[Mam] adx1 analog drum expander: iemand?

Ik heb de drm1 mk1 en dat ding rockt idd hard. Dat lekken valt overigens goed op te lossen met een noisegate. En over en weer lekken tussen de kanalen heb je volgens mij niet als je alle kanalen apart op de mixer aansluit.

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Het is dus mogelijk om de koppen bewegingen op te nemen in mn sequencer?
Iemand dit al geprobeerd?

Wat kost zo'n bakkie eigenlijk? (nieuw of 2ehands)

..

..

ik heb een paar weken gelden een mam adx in perfecte staat gekocht voor 100 euros... en die is echt helemaal volledig waard. als je voor de rest geen drums heb moet je niet voor de adx gaan maar in combinatie klinkt ie echt lekker voor de snares die je maakt met de metal, de hihats en de kik vind ik vet. ik denk dat je beter 100 euro aan een adx uitkan geven dan 300 a 400 aan een drm1 ;..... maar dat moet ieder natuurlijk zelf weten...

Hoe zit dat nou met knob movements...

Als ik de channel selector op het juiste kanaal zet en aan een knop draai zendt ie dan iets uit?
Sysex? CC?
Helemaal niets? Waarom zit er dan een midi out op?

knpjess

knpjess

volgens mij zenden ze idd gewoon midisignaal uit want kan ze ook gewoon aansturen met me atari dus....

Ik hoor niemand over de claps van de DRM1, die zijn echt wel lekker! Lekker analoog, en tweakbaarder dan welke analoge clap dan ook.

ik heb een adx1 en een losse 19" mini syncussion met alleen het clapgedeelte van de drm1, en ik gebruik hem in bijna elke track; erg bruikbaar dus. Je haalt er jammergenoeg niet een 808 clap uit, zo clean issie niet, maar hij gaat erg goed samen met de adx en mijn simmons sds800:koffie:

Re: knpjess

Re: knpjess

Origineel geplaatst door CptCRxCK
volgens mij zenden ze idd gewoon midisignaal uit want kan ze ook gewoon aansturen met me atari dus....

Dat de filters aanstuurbaar zijn dat wist ik al :)

Maar euh krijg je ook signaal op je atari binnen als je aan de knoppen draait?

datq

datq

heb ik nog niet geprobeerd zal is kijken

mja

mja

midi out heeft ie helemaal niet :) wel midi tru

Origineel geplaatst door kris renton
ik was voor m'n mam adx 200 eur O s kwijt

best duur nog..
Kun je een synth als dit niet beter gewoon leegsamplen?
Dan hoor je het verschil toch niet als je het goed doet lijkt me...

ik heb er 150 euro voor betaald, en dat vind ik echt niet te duur... Ongeveer net zo veel als een simmons sds800 kost, en ik vind de mam flexibeler.
Misschien kom je met samples een eindje, maar je hebt 8 knoppen per geluid om te tweaken, plus nog volume en pan per geluid, dus je moet behoorlijk wat samples trekken wil je alles pakken watie kan, en dan nog; het zit em bij dit ding echt in de microtweaks :)

Maargoed, ik ben fan van drumsynths, dus ik zou hem niet gauw wegdoen...

Ik vind de hats erg lekker.

maar goed denk je dat je het verschil kan horen als je een loopje met hats uit de Mam laat horen of wanneer ik er een laat horen die ik van 2 of 3 samples met een sampler heb gemaakt?

Hoe klinkt het verschil?

ik denk

ik denk

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Ik vind de hats erg lekker.

maar goed denk je dat je het verschil kan horen als je een loopje met hats uit de Mam laat horen of wanneer ik er een laat horen die ik van 2 of 3 samples met een sampler heb gemaakt?

Hoe klinkt het verschil?
dat dat zeker wel veel verschil maakt al helemaal als je je modulatie open draait...

je kan altijd een voorbeeld maken van een hihatloopje uit de sampler en een direct uit de mam, en geen verschil horen, maar daar gaat het (wat mij betreft) niet om. Net zoals een echte juno 106 iets anders is dan een set (hoe groot ook) samples.
Ik vind een drumsynth prettiger en flexibeler in het gebruik dan een samplebank. Ik heb ook een sampler, en sample veel uit de mam en andere drumsynths, als ik een geluid heb dat ik niet verder wil veranderen, en ik dat kanaal van de drumsynth wil gebruiken voor een ander geluid; dan sample ik het, en ga ik verder, maar voor mij is zo'n drumsynth niet te vervangen door een set samples.

Ik gebruik mijn drumsynths ook vaak als basis voor het maken van drumsounds, dan sample ik een geluid, en werk ik eraan verder in de sampler. De twee apparaten vullen elkaar wat mij betreft perfect aan, ipv dat ze elkaar overbodig maken.

Re: ik denk

Re: ik denk

Origineel geplaatst door CptCRxCK
dat dat zeker wel veel verschil maakt al helemaal als je je modulatie open draait...
Modulatie?

Back