Bitwig Thread

Beetje slecht nieuws voor de mensen met antieke pc's. Voor Bitwig 6 heb je minimaal een CPU nodig die avx2 ondersteunt. Mijn oude I7-3770 dus net niet :(
Ik heb jaren terug Bitwig gedownload voor Linux. Ik was aan het omschakelen. Werkte verder prima. Nu blijkt dat Bitwig ook Big-tech trekjes hanteert. Ondanks dat het een betaalde (8-track) was, hebben ze de licentie ongeldig verklaard. Kortom, werkende software die nu door een licentieblok niet werkt. Geen idee of dit nog steeds speelt, maar ze maken hier geen vrienden mee (geen enkel bedrijf die op een dergelijke wijze handelt)

Ik heb jaren terug Bitwig gedownload voor Linux. Ik was aan het omschakelen. Werkte verder prima. Nu blijkt dat Bitwig ook Big-tech trekjes hanteert. Ondanks dat het een betaalde (8-track) was, hebben ze de licentie ongeldig verklaard. Kortom, werkende software die nu door een licentieblok niet werkt. Geen idee of dit nog steeds speelt, maar ze maken hier geen vrienden mee (geen enkel bedrijf die op een dergelijke wijze handelt)
Misschien is het snel opgelost als je ze een mail stuurt met het probleem? Ik geloof dat ze best coulant zijn met dat soort dingen. En als het een fout is, dan zullen ze het gewoon voor je moeten fixen lijkt me.

Misschien is het snel opgelost als je ze een mail stuurt met het probleem? Ik geloof dat ze best coulant zijn met dat soort dingen. En als het een fout is, dan zullen ze het gewoon voor je moeten fixen lijkt me.
Er staat in de software wel een zeer duidelijk 'EXPIRED' label. Het is de voorlaatste versie (4.2.x) die ook geen Flatpak heeft. Deze lijkt er net buiten te vallen.
Het is ook de steeds breder wordende trend van software die kan verlopen (of verloopt) wanneer de fabrikant dit bepaalt die storend is.

Ik kan het evengoed eens proberen met een mailtje.

Er staat in de software wel een zeer duidelijk 'EXPIRED' label. Het is de voorlaatste versie (4.2.x) die ook geen Flatpak heeft. Deze lijkt er net buiten te vallen.
Het is ook de steeds breder wordende trend van software die kan verlopen (of verloopt) wanneer de fabrikant dit bepaalt die storend is.

Ik kan het evengoed eens proberen met een mailtje.
weet je zeker dat ie het niet doet? Bitwig werkt met licenties van een jaar maar dan zou je huidige versie het gewoon moeten doen, je kan dan alleen niet upgraden. Edit: volgens mij hebben ze wel de 8 track ooit vervangen, misschien kannje de essential versie downloaden? Anders idd mailen.

Bitwig 8-track is er nog steeds, maar alleen nog als levering bij bepaalde hardware producten. Net zoals Ableton dat doet met Live Lite. Wel heeft CM Music onlangs een give away gedaan voor een zooi Bitwig 8-track licenties.
Klopt. Precies mijn punt, waarom werkende software blokkeren? Ik gebruik het sporadisch, kon er voldoende mee zo.

waarschijnlijk ben je niet geblokt maar heb je de upgrade naar the next level up gemist (denk ik)
effe mailen dat je gekochte versie niet meer werkt is denk ik genoeg om helderheid te krijgen.
het zijn normaal geen vervelende gasten en al helemaal niet Big-tech-achtig (is een heel kein bedrijfje).
than again: ik kan helemaal fout zitten

Heb Bitwig demo wel eens gedownload en eentje rondgekeken. Tja, de DAW trekt me wel aan. Maar zie er zo tegenop helemaal een overstap naar een andere DAW te ondernemen. Kan met Ableton nu alles.

