Bitwig Thread

oh bij het opstarten in 4.3.8 zegt ie dat er een nieuwe versie is en als je 4.3.9 opstart zegt ie dat je packages moet installeren als je die add-on niet hebt en dan dat je de addon niet hebt.
doet 4.0.8 dat niet (meer)? vragen om meer bij het opstarten?
heb 4.2.9 maar weer uninstalled, ik spreek toch geen japans.

( ik wil niet ongevraagd lastig gevallen worden met berichtjes enzo :) )

ja het is dus nu officieel, het is gewoon een onderdeel van Bitwig, waarvoor je betalen moet, of ze naggen je zolang.... bij Reason was dat hetzelfde een lange tijd, de hele site was Reason+, een verkeerde knop en je had weer een Reason+ gratis voor een maand, of zo...

huh waarom worden mijn lettertjes kleiner..... o dat is alleen bij het schrijven van dit, zal iets hebben aangeklikt...

maar dit is toch té erg, en die nag, bij elke nieuwe versie, ik dacht dat ik die niet meer zou krijgen, alleen omdat ik ook nog een 8-track had geregistreerd staan, hoe dat kwam, weet ik niet eens, mijn hoofd zit niet altijd goed op mijn kop (????), maar dat soort fouten...
goed, die laten weghalen, krijg je nog dat nag gedoe, met een nieuwe versie...

maar nu dus ook 4.3.9 nog ekstra naggen, dat weten ze, alleen ze wel weg, natuurlik, of zoiets....

dit is gewoon pushen.... ach ja.... lekker bezig... onderwijl, richt ik me gewoon op manglen van modules in een andere environment....

Ik ben nu toch ook wel zuur hierover. Wat One_b zeg snap ik nu wel, wij zitten met die upgradeplans development te funden, en dan maken ze iets in onze tijd, wat wij moeten kopen.
Onderussen denk ik wel dat het leuk is om te gebruiken. Ik heb nog een upgradeplan in de koelkast, maar de korting voor upgraders lijkt alleen te kunnen als je nu een plan koopt....

Ben wel echt fan van the grid, en dan kan echt nog wel wat extra's bij om het nog beter te maken.
Maar eerlijk is eerlijk, poly MPE synths maken in The Grid is echt zo makkelijk en werkt heel smooth. Ik hoop wel op een betere ganulaire module (denk aan Reaktor, Graincloud)

Laatst gewijzigd:
Ik ben nu toch ook wel zuur hierover. Wat One_b zeg snap ik nu wel, wij zitten met die upgradeplans development te funden, en dan maken ze iets in onze tijd, wat wij moeten kopen.
Onderussen denk ik wel dat het leuk is om te gebruiken. Ik heb nog een upgradeplan in de koelkast, maar de korting voor upgraders lijkt alleen te kunnen als je nu een plan koopt....

klopt... ik heb ook nog een upgradeplan in de koelkast... de korting voor upgrades geldt inderdaad alleen als je nu een plan koopt, als je net een plan hebt geaktiveerd, of een plan hebt lopen, betaal je de hoofdprijs.

en zoals al gezegd, dit zijn geen premium plugins. ze zijn zeker bizonder en goed. maar dit is geen Poly Grid, b.v. .....

@dreamer heeft ook een punt, bitwig moet gewoon een editie erbij maken; Bitwig Studio Premium of zoiets, dat is duidelikker..

niet nakomen wat ze beloven.
Hoe bedoel je? mensen krijgen toch nog steeds updates? deze extensies zijn geen update van de DAW maar een uitbreiding.
Ik zie het probleem niet helemaal om eerlijk te zijn.

@one_b dit is geen update, tis een uitbreiding.

Again: ik zie het punt niet.

Maar beter hadden ze hier een losse plugin-pack (vst oid) van gemaakt, dan had niemand hier moeilijk over gedaan.

Ben het even kwijt. Ben nog geen hardcore Bitwig gebruiker. Mijn upgrade plan is pas verlopen. Als ik upgrade plan + spectral plan wil (wat ik nog niet zeker weet) dan is dat 199 EUR?

@one_b dit is geen update, tis een uitbreiding.

Again: ik zie het punt niet.

Maar beter hadden ze hier een losse plugin-pack (vst oid) van gemaakt, dan had niemand hier moeilijk over gedaan.
:) je snapt het niet, bitwig heeft zijn gebruikers beloofd nergens anders aan te werken dan aan Bitwig. Dat ze stiekum toch tijd verspillen aan iets wat ook nog extra kost is op zijn minst niet netjes. contractbreuk zeg maar gechargeerd, ook heel hun verweer en motivatie riekt.
De tijd die ze verkloot hebben aan die add-on was niet van hun, maar van de users. heej zij kwamen met dat rare jaarplan idee he? niet de users...
Er zijn zoveel, jaren oude feature requests dat het ook raar is dat ze nu ineens komen met iets wat letterlijk nooit is requested door een user.

