Nieuwe synths van ACCESS

Origineel geplaatst door fuse
Bij mij dus wel. Tenminste m'n laptop vind het niet prettig. Heb m'n systeempje dus netjes getweaked en drivers updates en de hele kolerezooi gefixed maar het werkt alleen als je heel strikt een aantal stappen volgt. Ben bang dat ik een PCMCIA USB kaartje moet proberen om te kijken of dat wel goed werkt zonder dat je moeilijk hoeft te doen.

Dus voor de dames en heren die dit apparaat willen scoren vraag ik me serieus af of de 1.0 versie drivers wel goed werken. Misschien iets te zwartkijkerig maar ik heb het nooit zo op 1.0 drivers in het algemeen.

Laptops hebben natuurlijk vaker last van dit soort zaken. Ik heb verschillende keren met dergelijke USB functionaliteit gewerkt en nooit problemen gehad. Met laptops heb ik verder geen ervaring.

Driver problemen zijn natuurlijk altijd mogelijk.

Een veel interessantere vraag vind ik:

Wanneer kunnen we dit stukje kunst in de winkel gaan verwachten, dan weet ik wanneer ik m'n C desktop moet gaan verkopen. :D

Is het trouwens wat betreft prijs verstandig deze nu in de verkoop te zetten of kun je daar nog wel mee wachten?

Origineel geplaatst door Acidfever
Nah, de novation X-station gooit ook audio en midi over zo'n kabel en dat is echt geen probleem!

Als je heel veel andere USB2 apparaten of dezelfde hib gebruikt (of een USB1 apparaat aansluit) dan kun je eventueel problemen krijgen maar dit valt echt allemaal reuze mee.

Geen paniek zaaien voor het product uit is lijkt me wel handig....Access kan dit net zo goed heel erg goed geimplementeerd hebben!

Een X-station doet toch een stuk minder dan de nieuwe megasynth van Access.....als ik de specs mag geloven.

Denk dat ik mn C'tje hou en die nieuwe dr gewoon bij koop. Als ik dan toch zoveel verlies moet gaan maken hou ik m liever zelf..

Origineel geplaatst door The Unholy
Denk dat ik mn C'tje hou en die nieuwe dr gewoon bij koop. Als ik dan toch zoveel verlies moet gaan maken hou ik m liever zelf..

Zo denk ik er ook over. Dan mag die nieuwe TI toch 80 stemmen tegelijkertijd produceren, vroeg of laat kom je toch aan die grens, en dan heb je je Virus C nog om bij te springen. In ieder geval, deze MOET ik hebben. Het TI principe is iderdaad een goede zet van Access. Geen 20 kabels meer, gewoon één simpele USB kabel. Het is te hopen dat er ook een MIDI driver wordt bijgeleverd, zodat ik ook zonder Cubase deze synth kan gebruiken.

Wat ziet die Indigo er GRUWELIJK!!!!!!! uit. Cunt!
Ik ga maar een hypotheek er voor afsluiten .. hehehe :D

Origineel geplaatst door nen belg
Zo denk ik er ook over. Dan mag die nieuwe TI toch 80 stemmen tegelijkertijd produceren, vroeg of laat kom je toch aan die grens

Volgens het harmony central stukje over de TI kan de nieuwe Virus met de hypersaw osc 1800 oscilators tegelijk weergeven! Dat is gewoon te ziek voor woorden.

Als je bij je C de grens nooit echt tegenkomt dan zul je deze in de TI zeker voorlopig niet zien. En bij de C heb je 32 stemmen maar dat kan minder zijn als je de 3e oscillator gebruikt.

Bij de TI heb je geen verlies van stemmen dus altijd 80 stemmen ter beschikking.

De vraag is hoeveel incasseer je op een Virus C desktop. Wat is momenteel een realistische prijs? En zal deze prijs nog even aanhouden of beter snel wegdoen? (En is het al bekend wanneer de TI beschikbaar wordt)

En de eerste staat al aangeboden in het aangeboden forum. Gaat snel. ;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
De vraag is hoeveel incasseer je op een Virus C desktop. Wat is momenteel een realistische prijs? En zal deze prijs nog even aanhouden of beter snel wegdoen? (En is het al bekend wanneer de TI beschikbaar wordt)

En de eerste staat al aangeboden in het aangeboden forum. Gaat snel. ;)

En de tweede ook ;) Heb zojuist mijn Virus Indigo in de aanbieding gedaan in het aanbiedingen forum. Evt te bezichtigen/testen op de Dance/DJ beurs in Eindhoven a.s. zaterdag.

Groetjes,

Hein

Origineel geplaatst door Hein
En de tweede ook ;) Heb zojuist mijn Virus Indigo in de aanbieding gedaan in het aanbiedingen forum. Evt te bezichtigen/testen op de Dance/DJ beurs in Eindhoven a.s. zaterdag.

Groetjes,

Hein

Zet er dan wel even een richtptijs bij volgens de forumregels. Het is namelijk geen veilingsite hier. Ook is de productbescrhijving wel erg lang....meeste mensen weten wel wat een Indigo is, don't worry!

Zit er nu ook hard over te denken om mijn C desktop te koop te zetten. Maar wil geen 6 maanden zonder synth zitten.....vandaar dat ik eerst van Access wil horen wanneer die nieuwe te koop zijn. De 1250 Euro die de andere persoon vraagt zal moeilijk te halen zijn met dit soort nieuws aan de horizon. Of de koper moet het nieuws nog niet gejoord hebben.