Heb Bitwig demo wel eens gedownload en eentje rondgekeken. Tja, de DAW trekt me wel aan. Maar zie er zo tegenop helemaal een overstap naar een andere DAW te ondernemen. Kan met Ableton nu alles.
Heb ik toen ook gedaan, volgens mij kostte het me minder dan een week om eraan te wennen en wilde toen al niet meer terug. Dat was wel lang geleden. Moet zeggen dat ze met v6 een paar stappen vooruit zijn gegaan maar ook terug op sommige vlakken. Ben niet helemaal tevreden met een aantal keuzes. Hopelijk gaat dat nog verbeteren.

Ja, het is opnieuw leren dan. Je kunt wel ableton bestanden inladen in bitwig. Werkt vooral goed met veel VSTs en zo goed mogelijk met DAW eigen devices... Verder kan ik je aanraden videos van Polarity te bekijken: https://youtube.com/@polaritymusic?si=HBqnZMnD2fuLEtLL

Ja, het is opnieuw leren dan. Je kunt wel ableton bestanden inladen in bitwig. Werkt vooral goed met veel VSTs en zo goed mogelijk met DAW eigen devices... Verder kan ik je aanraden videos van Polarity te bekijken: https://youtube.com/@polaritymusic?si=HBqnZMnD2fuLEtLL
Echt waar joh, kun je je ableton bestanden in bitwig inladen? Hmmm das best wel geniaal.
Nou, dat scoort wel punten er voor open te gaan staan. Maarrrr, heb ook nog niet heel lang geleden voor Ableton 12 suite betaald. Dus wellicht tegen de de tijd dat het over gaat op 13 nog eens heroverwegen.

pas op, tis niet helemaal 100% hoor, dat importeren en exporteren, er is trouwens ook een format .dawproject wat je tussen verschillende DAWs kan gebruiken. Ook niet 100% dat hangt sterk af wat de DAWs zelf (niet) kunnen. Verder kan Bitwig ook Auxy Composition .axbw (nooit van gehoord) en FL studio projecten importeren .flp (nooit gebruikt).
Ze waarschuwen zelf voor te hoge verwachtingen, maar het gaat steeds beter; heb al heel veel oude bitwig ideeen in cubase geimporteerd [zonder de cliplauncher dingen want die heeft cubase niet; Fender studio weer wel en die neemt die dingen wel mee].
Het was mijn bedoeling om alle oudere bitwig projecten naar cubase te verhuizen maar ik blijf dingetjes proberen en schetsen in Bitwig en gebruik dawproject om te finishen in cubase pro 15.

Echt waar joh, kun je je ableton bestanden in bitwig inladen? Hmmm das best wel geniaal.
Nou, dat scoort wel punten er voor open te gaan staan. Maarrrr, heb ook nog niet heel lang geleden voor Ableton 12 suite betaald. Dus wellicht tegen de de tijd dat het over gaat op 13 nog eens heroverwegen.
Is ook niet zo gek. Medewerkers van Bitwig zijn oud-medewerkers van Ableton

Ja, overstappen van DAW kan vaak een hele opgave zijn als je inmiddels al jaren 1 DAW in de fingers hebt. Ik begon op Ableton Live in 2007 maar in 2013 naar Logic Pro overgestapt. Dat is een hele andere soort DAW en kostte me echt een goede 2 jaar voordat ik het nèt zo in de vingers had als voorheen Ableton.

Heb vandaag wel een mailtje binnen gehad voor een crossgrade deal van Bitwig full version:

199 euro voor de full version is best wel een koopje. 50% korting maar liefst.

Heb vandaag wel een mailtje binnen gehad voor een crossgrade deal van Bitwig full version:

Ik vindt het eerder een normale prijs voor een DAW. Wat Ableton en Bitwig vragen voor de full versie van hun DAW is niet normaal.

Bij Audiodeluxe is hij 199 dollar. Dat is volgens de huidige wisselkoers 172,77 euro

Back