Meldaproductions Compare

Lijkt me interessante plugin, maar het roept wel vragen bij me op vwb 'control'. Je hebt enerzijds veel controle over het programma en de settings, maar over de uitkomst? er gebeurt zoveel 'onder water' dat ik me kan voorstellen, dat mensen dit als controle-verlies kunnen ervaren. Maargoed, ik ben geen prof masteraar wie weet scheelt het hen enorm veel tijd ergens en vinden ze het geweldig :) bijv dat ze 1 model-master van de hittrack maken, en die Apply-to-All doen c.q. checken middels dit programma

Iemand deze Plugin al geprobeerd? waarin je een Reference track kan laden en het kan vergelijken met je eigen track? Ik heb zoiets eigenlijk wel nodig, en deze is nu in de sale, of zijn er betere alternatieven?

https://www.meldaproduction.com/MCompare

hij kan zelfs meer, als insert, lang geleden geprobeerd, dan kun je verschillende effect-chains of zoiets.. pfff, ik heb m de laatste tijd niet nodig gehad, te veel schetsen.

maar de mogelikeden zijn groter, daarom heb ik m ook gekocht.

zie vanaf 11:00 of zo, het verfrist mijn geheugen eveneens.

citaat dan maar:

How many times did you spend hours working on your project and just when you felt it's perfect, you took a break and when you listened to it later you were horrified? That's because your ears fooled you somewhere along the road.
MCompare lets you compare your master to multiple stages in your chain, the dry mix for starters. It will compensate for any latency and match the loudness, so you will really be comparing the sonic qualities of your master and your ears won't be able to deceive you! So when you start doing something wrong, you will know quickly enough, in one click to be precise.
The ultimate mastering chain with referencing

MCompare is the only plugin that lets you compare your master to the chosen reference tracks, dry mix, different stages of your mastering chain and even different versions of your mastering chain. All in a single instance, where everything is one click away. It just cannot be any easier.

heeft deze ook auto-gain compensation?

Dat kun je aan of uit zetten. Heb je het filmpje gekeken op de pagina die ik gelinkt heb? Daarin worden alle functies uitgelegd, het zijn er een aantal.

Ja dat ziet er gaaf uit! Bedenk me alleen net dat ik geen Reference tracks heb, ik luister alleen maar alles via Streaming :stupid

Kleine moeite om op beatport een paar van de tracks die je het vetst vindt aan te schaffen toch. Voor een WAV betaal je iets van €2,50.

Kleine moeite om op beatport een paar van de tracks die je het vetst vindt aan te schaffen toch. Voor een WAV betaal je iets van €2,50.

Goed idee, zodra ik mijn nieuwste track heb gearrangeerd ga ik eens FF shoppen :slotje: , en proberen het mixing wat mooier te krijgen met reference tracks. Ik zie ook dat er een Trial verkrijgbaar is van Reference, dat is mooi.

Back