Aha, OK...doe ik.... Die beurs is overigens zondag zag ik net....damn weer niet uitslapen :)

Info staat inmiddels ook uitgebreid op de Access site. Ook die nieuwe IJsbeer versie. En als leverdatum: December 2004.

http://www.access-music.de/events/11-2004/virusti_basics_polar.php4

Het wordt nu ook steeds duidelijker dat Waldorf nog maar heel moeilijk uit het graf zal kunnen herrijzen: de voormalige Waldorf genieen, die inmiddels bijna allemaal bij Access werken, brengen in de nieuwe Access modellen: (Waldorfs) Wavetables !

Origineel geplaatst door conso
Info staat inmiddels ook uitgebreid op de Access site. Ook die nieuwe IJsbeer versie. En als leverdatum: December 2004.

http://www.access-music.de/events/11-2004/virusti_basics_polar.php4

Het wordt nu ook steeds duidelijker dat Waldorf nog maar heel moeilijk uit het graf zal kunnen herrijzen: de voormalige Waldorf genieen, die inmiddels bijna allemaal bij Access werken, brengen in de nieuwe Access modellen: (Waldorfs) Wavetables !

Jaaah maar Access had altijd al in beperkte mate wavetables aan boord he!

Origineel geplaatst door bikkel
Jaaah maar Access had altijd al in beperkte mate wavetables aan boord he!

Klopt, en zoals we ook aan het bespreken zijn in de mededelings post zijn de vernieuwingen als je het zo gaat bekijken wel een beetje suf.

Ok digi i/o en extra dsp power is natuurlijk super. En USB is ook erg bruikbaar maar verder is het gewoon meesurfen op de extra DSP power. Programmeerbare arp -> Meer DSP, Delay,Reverb op elke part -> Meer DSP, HyperSaw (denk ik ook wel beschikbaar door extra DSP power). De wavetable functionaliteit zal naar waarschijnlijkheid makkelijk op de C kunnen werken maar ja...die is alweer uitgescheten.

Want nieuwe synth is extra centen.

Ik was eerst pissed omdat de C gewoon een softwareupdate had moeten krijgen voor dit gebeurde, toen was ik geinteresseerd in de TI en nu ben ik eigenlijk gewoon weer pissed.

Met de C zijn we best wel genaaid.:(

Kunnen jullie uit de Access info opmaken dat de Wavetable mogelijkheden in de nieuwe modellen niet uitgebreid worden? (Ik heb nooit Access spul gehad, maar ben Waldorf fan). Wat doen die Waldorf mannen dan bij Access vraag ik me af ? Zou dit dan net zo'n verhaal worden als eerder bij Sequential is gebeurd? De slimme jongens worden door de commercieel succesvoller bedrijven ingelijfd, en de techniek wordt vervolgens slechts mondjesmaat in nieuwe gear geimplementeerd? :confused:

Origineel geplaatst door Tom 32
Kun je me uitleggen waar "we" genaaid zijn dan?

Ja hoor, we zijn genaaid bij het feit dat de meeste van deze functionaliteit vrij makkelijk in de C te stoppen is (Met OS 7.0 bijvoorbeeld) maar i.p.v. dat doen vindt access dat C gebruikers wel voldoende OS functionaliteit hebben gekregen in OS 6.5.

Daar ben ik het dus niet mee eens. Maar ja wie ben ik :D

Met alle respect, maar je hebt de Virus C toch gekocht met de specificaties van dat moment?

Ik kocht hem 2 jaar geleden en kreeg er na die tijd functionaliteit bij in de vorm van: meer arpeggio's, pure tuning, Moog filters (met zelf oscillatie). Die functionaliteit zie ik als een cadeau-tje. Ik kocht hem met de specs van dat moment en het is mooi dat er updates zijn geweest, maar om daar nu rechten aan te ontlenen....

Bovendien....het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat de laatste update ook daadwerkelijk de "laatste" update was.

groet

Tom

Bovendien....het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat de laatste update ook daadwerkelijk de "laatste" update was.

groet

Tom

KLopt, van de B zijn ook nog updates gekomen na het uitkomen van de C. Tuurlijk is het zuur als er een nieuwe komt... Maar ja je kan er op wachten natuurlijk.

Ik vind de grootste kracht van deze machine vooral ook overigens dat je in een paar klikken je song weer kunt openen zoals bij een VST instrument....

Ik denk dat de meeste functionaliteit niet in OS 7.0 in te bakken zou zijn: de TI-feature, de digitale IO, 16 parts met volledige FX, wavetables, programmeerbare arpeggio's ... De eerstgenoemden zijn onmogelijk omdat de hardware die functionaliteit niet toestaat (geen USB, geen SPDIF), de laatstgenoemde drie vallen af vanwege onvoldoende DSP-power of te weinig RAM (tenzij je daarvoor patchbanken gaat opofferen - maar dan zit je nog met de gebrekkige editmogelijkheden vanwege de limieten van de LCD-display).

Ik ben het wel eens dat de OS-upgrades van de Virus C niet veel spectaculairs hebben gebracht met uitzondering van de Moog-filters. De Virus-B is er meer op vooruitgegaan.

Met alle respect, maar je hebt de Virus C toch gekocht met de specificaties van dat moment?

Ik kocht hem 2 jaar geleden en kreeg er na die tijd functionaliteit bij in de vorm van: meer arpeggio's, pure tuning, Moog filters (met zelf oscillatie). Die functionaliteit zie ik als een cadeau-tje. Ik kocht hem met de specs van dat moment en het is mooi dat er updates zijn geweest, maar om daar nu rechten aan te ontlenen....

groet

Tom

Ben ik met je eens, maar ik kocht hem toen OS 6.5 er al op stond dus dan is het zeker wel irritant als dit zo gaat.
Verder ben ik het met je eens dat het zomaar kan dat de Virus C een deel van de functionaliteit gaat krijgen middels een 6.6 update ofzo. Maarrrrrrrr, dan moeten ze dat wel even meteen bekend maken.....

Back