Vanaf nu kan je dus niets meer zeggen over wat je krijgt voor de prijs van een jaarplan. ik vermoed bar weinig, zo'n jaarplan zegt niets meer.

Ze hebben gewoon geldproblemen, hadden ze maar meer naar de verzoeken van hun users moeten luisteren. Tis een wereldvreemd dev-clubje.

Laatst gewijzigd:
Vind Bitwig heel tof en ben wel blij dat ik het heb aangeschaft ipv weer een Ableton update.
Snapte dat upgrade plan gebeuren in eerste instantie ook niet.
Heb het ook niet gedaan. Ik update wel als er een versie komt die ik echt nodig denk te hebben.
Laat me niet meer zo gek maken door die ontwikkelaars. Met Ableton dacht ik ook iedere keer hebben…en weer geld neerleggen en al het nieuws amper gebruiken.

Die spectral add ons dingen daar word ik niet warm of koud van. Denk dat je er wel toffe dingen mee kan doen maar heb net Bitwig gekocht en ga echt geen geld neerleggen voor wat spectral gedoe.
Bestaat spektral delay nog?

Snap dat een hoop mensen zich genaaid voelen die wel die upgrade plan hebben.
Hoop niet dat ze hierdoor een groot deel gebruikers gaan kwijtraken.. 99.99% behalve die polarity op yt is boos.

De tijd die ze verkloot hebben aan die add-on was niet van hun, maar van de users. heej zij kwamen met dat rare jaarplan idee he? niet de users...
Precies dit, plus dat je verwacht dat je met dat jaarplan een complete DAW hebt.

Ik zit hierdoor wel een beetje in tweestrijd, Bitwig is verder gewoon een goed product en voor mij is er weinig tot geen concurrentie, alleen Ableton komt een beetje in de buurt, maar bezorgd me pijn in de ogen. Misschien moet ik me er dan gewoon bij neerleggen en accepteren dat muziek maken nou eenmaal een dure hobby is, ik ben alleen bang dat als iedereen dit gaat slikken ze ons nog meer gaan uitbuiten, ze kunnen nu dus blijkbaar als ze wat extra muntjes willen hebben een update in het hokje "add-on" plaatsen, ongeacht wat de inhoud ervan is. Erg jammer deze ontwikkeling.

Precies dit, plus dat je verwacht dat je met dat jaarplan een complete DAW hebt.

Ik zit hierdoor wel een beetje in tweestrijd, Bitwig is verder gewoon een goed product en voor mij is er weinig tot geen concurrentie, alleen Ableton komt een beetje in de buurt, maar bezorgd me pijn in de ogen. Misschien moet ik me er dan gewoon bij neerleggen en accepteren dat muziek maken nou eenmaal een dure hobby is, ik ben alleen bang dat als iedereen dit gaat slikken ze ons nog meer gaan uitbuiten, ze kunnen nu dus blijkbaar als ze wat extra muntjes willen hebben een update in het hokje "add-on" plaatsen, ongeacht wat de inhoud ervan is. Erg jammer deze ontwikkeling.
Tsja in principe hoeft het niet duur te zijn als je tevreden bent met wat je hebt. Ik heb ook wel eens meer dan een jaar met een versie gedaan zonder te upgraden, dat kan op zich prima.

Tsja in principe hoeft het niet duur te zijn als je tevreden bent met wat je hebt. Ik heb ook wel eens meer dan een jaar met een versie gedaan zonder te upgraden, dat kan op zich prima.
Klopt inderdaad. Ik zie wel wat het brengt, volgende maand loopt mijn license af, wellicht wacht ik voorlopig af wat ze nog aan updates gaan brengen, misschien komen er ook nog goeie deals langs met wat geduld.

Ik heb wel even de demo geprobeerd en het is behoorlijk indrukwekkend, wel jammer dat het best wat latency geeft en ook behoorlijk wat van de CPU vergt, maar alle 4 de devices zijn erg interessant, en uiteraard weer volledig te nesten met native of 3rd party plugins.

Van Reddit:
a08l2ac017s91.png

@vink BS 4.3.10 is uit en het ziet er naar uit dat de Nag bug is opgelost. Da's alvast 1 dingetje.

Trouwens heeft iemand zijn/haar/hen online activatie al eens omgezet naar offline, scheelt een hoop gezeur als ze omvallen en hun phone-home servers uitzetten.

Back