[Access] TI

Het was al uitgelekt maar vandaag zal access de TI serie bevestigen op hun site. Via gearjunkies.com viel vorige week al te lezen dat access een nieuwe serie synths op de markt zal gaan brengen met diepe functies als het om synthese gaat.

Het gaat om 3 synths. Een keyboard versie zoals de Virus C, een Desktopversie en een Frosted Indigo versie.

synthforum_virus_ti.jpg

zie ook hier

Last edited by a moderator:
ik denk het niet.
ik las daarnet in een advertentie letterlijk dat het die mens te doen was om die nieuwe virus-reeks die uitkomt...
beetje voorbarig allemaal lijkt me.

Als het zo doorgaat ga ik lekker binnen een jaartje een afgescheten afgezakte virus A kopen :D

Origineel geplaatst door JazzMann
hoi,
is er al een gekraakte VST versie van te downloaden ?

grz jzz :okdan:

Humor?

Ik vind die Pölar editie echt helemaal te gek qua design.. :halleluja

Ben eigenlijk best wel blij met al die verkopen enzo.. :P Die access indigo 1 komt nu wel in de buurt van m'n portemonnee.. zet allemaal maar in de verkoop hoor! prima

hier bijv. een indigo II voor 1500,- die weg moet.
Kan je misschien nog een paar euri aflullen.. toch niet gek dacht ik zo... ff w8 nog

Laatst gewijzigd:
Ik snap de euforie best wel. Het ziet er op het eerste gezicht ook allemaal wel heel mooi uit. Maar bij de spec-list kan je wel een paar kritische kant-tekeningen bij plaatsen.

Dual Core DSP system: Ok. dit draagt bij aan betere geluidskwaliteit en lagere latency. Top.

Bigger Display: Anno 2004 vind ik een duidelijk display een must, geen luxe. En dit display is nog steeds armzalig.

Extended Memory: Geheugen is toch tegenwoordig geen issue meer, ook niet voor DSP systemen met stringente access requirements.

Studio Grade D/A Converters: Thuis gebruik je toch een digitale output neem ik aan, live denk ik niet dat je het verschil zult horen.

Digital I/O and USB: Had ik eigenlijk op de C al verwacht. Hoe kun je nu nog een synth uitbrengen zonder digital IO???

Better Overview: Vond ik bij de C al vrij goed.

Simplified User Interface
Quicker Mod Matrix Navigation
Painless rack mounting
Illuminated Logo

Met name het laatste zit ik al jaren op te wachten en is uiteraard 1800 euro waard (!@?)

Software specs:
Voor Wavetable and super-saw zijn er genoeg alternatieven te vinden. De voice-count en effects per part zijn natuurlijk wel prima.

Ten slotte geld voor de TI net zoals voor iedere andere synth: Eerst Horen, dan geloven.

i4 :

ACCESS VIRUS | TI DESKTOP € 1785
PRE-ORDER NU !!!

Ik snap niet wat het probleem is, ja eigenlijk wel.

Dit gezever over allerhanden dingen die wel of niet al op de c had moeten zitten is een begrijpelijk
punt voor de mensen die een virus c hebben of net hebben gekocht.

Maar voor iemand als mij, die nog geen virus heeft (gehad) is dit toch gewoon goed nieuws,
een virus c die bij de tijd is.

En voor de mensen die altijd al een virus c had willen hebben maar om financieele redenen er niet
bij kon komen, is dit ook goed nieuws, want die kunnen er nu "ook" eindelijk eens eentje 2e hands aanschaffen.

Degene die nu al een virus c heeft moet gewoon blij zijn met wat hij/of/zij heeft.

En anders maar braaf gaan wachten totdat er weer een nieuwe virus uitkomt!!!!

En ik denk zelf dat de virus ook nog eens concurrentie gaat krijgen van derden want die zullen
ook niet stil gaan zitten.

Dus de synths die je nu hebt worden allemaal in een nieuw jasje gestoken
Conclussie: zo werkt dat!

En ik ga die POLAR halen in december!!!! :doei:

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
..Degene die nu al een virus c heeft moet gewoon blij zijn met wat hij/of/zij heeft.

Ben ik!

En anders maar braaf gaan wachten totdat er weer een nieuwe virus uitkomt!!!!

