequencer?
Iemand dit al geprobeerd?

Back