111555 (techno)

Bambisk

jwt
Ola,

Misschien te eentonig voor een aantal van jullie, maar ben juist daarom benieuwd naar jullie feedback. Wat bevalt jullie? Wat zouden jullie graag anders/toegevoegd zien (horen)? Track is nog niet per se af, dus hoor graag eventuele aanvullingen!

​​​Track is overigens gemaakt met Squarp Pyramid, Electribe Sampler 2, Blofeld, Roland SE-02 en de nodige pedalen :D
​​​​

Attachments

• 151.mp3
    5,5 MB · Bekeken: 145
Ik hou van Techno, maar niet van Hard Techno, dus eerlijk gezegd werkte ie na een tijdje een beetje op mijn zenuwen. Vanaf 1.15 ongeveer hoor je een zeer gedistorte kick, dat vind ik er een beetje over. Ik zou nog wat proberen variëren, wat dingen toevoegen ook. Al bij al, ik heb er geen slecht gevoel van overgehouden, dus dat zit wel snor 8~ Succes!

Ik vind hem vet, de kick met al zijn bijgeluiden geeft veel energie, het doet zijn werk dus zeg maar. Wel is het genre meer wat ik vroeger luisterde en nu een beetje zenuwachtig van wordt, maar dat doet niks af aan de kwaliteit natuurlijk. :okdan:

Ik vond hem ook leuk
Doet me denken aan thunderdome

Mij doet het meer denken nog aan de cds daarvoor, rave the city, powerhouse :). Op zich klinkt het wel, goed al hoewel ik wel de zenuwen van krijg ;). Waar je volgens mij nog veel kan winnen is in de ruimte, alles lijkt nu vooral door het midden te komen. Ook zou ik wat spelen nog met wat Delay en reverb op je sounds. Een ping Pong delay en reverb op twee sends en daar dan wat dingen naar toe gaan sturen, daar kan je ook een hoop ruimte mee creëren :)

Ik hou van Techno, maar niet van Hard Techno, dus eerlijk gezegd werkte ie na een tijdje een beetje op mijn zenuwen. Vanaf 1.15 ongeveer hoor je een zeer gedistorte kick, dat vind ik er een beetje over. Ik zou nog wat proberen variëren, wat dingen toevoegen ook. Al bij al, ik heb er geen slecht gevoel van overgehouden, dus dat zit wel snor 8~
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
​​ Succes!

Dank voor het luisteren! Kan mij voorstellen dat dit niet iedereen zijn favoriete genre is. Die distorted kick is wel een bewuste keus. Van mij mag het nog wel een slagje meer eerlijk gezegd. Variëren is denk ik wat ik ga doen, iets meer automation vermoedelijk 8)

Ik vind hem vet, de kick met al zijn bijgeluiden geeft veel energie, het doet zijn werk dus zeg maar. Wel is het genre meer wat ik vroeger luisterde en nu een beetje zenuwachtig van wordt, maar dat doet niks af aan de kwaliteit natuurlijk. :okdan:

Thanks! Herken wel wat je beschrijft. Ik krijg tegenwoordig zenuwen van de 200+ bpm muziek die ik tot een aantal jaar terug luisterde :D

Ik vond hem ook leuk
Doet me denken aan thunderdome

Dat is wel waar ik de inspiratie weg haal inderdaad, dus dank voor het compliment. Ik probeer ergens op het randje tussen (hedendaagse) techno en early rave te gaan zitten 8)

Mij doet het meer denken nog aan de cds daarvoor, rave the city, powerhouse :). Op zich klinkt het wel, goed al hoewel ik wel de zenuwen van krijg ;). Waar je volgens mij nog veel kan winnen is in de ruimte, alles lijkt nu vooral door het midden te komen. Ook zou ik wat spelen nog met wat Delay en reverb op je sounds. Een ping Pong delay en reverb op twee sends en daar dan wat dingen naar toe gaan sturen, daar kan je ook een hoop ruimte mee creëren :)

Ook Rave the City is iets waar ik mijn inspiratie weg haal. Grappig overigens dat de gebruikte ruimte gelijk opgemerkt wordt. Ik besloot om eens een track in mono op te nemen en alleen op wat achtergrond geluiden delay, Polyverse Wider of Ozone Imager toe te passen. Dank voor het scherpe luisteren! Ga hier denk ik nog wat mee aanklooien :okdan:

Haha ja Rave The City die was ik vergeten
Hoe kon ik ook het vliegende kunst gebit vergeten :D

Ik vind dat je het zeer goed lukt tom tussen hedendaagse techno en early rave te zitten .

ik krijg helemaal het gevoel van die tijd van dat nummer :okdan:

In t begin had ik een beetje oude spiral tribe feel. Kreeg ineens zin ook zoiets te gaan bouwen. Het oude vertrouwde “gabber” gevoel zit er dus toch nog. :dj:

Haha ja Rave The City die was ik vergeten
Hoe kon ik ook het vliegende kunst gebit vergeten :D

Ik vind dat je het zeer goed lukt tom tussen hedendaagse techno en early rave te zitten .

ik krijg helemaal het gevoel van die tijd van dat nummer :okdan:

Cool, thanks 8)
​​​​​​

Rave The City.... dat waren nog eens tijden :)
Vind deze track ook wel echt een knaller hoor.
Voor op feestjes ook ideaal.

Danku. Dat is toch het voornaamste doel waar ik voor produceer :)

In t begin had ik een beetje oude spiral tribe feel. Kreeg ineens zin ook zoiets te gaan bouwen. Het oude vertrouwde “gabber” gevoel zit er dus toch nog. :dj:

Dat zie ik als een mooi compliment! Heb door je reactie gelijk ook Network 23 aan gezet. Die had ik al ff niet gehoord :{

​​​​​Als je zoiets bouwt hoor ik het graag overigens!

Ik vond de laatste 30 seconden persoonlijk het leukste. Dit is ook persoonlijk ook iets "to much for me", maar dat is natuurlijk een smaak dingetje.

Ik wordt er gewoon erg zenuwachtig van, ik heb ook regelmatig het gevoel dat het tegen het valse aanzit. Voor de rest kan ik mij goed vinden in de tips over het ruimtelijke.

Ik vond de laatste 30 seconden persoonlijk het leukste. Dit is ook persoonlijk ook iets "to much for me", maar dat is natuurlijk een smaak dingetje.

Ik wordt er gewoon erg zenuwachtig van, ik heb ook regelmatig het gevoel dat het tegen het valse aanzit. Voor de rest kan ik mij goed vinden in de tips over het ruimtelijke.

Als je met vals o.a. het geluid wat er op 0:34 bij komt bedoelt, dat kan wel kloppen gezien ik daar gebruik heb gemaakt van (aardig wat) delay

waar is het laag?
idd doet denken aan thunderdome maar dan lofi

Heb ervoor gekozen om weinig tot geen laag toe te voegen omdat de kick aardig wat ruimte in beslag neemt (en omdat ik het niet per se mis in deze track).

Lofi Thunderdome vind ik wel een mooie omschrijving. Die onthoud ik :D

Back