krautrock1958
Gepokt en gemazeld
Dank je.Je zou even de demo kunnen proberen. The Grid mist nog veel dingen maar het werkt ontzettend lekker snel, inclusief feedback patchen, en audiorate fm/en/am. Ligt heel erg aan wat je wilt bouwen, of het voor jou ook werkt.
Ik kan nergens anders zo makkelijk MPE polysynths mee in elkaar zetten.
Het is nog niet zo uitgebreid als Max of Reaktor of VCV maar het werkt heel snel en klinkt heel goed. En het is ook best CPU vriendelijk naar mijn beleving.
Als je nu een Studio licentie koopt , dan zijn alle nieuwere versies de komende 12 maanden gratis. Bijvoorbeeld 5.4 maar 6 ook, ALS die binnen die tijd zou uitkomen. Als je geen actief plan meer hebt en een hogere versie wilt, dan koop je een licence renewal.
Ik koop die altijd als ze in de aanbieding zijn. Je kan ze ook bewaren om later in te zetten. Sommige nieuwe versies zijn niet zo spannend die kan je dan overslaan.
Als je kan doen wat je wilt met Live dan heb je Bitwig niet nodig.
Max devices zijn wat mij betreft de grootste troef van Live.
Ik heb geen problemen met Live op zich en in Max zit ook al veel natuurlijk maar het was eigenlijk de Grid wat me aantrok in Bitwig.
Ik doe nu nog niets met MPE maar wellicht zou dat plus de Grid wel de investering waard zijn, misschien dat ik wel een demo ga proberen.