909 haarlem 1100 euro tip

marcuuu

Gepokt en gemazeld
909 haarlem 1100 euro tip

tr 909 haarlem marktplaats.nl 1100 Euro

Het is maar wat je goedkoopt noemt,

2500 gulden voor een 20 jarige drumdoos waar dus vollop aan is gedraaid etc.

Ik weet het niet, maar wat dacht je van een machinedrum
bouwjaar 2002 met meer betere features dan de 909

Deze is net zo duur (nieuw + garantie) 1250 euro

Waar betaal je voor geluidskwaliteit en gebruikergemak of voor het naampje roland tr909

Begrijp me goed, de sound en sequencer van de 909 is lekker maar die eeuwige kick en snare en belabberbde housy hihats kot volgens mij een hele hoop mensen hun strot uit.

Geldt ook voor een tb303, er zijn veel betere analoge monofone synths op de markt die het zelfde kunnen en beter klinken (en met beter bedoel ik beter en niet het imho het geluidje wat je op 3 miljard plaatjes hoort en eigenlijk maar zeer beperkt is in zijn sonisch bereik

Maar ja,
ieder zijn meug

Origineel geplaatst door Septic
Het is maar wat je goedkoopt noemt,

2500 gulden voor een 20 jarige drumdoos waar dus vollop aan is gedraaid etc.

Ik weet het niet, maar wat dacht je van een machinedrum
bouwjaar 2002 met meer betere features dan de 909

Deze is net zo duur (nieuw + garantie) 1250 euro

Waar betaal je voor geluidskwaliteit en gebruikergemak of voor het naampje roland tr909

Begrijp me goed, de sound en sequencer van de 909 is lekker maar die eeuwige kick en snare en belabberbde housy hihats kot volgens mij een hele hoop mensen hun strot uit.

Geldt ook voor een tb303, er zijn veel betere analoge monofone synths op de markt die het zelfde kunnen en beter klinken (en met beter bedoel ik beter en niet het imho het geluidje wat je op 3 miljard plaatjes hoort en eigenlijk maar zeer beperkt is in zijn sonisch bereik

Maar ja,
ieder zijn meug

mwaah ik vind €1100 eigenlijk wel een nette prijs tegenwordig kosten die dingen rond de €1500 a €1600

Ja dan is het niet "duur'

1600 euro, jezus wie betaalt dat dan?

Grappig: Meneer heet Septic en gebruikt:
Spectral Audio Neptune en Protone (beide bedoelt als 303 clone), MS404 (bedoelt als 303 clone), SidStation (C64 chip 25 gulden op de markt, sidstation 500 euro) en de machine drum (gebaseert op o.a. de TRx engine)
duss... Maar goed. Het is wel raar dat er altijd bij vermeld wordt dat je bij een machinedrum garantie hebt... En dat je leest (in de mailinglist) dat je die ook daadwerkelijk nodig hebt. Misschien toch een beetje te brak? Een 909 staat.... Maar goed. a.u.b. geen 909 vs machine drum verhaal.
Verder ben ik benieuwd of jij (als jij een 909 tegenkomt op een rommelmarkt voor 50 gulden) of jij hem dan voor minder dan 1100 euro verkoopt. Verder ben ik benieuwd of jij 2200 euro voor een minimoog terecht vind. Gelieve een een aparte thread ook.. ;)

p.s. eventjes voor de duidelijkheid... Ik ben een Elektron fan.

Ik gebruik de Spectrals voor LFO`ed MONO Synths en geen 303 imitatie/emulatie
De 404 voor bassen en lfo`s

Ik weet het dat de SIDstation duur is, maar hij KLINKT ZO GAAF en met een chip alleen kan ik niet veel en in solderen etc heb ik geen zin. En met m`n midicontrollers kan ik al de 4 lfo`s en arp. settings per osc realtime instellen, echt wel tof.

Machinedrum is een trx ( + nog 3 andere) emulatie maar wel iets meer dan dat geloof ik, kijk de threads er maar op na.

Als ik een 909 voor 50 piek tegenkom dan zal ik zeker niet nalaten om er 1100 voor te vragen (marktwerking), maar dat wil niet zeggen dat ik er dat voor zou geven

Ja, de Minimoog is ongeevenaard, de SE1x komt in de buurt en die is ongeveer 2000 euro voor een nieuwe Studio Electronics Minimoog. Ik zou inderdaad ook geen 2200 euro geven voor een 2de hands minimoog (ontstemmen en veroudering componenten etc.)

En wat wil je zeggen met meneer heet septic ? ( :))
Die naam gebruik ik al 11 jaar en heeft niks met muziek te maken.

Het ging er mij alleen om dat dit toch behoorlijke bedragen zijn voor vrij oude apparatuur, waar natuurlijk vanwege de vele potmeters veel slijtage optreed.

Als iemand een 909 wil kopen en voor dat bedrag geen alternatieven ziet voor de authetieke tr sound, zijn keuze ;)

Mzzl

Septic

Laatst gewijzigd:
Niets... Ik wil alleen maar zeggen dat zonder die fucking 303 de spectrals er niet waren geweest.. (Ik heb ze zelf ook en niet als clone..) Ze waren oorspronkelijk als clone met extra tofje bedoeld. Verder heb ik van mensen begrepen dat een minimoog echt niet zoveel bijzonders is. In ieder geval niet in vergelijking met zijn centen. Toch snap ik iemand die hem wil hebben en ga ik hem niet dissen door slappe posts.
Qua SID en MD ben ik het met je eens, maar extra features wil niet altijd zeggen, betere features... Zullen we maar ophouden met elkaar pesten? :)

Quote:
Qua SID en MD ben ik het met je eens, maar extra features wil niet altijd zeggen, betere features... Zullen we maar ophouden met elkaar pesten?

Is goed hoor poepie........

Origineel geplaatst door Septic
.....maar die eeuwige kick en snare en belabberbde housy hihats kot volgens mij een hele hoop mensen hun strot uit.

Nooit!

Net of mensen electrische gitaren ineens beu raken ofzo.....

Wij zullen zeer waarschijnlijk ook wel eens een MD krijgen en dan ben ik benieuwd wat ik live ga gebruiken... Een 909 of een 909 samen met een MD. ;)

de knoppen van de md zijn sneller gaar als die van tr 909.!!!
sepic de meeste lui hebben er meer voor betaald dan
1100 Euro Ik ook!!!Maar is die in haarlem oke ????

ik ben nieuwsgierig geworden naar je setup marcuuu, ik zag dat je een 808 had, nu een 909, wat nog meer voor een lekkers? :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Verder heb ik van mensen begrepen dat een minimoog echt niet zoveel bijzonders is. In ieder geval niet in vergelijking met zijn centen.

Dat klopt. Maar ik ben hem min of meer kwijt. Hij wordt volgende maand opgehaald.

Back