Keyboard stand voor 2 wat grotere keyboards

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

etaoin

Brodgar Tech
Ik ben op zoek naar een dubbele keyboardstand waar twee grotere keyboards op passen. Ik had al zitten kijken naar opzetstukken voor de Quik Lok T10 die ik nu heb, maar volgens mij wordt het dan allemaal niet echt stabiel, zeker als je weet dat ik erop wil zetten:
Korg DSS-1, 117 cm breedt en 45 diep en een kilootje of 20 geloof ik
GEM S2, 107 breed en 36 diep, 16 kilo

De GEM heeft verreweg het beste keyboard dus die moet op normale speelhoogte zitten (da's vermoedelijk de onderste dus).

Tips?

Oja, ik heb (nog) geen zeeën van ruimte, vandaar dat ze op 1 stand moeten. Volgens jaar "krijg" ik een nieuw huis en daar gaan ze ws. ieder op een eigen stand.

Ik gebruik zelf de Quiklok Zenith Z-72. Daar kun je zonder problemen iets van 20-40 kg opzetten. Build as a tank :) Kost 200 EUR bij feedback

Attachments

• sku_z_72.jpg
    sku_z_72.jpg
    48,9 KB · Bekeken: 113
Volgens mij kun je gewoon al toe mee een dubbel kruis met opzetstuk, zoals de Quik-Lok QL-610. Ik heb die ook, met erop een S90 van bijna 25 kg (dacht ik) en een XP-30; geen centje pijn.

sku_QL_610.jpg
sku_QL_641.jpg

Nog steviger, ook met opzetstuk, maar misschien minder gemakkelijk te gebruiken als je staat (en ik denk dat je onderop een synth met minstens 5 octaven moet hebben om hem stabiel te laten staan): de Quik-Lok WS-550.

sku_WS_550_2woKybds.jpg
sku_WS_550_2wKybds.jpg

Ik gebruik hier een Quiklok 623 dubbelkruis standaard waarvan ik de bovenste beugels heb verwijderd. Wat er overblijft is te vergelijken met een Quiklok 642 (zie plaatje). Op de bovenste beugel van m'n veredelde 642 staat trouwens een DSS-1 en die staat daar prima. :)

Attachments

• sku_ql_642.jpg
    sku_ql_642.jpg
    32,3 KB · Bekeken: 100
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back