de vette updates van de virus b kwamen ook toen de virus c al op de markt was, en, je betaalt helemaal niet voor een tegoedbon voor nieuwe features. hoeveel synthfabrikanten doen er nu fatsoenlijke os-updates die niet alleen bugfixes, maar ook goede nieuwe features brengen!?
Origineel geplaatst door Saskija Ik denk dat de meeste functionaliteit niet in OS 7.0 in te bakken zou zijn: de TI-feature, de digitale IO, 16 parts met volledige FX, wavetables, programmeerbare arpeggio's ... De eerstgenoemden zijn onmogelijk omdat de hardware die functionaliteit niet toestaat (geen USB, geen SPDIF), de laatstgenoemde drie vallen af vanwege onvoldoende DSP-power of te weinig RAM (tenzij je daarvoor patchbanken gaat opofferen - maar dan zit je nog met de gebrekkige editmogelijkheden vanwege de limieten van de LCD-display).
Ik ben het wel eens dat de OS-upgrades van de Virus C niet veel spectaculairs hebben gebracht met uitzondering van de Moog-filters. De Virus-B is er meer op vooruitgegaan.
Tja....je kunt je ook afvragen of ze dan niet gewoon de klant een beetje hebben belazerd door in de C nog geen extra DSP kracht te plaatsen. Het verschil tussen de B en C is misschien wel gewoon te klein om het prijsverschil te rechtvaardigen.
de LCD display geeft alleen het voordeel dat je minder door menu's hoeft te lopen, meeste editting gaat net als bij de C gewoon via de berg dedicated knoppen die de virus heeft.
USB is handig.....vooral als die edittor echt goed is....sounddiver is echt zaad. (Maar er was via midi vast ook wel een betere edittor te makien dus niet echt een unieke feature).
Voor wavetables heb je volgens mij niet echt veel geheugen nodig.....maar dat kan ik mis hebben.
Het is dus gewoon te hopen dat de C nog een OS update krijgt om de verschillen wat glad te strijken. (De B heeft na de updates van de C immers ook nog updates gekregen waardoor het verschil tussen de B en C wel erg klein werden).
Tja....je kunt je ook afvragen of ze dan niet gewoon de klant een beetje hebben belazerd door in de C nog geen extra DSP kracht te plaatsen. Het verschil tussen de B en C is misschien wel gewoon te klein om het prijsverschil te rechtvaardigen.
Origineel geplaatst door Roel hoeveel synthfabrikanten doen er nu fatsoenlijke os-updates die niet alleen bugfixes, maar ook goede nieuwe features brengen!?
Om antwoord te geven: Als je een digitale synth maakt die kan concureren met software kun je dat maar beter doen, is deels ook de reden dat ik de Virus heb gekocht....omdat Access net als softsynth fabrikanten functionaliteit toevoegd aan het apparaat naarmate de ontwikkeling volwassener wordt.
Noem dan de grote verschillen tussen de huidige OS versies van de Virus B en Virus C even als je wilt.
(Heb trouwens nergens aangegeven dat de C een rot apparaat is, zit gewoon al vrij lang te wachten op wat vernieuwing (laatste OS is van vorig jaar november, da's 12 maanden zonder update)).
Origineel geplaatst door Acidfever Noem dan de grote verschillen tussen de huidige OS versies van de Virus B en Virus C even als je wilt.
(Heb trouwens nergens aangegeven dat de C een rot apparaat is, zit gewoon al vrij lang te wachten op wat vernieuwing (laatste OS is van vorig jaar november, da's 12 maanden zonder update)).
Lijkt me nogal helder dat er degelijk forse verschillen zijn.... Neemt niet weg dat zowel de B als de C en zeker ook deze nieuwe bak gewoon allemaal lekker zijn.
Het enige dat ik echt soms miste op de B is de toonregeling....maar ja, dat deed ik dan maar extern. BTW het prijsverschil tussen de B en de C was/is ook niet zo heel groot om heel veel nieuwe specs te rechtvaardigen.
Over het algemeen vind ik dat Access zeer beel extra's biedt op het gebied van OS updates, patches en noem maar op. Meer dan ik van andere leveranciers gewend ben. Heb al jaren een Indigo en is nog steeds mijn favoriete machine qua sound, gebruikersgemak en diversiteit.
Tuurlijk zijn de B en C lekkere bakken maar als jij een paar extra voices (ook nog onder voorbehoud), minimoog style filter , een paar mod matrix sources en destination en de EQ per part forse verschillen noemt.....tja
Die extra voices kunnen ze eventueel nog wel in de B stoppen....., minimoog filter ook. Mod matrix wordt iets lastiger omdat de lampjes niet op de B zitten maar zal in de menu's ook nog wel te doen zijn.
Nou ja....EQ per part...tja.....is ook softwarematig he.....
Conclusie.....de virus C is eigenlijk de Virus B 2.0 geworden.
Yup, dat schreef ik en ik had het over de Polar (opvolger Indigo) dan..... Ik heb deze week ergens een pdf voorbij zien komen waar een prijs van EUR 2300 incl 16% BTW stond... Dat zou dan op EUR 2360 oud Hollandsche euro's neerkomen uitgaande van onze Nederlandse 19% BTW....
voor dat geld koop je ook een andromeda, weeg dat eens af, misschien besef je dat pas als je het al hebt uitgegeven......velen beschouwen A6 als droomsynth en denken duur duur duur maar nieuwe TI net zo duur.
Origineel geplaatst door Roel hoeveel synthfabrikanten doen er nu fatsoenlijke os-updates die niet alleen bugfixes, maar ook goede nieuwe features brengen!?
Technisch gezien zijn er wel degelijke verschillen tussen de B en de C, maar zijn beide net zo doeltreffend. Lijkt me knap dat iemand het verschil kan horen tussen de B en C. Heb zelf de B en vond de nieuwe releases erg interresant, maar had me niet overtuigt om nou de B van de hand te doen en daarvoor een C te halen. Hij doet hetzelfde naar mijn mening, dus waarom de moeite doen. Deze TI versie lijkt me niet vanzelfsprekend een ge-upgrade C, dr steekt wel meer achter dan het originele Virus concept.
Damn ja,,, Die polar is erg sappig, het design zou ook niet mistaan op het desktop model.
even over os updates. Ik denk dat mensen juist blij moeten zijn met nieuwe versies zoals de C en nu dat TI gedoe. Ik dat dat juist een van de redenen is dat er updates voor het oude spul komt. Ik bedoel, voor mij is het logisch dat bedrijven niet veel R&D geld in oud spul gaan steken, dit halen ze er namelijk nooit meer uit.
Origineel geplaatst door synthmann voor dat geld koop je ook een andromeda, weeg dat eens af, misschien besef je dat pas als je het al hebt uitgegeven......velen beschouwen A6 als droomsynth en denken duur duur duur maar nieuwe TI net zo duur.
Origineel geplaatst door synthmann voor dat geld koop je ook een andromeda, weeg dat eens af, misschien besef je dat pas als je het al hebt uitgegeven......velen beschouwen A6 als droomsynth en denken duur duur duur maar nieuwe TI net zo duur.
ok dat is dus 1x keyboard versie voor hier... wat een topconcept. Enige wat ik eigenlijk mis is adat en miscchien een preamp.. zeker gezien ze het ook als audio-interface marketen.. mja ze moeten ook nog wat ruimte voor een virus tib hebben denk ik...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.