Pff, waarom? Gewoon erbij halen, of inruilen..

En ik denk zelf dat de virus ook nog eens concurrentie gaat krijgen van derden want die zullen
ook niet stil gaan zitten.

:dubbel: Jaaaaaa, de Juno-E !!!!

Ik wacht de eerste zeik-berichten ff af die geplaatst worden een paar maandjes na de aanschaf.
Je zult zien:
eerste paar berichten: TOP, Beste synth ever!
en daarna een paar bugs en 't gezeik ken beginnen!!
Dan volgen er een paar updates, e.d. en wat meer reviews, alle voor- en nadelen netjes op een rij..
En dan zal ik eens gaan kijken of 't wat voor me is.. ;)

en tegen die tijd maken ze de acces virus TI-B bekend }:| :D

Met al dat hypen... waar blijven de mensen die zeggen dat het om de kok en niet de keuken gaat??

Origineel geplaatst door cloudman
Met al dat hypen... waar blijven de mensen die zeggen dat het om de kok en niet de keuken gaat??

het gaat om de kok, niet om de keuken..

Supersaws komen trouwens uit een JP8000 :)

Ik heb mijn Virus C Desktop anderhalf maand geleden nieuw gaan kopen bij Music Store Koln (1479 EUR) ... en heb er totaal GEEN spijt van, ook niet met die nieuwe TI.

Erg gave specs hoor ... so what? Daarom is een C nog niet afgeschreven. En als het echt om de klanken gaat ... ik denk niet dat je een enorm sonisch verschil zal horen tussen TI en C. Enkel de wavesequencing is echt nieuw op sonisch gebied, maar de rest kan je volgens mij net zo goed uit je C halen.
Galm/delay per part? Route in een multi je sound naar een aux-uitgang en dan hang je toch een je send/return wat je zelf wil :confused: ... dus da's ook niet echt een grote verbetering.
80 stemmen polyfonie is inderdaad veel, maar als een Virus een onderdeel is van een grotere setup, lijkt het me overdreven en kom je met 32 stemmen toe.

Dus al die mensen die met een teringgevoel over hun C zitten ... 't is het niet waard (ook al is de TI best knap in specs en design) ... ik lig er verre van wakker van en ben heel tevreden met m'n C :)

:dubbel: Zo heb je meneer A die een Audi A6 kocht en zeer tevreden was. In 1997, z'n wagen was 2 jaar oud, kwam er een nieuw model A6 uit en hij verkocht deze met heel wat verlies ... maar was wel de trotse eigenaar van de toen nieuwe A6. Na 5 jaar komt er weer een nieuw model uit en weerom wordt de auto met veel verlies verkocht en de nieuwe aangekocht.
Conclusie ... hij rijd nu met een auto die even groot is als toen, dezelfde verbruikscijfers heeft, even comfortabel rijdt als de eerste ... dus eigenlijk even goed de PERSOONLIJKE NODEN voorziet van het eerste model ... alleen is ie ontieglijk veel geld meer kwijt dan dat ie z'n eerste model had gehouden.

En ter info ... ik ben NIET mr A ;)

Dus ... wees tevreden met wat je hebt ... en voor de mensen die hem kunnen betalen : :okdan: and have fun :) :) :)

:doei:

zou deze TI ook cleaner klinken dan een B (net zoals de virusC tegenopzichte van de B) ?=(

Laatst gewijzigd:
Ik ben persoonlijk zeer blij dat die nieuwe virus serie er is, en ga beginnen sparen voor een tweedehandse virus A voor ergens volgend jaar aan te schaffen :D

Ooh ja, zijn er eigenlijk al veel mensen die nu hun tracks maken met enkel en alleen een virus? (en een sequencer)?
dan worden die 88 stemmen wel handig idd.

maar als je alles uit 1 doos haalt... dan klinkt het toch ook als die ene doos???

Je zou ook 3 tot 6 maanden kunnen wachten totdat er adds komen dat de mensen ze weer wegdoen omdat hij te moeilijk zou zijn of ze gewoon geld nodig hebben.
Je kunt er de klok bijna op gelijk zetten. ;)

dat is het altijd hè, te te te.....er is er maar èèn te die op iets trekt en dat is Te-vreden
:koffie:

Back