Into The Mad Cave (niet "gemastered")

Zodra de kick erin komt is het een lange brom van laag, dit doet alles trillen. Ik hoor het ook op de monitoren en op mn koptelefoon die best goed is. Het is niet de kick maar de bassline op de laagste frequenties. Bijzonder dat je het niet ervaart. Luisteren we wel allebei naar dezelfde versie? Die je gisteren hebt gepost?

Ik denk eerlijk gezegd dat het net wel de kick is, als ik dat spoor uitschakel is er bijna niks bass meer.

Ik heb nog eens geluisterd via mijn Behringer monotors.. Sorry Jimmy, maar ik vind de kick heel erg dof klinken hier... Hij geeft ook een zware bass-galm die je liever niet wil horen. De galm stopt op het einde als de kick stopt, dus ik denk niet dat de basslijn de oorzaak is maar de kick.

Wat denken anderen hierover? Horen en voelen jullie deze galm ook ?

Succes!

Gloomy :)

PS De track op zich is erg geslaagd, zeker met die vocals o/

Ik hoorde het vooral in de eerdere versie, gisteren de nieuwe versie op mijn krk rokits geluisterd en dat klonk in ieder geval al een stuk beter. het was eerst echt een zweem van bassgeluiden, ik weet ook niet precies waar het vandaan kwam. Wellicht zit het er dus nog, maar misschien nu wel iets minder. mijn akoestiek is niet heel goed in mijn kamertje. je zou dan de lage geluiden stuk voor stuk aan moeten zetten en analyzers gebruiken.

Muzikaal gezien mis ik een beetje structuur. Het voelt een beetje aan alsof er 'random' geluiden en vocalen worden aan- en uitgezet.
Wellicht was dit natuurlijk je bedoeling of ging je aandacht meer uit naar het afmixen/masteren van de track, (wat overigens een prima leerzame ervaring kan zijn op dit moment voor jou).

Dat is echt raar, ik ervaar al die dingen niet echt eigenlijk. Het klopt wel wat jullie zeggen, de kick die versterkt om de 1 of de andere reden de bass. Dat was me bij de andere versie al opgevallen, dat als de kick weg ging dat dan ook de bass minder zwaar is.

Ik heb de kick even gesolo'd en die heeft inderdaad een galm, ik heb de galm geminimaliseerd door een neutron 3 plugin te verwijderen en door de decay van de kick naar beneden te halen.

Dat ie dof klinkt, het spijt me, daar kan ik niets aan doen vrees ik.

Ik dacht dat mixen met dit sonarworks gedoe beter zou gaan, naar mijn gevoel klinkt mijn liedje nu ook beter op meerdere verscheidene speakers/hoofdtelefoons. Al moet ik wel toegeven dat inderdaad mijn bureau begint te trillen als ik het liedje via speakers afspeel. Maar om de 1 of andere reden vind ik wel dat het nog goed klinkt... Ik zal later een betere versie, zonder die galm, er op zetten maar als het dan nog niet beter is dan ga ik gewoon naar het volgende nummer gaan.

Misschien is er wel iets fout in de setup van plugins en dan kan ik bezig blijven naargelang ik 95% van de tijd niet weet wat ik aan het doen ben. Misschien dat het dan in een ander liedje niet het geval is.

Maar nu ga ik de galm dan maar verwijderen van de kick, maar hem minder dof krijgen sorry, dat zal niet gaan vrees ik.

Je moet begrijpen dat ik al 2.5 maand aan dit ene nummer bezig ben, terwijl ik nog over de 6 nummers klaar staan heb die nog van effecten moeten worden voorzien en gemixed moeten worden. Het is goed om een liedje af te werken, zeker en vast, maar ik denk nu ook weer niet dat het de bedoeling is om er bezig aan te blijven. Het is letterlijk al meer dan 2 maand geleden dat ik nog iets echt gecomponeerd heb...

Dat je met dit nummer nog bezig bent wilt toch niet zeggen dat je niet aan iets anders kan werken? Ik heb zat nummers half af die ik later nog een keer op pak. Dat kan ook erg goed zijn voor je eigen beoordelingsvermogen, het even laten liggen en er later met een frisse blik (oor) weer naar kijken (luisteren). Die afwisseling kan erg bevrijdend werken :)

En ik lees tussen de regels door dat je plugins aan het gebruiken bent zonder dat je weet wat ze precies doen, dat zou ik sowieso afraden, want dan begrijp je niet wat waardoor veranderd en is het heel lastig om iets aan te passen zoals je het zelf wilt.

Dat je met dit nummer nog bezig bent wilt toch niet zeggen dat je niet aan iets anders kan werken? Ik heb zat nummers half af die ik later nog een keer op pak. Dat kan ook erg goed zijn voor je eigen beoordelingsvermogen, het even laten liggen en er later met een frisse blik (oor) weer naar kijken (luisteren). Die afwisseling kan erg bevrijdend werken :)

En ik lees tussen de regels door dat je plugins aan het gebruiken bent zonder dat je weet wat ze precies doen, dat zou ik sowieso afraden, want dan begrijp je niet wat waardoor veranderd en is het heel lastig om iets aan te passen zoals je het zelf wilt.

Al doende leert men

Een HPF (high pass filter) direct achter een kick wil soms wel eens helpen om hem op te frissen.

Back