[Yamaha] SHS-200

NorthernLightX

Prutser
Ik heb vanmiddag van een collega dit grappige speeltje gehad. Het lijkt een omhang-keyboard met 4 octaven en MIDI-Out te zijn, maar ik kan er eigenlijk geen info over vinden op het web. Links en/of recenties/tips zijn welkom!

Dat geldt ook voor een Philips PMC-100, een soort casetterecorder met een heleboel knopjes en een drukgevoelig klavier erop. Ik heb er wel een manual bij, maar heb geen idee wat het ding zou moeten doen...

Handleiding SHS-200

Handleiding SHS-200

Je kan de handleiding van de SHS-200 downloaden vanaf de website van Yamaha , je vindt 'm zo terug via Model Search, onder Electronic Musical Instruments.

Daar zou toch voldoende info in moeten staan.

Veel leesgenot

Laatst gewijzigd:
Cool, ik had al bij yammy op de site gezocht, maar die kende geen SHS-200, hier hebben ze wel een manual.

Heb hem net even aan de Triton gehangen, wel grappig. De sound is alleen een stuk dunner dan die van de triton zelf in COmbi-mode, zal wel aan het klavier liggen, de toetsen zijn tenslotten ook een stuk kleiner 8o)

(Of zou het komen doordat er effecten getriggerd worden door de aanslaggevoeligheid en/of aftertouch?)

Een 'tip'

Een 'tip'

Het gebeurt wel vaker dat fabrikanten meerdere websites hebben met Local Content. Zo is bv de Italiaanse website van Korg The place to be voor gebruikers van de I-series, terwijl je op de moedersites in de USA of UK daar bitter weinig over terugvindt (behalve dan de obligate spec info).

Moet je maar eens doen met de sites van bv Roland in Japan, Canada, Australiƫ, UK, USA, Benelux.

ik heb zelf zn kleinere broertje, een rode shs-10, met midi out(!) en een heerlijke demo song van last christmas

:-)

thomas

Origineel geplaatst door miketv
ik heb zelf zn kleinere broertje, een rode shs-10, met midi out(!) en een heerlijke demo song van last christmas

:-)

thomas

Huh? Had dat ding niet alleen maar een MIDI-in? Het is een heeeele tijd geleden dat ik er eentje gehad heb, maar ik dacht me nog te kunnen herinneren dat ik heel erg teleurgesteld was dat je hem niet als controller kon gebruiken...

Die 'jazz-gitaar' in dat apparaat (duidelijk hoorbaar in die intro van Last Christmas) lijkt trouwens best veel op de 'pulse-piano' van een Yamaha CS-60 :)

Deze heeft ook alleen MIDI-out. en 1 Jack out, maar ik vermoed dat ik die niet ga gebruiken (2 operator FM sounds...jakkie...)

last christmas zit er wel in als ritme+begeleiding,maar je moet zelf de melodie spelen.

Helaas is 1 van de "ophang-punten" voor zo'n draagband een stukje afgebroken, en die heeft gelijk 2 Ć  3 cm^2 van de behuizing meegenomen (alleen de zwarte onderkant gelukkig)...gaatje dus. Niet zo mooi. Dus als iemand een intacte behuizing weet (desnoods met defecte SHS-200 eromheen) dan hou ik me aanbevolen!

Back