Kleuren van de Geest (Psy)

Dozart

Ouwe rot
Ola!

Vorige week zaterdag postte ik volgens mij rond deze tijd een nieuwe track. En nu weer. :baco:
Was eigenlijk vrijwel meteen de dag erna weer met een nieuwe begonnen. En zo door de week heen eraan gewerkt.
Denk dat ik 'm nu wel kan posten hier voor feedback.
Benieuwd jullie mening!
Graag exacte tijdstippen als je ergens wat eruit vist en benoemt.

139 BPM. Psy (met weer een klein vleugje techno vibe??)

dat bas lijntje ebt wel lekker rond
Dank je wel man!

Nog ff aan gezeten vandaag. Wat puntjes op de I. En wat subtiele atmosferische achtergrond toegevoegd. Ga zo nog ff verder. Maar de track is aardig klaar denk ik.

Nog ff sidechain op de reverb van de vocal gedaan en op wat plaatsen reversed reverb. Squeel melodietje SC op gedaan, en wat finetuning hier en daar.

Wie nog coole tips heeft, let me know! Of natuurlijk gewoon ff een mening over de track.

Ik vind de meeste psy-trance een beetje kitscherig, maar je slaagt erin om trouw te blijven aan het genre maar zonder dat kitscherig wordt. Dat is dus een heel groot compliment. Misschien dat het geheel net iets te ecclectisch is voor mij (middenstuk vanaf 4:15 is iets heel anders dan de dingen die ervoor en ernaar komen), maar ik denk dat dat eigen is aan het genre. Qua productie en arrangement geen opmerkingen, maar heb het wel enkel op slechte boxen beluisterd.

Ik vind de meeste psy-trance een beetje kitscherig, maar je slaagt erin om trouw te blijven aan het genre maar zonder dat kitscherig wordt. Dat is dus een heel groot compliment. Misschien dat het geheel net iets te ecclectisch is voor mij (middenstuk vanaf 4:15 is iets heel anders dan de dingen die ervoor en ernaar komen), maar ik denk dat dat eigen is aan het genre. Qua productie en arrangement geen opmerkingen, maar heb het wel enkel op slechte boxen beluisterd.
Dat is zeker een heel mooi compliment! Thnx.
Psytrance is wel heel eclectisch ja. Dit vind ik er juist zo cool aan. Je kan er enorm veel kanten mee op. :)

Het nummer heeft een flinke metamorfose ondergaan, hoewel trouw gebleven aan de eerdere versie.
Ik vond de vorige versie na een aantal dagen terugluisteren tyfussaai. Voelde het totaal zelf niet wat ik terug hoorde.
Dus er de afgelopen 2 dagen nog eens even lekker deep diving aangezeten in alle rust. Deze versie is vast still not perfect. Hoor nog steeds dingen waar ik sommige fragmenten net nog iets anders wil gaan doen. Maar dat komt morgen of zo wel. Bij deze alvast een update!

Weer de afgelopen paar dagen flink eraan gewerkt. Bleef bij het terugluisteren buiten tijdens wandelen het gevoel houden dat de track wat mistte. Een soort magic touch. Bepaalde elementen die het (af)maken. Voelde het nog steeds niet helemaal. Maar die magic elements heb ik gisteren wel weten te vinden denk ik. Daar is die nu m.i. erg door opgeknapt.

Véél aan veranderd: de kick en bass klinken nu anders qua klank, en vormen denk ik een beter een geheel. Allerlei stukken vloeiender uitgemixt. Vocals erbij die de toon zetten en meteen wat neerzetten zodat de track meer een sfeer en een thema krijgt; 't gevoel dat het ergens over gaat en klopt, hopelijk.
Ook klinkt het zangstukje denk ik nu coherenter met de rest. En nog veullllll meerrrrrr :)

Volgens mij is die nu wel af. O nee, dat moet je nooit zeggen. Dit is final_mix.realfinalmix33_withnewvocals_realfinal_EDIT_XIIVX :D :D

Maar wel heel benieuwd wat de mensen er hier nu van vinden. En of er nog wat op te zeggen valt uiteraard! :engel:
Geüpdatet versie dus weer!

Van het 'vleugje techno' is trouwens niks meer over. Maar ja, dat was het toch al niet.

O wow, de track is best wel veel veranderd. Qua het in elkaar overvloeien van de verschillende onderdelen zit het nu wel heel strak. En het middendeel vanaf 3:20 ongeveer is echt heel psytrance, in de beste zin van het woord. Maar qua mix vind ik wel dat de lage frequenties wel presence missen, zeker de kick. Dus misschien ken je nog eens kijken naar een manier om er meer laagte in te brengen.

O wow, de track is best wel veel veranderd. Qua het in elkaar overvloeien van de verschillende onderdelen zit het nu wel heel strak. En het middendeel vanaf 3:20 ongeveer is echt heel psytrance, in de beste zin van het woord. Maar qua mix vind ik wel dat de lage frequenties wel presence missen, zeker de kick. Dus misschien ken je nog eens kijken naar een manier om er meer laagte in te brengen.
Thx man!! Ja ik denk dat ie idd nu veel fijner is elkaar zit hè?

Op zich heb ik het laag van de kick wel zo ver mogelijk opgerekt tot waar ik dacht dat het nog kon en goed in verhouding leek te blijven. Maar als jij het zegt, zul je dat ook vast niet voor niks zeggen. Zal zo nog eens kijken. :okdan:

Ik kreeg net na jouw track een andere psytrance track op soundcloud, en het viel me op dat de kick evengoed niet dominant was maar de 303 bas wel. Dus misschien is het niet zozeer de kick die luider moet maar iets in de baslaag wel. Doe ermee wat je wil, zoals gezegd, ik ben geen psytrance-expert.

Ja dat is vaak een keuze hoor: of je maakt de bass dominant, of de kick. In deze is de kick wel degelijk dominant boven de bass bedoeld, qua balans. Je had wel gelijk: de kick klonk idd toch ietwat slapjes qua slagkracht. Ik had 'm lekker opgepompt met 'Bark of dog', altijd een goeie plugin voor dat soort dingen die ik eens van iemand als tip had gekregen hier. Maar op m'n referentie koptelefoon begon het te kraken met die kick haha. Dus toch maar wat subtielere boost op de grens waar het net niet gaat distorten. Hopelijk klinkt het nu al beter? Anders morgen nog ff checken.

Het is lekker, mischien wel te
Ik zou me een beetje meer inhouden op de bitcrush
Maar de beats klinken lekker in controle?

Da's raar. Ik meen me te herinneren dat ik hier uitgebreid op gereageerd had, inclusief tijdsaanduidingen, maar ik zie m'n comment niet terug. Zal m'n dodgy !@#$ delta internet verbinding wel weer zijn geweest, net toen ik op post drukte of zo. Maar goed, deels op wat ik me kan herinneren:

- Vanaf 3.12 al die wilde chaos geluiden = erg cool. Had van mij langer zo door mogen malen. Georganiseerde chaos is fijn :)
- Die Engelse vertelstem erin is mooi.
- Laatste helft van de song wordt me iets te afwisselend, alsof er flarden uit andere songs doorheen komen (zo lijkt het een beetje).
- Mix klinkt goed.

Groet, Dorian

De kick vond ik toch nog iets te slapjes. Ging gisteren kraken/clippen, maar dat lag aan de instelling van m'n compressor en clipper blijkbaar. Nu klinkt ie volgens mij dieper.
Ook naar de opmerking over de bitcrush geluisterd. Dat was hier en daar denk ik idd net wat té.

Back