Novation Sound Demo !!!!

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
:o: :Z :W

bESTE mENSJUUU !!!

Een vraagie ik heb een soundje gehoord in een novation demo ( de K-station)

en dat soundje vind ik super VETTTTT !!!!

Nu heb ik zelf een A-station en ben hard op zoek naar dat geluidje maar krijg hem niet gevonden
( ik weet dat de banken van de K- en A- station het zelfde zijn...:)dj: :luv:

Nu ben ik naar de Novation site gegaan ( typ anders in bij GOOGLE; Novation en dan is het de eerste die bovenaan staat)
En heb ik bij products de k-station geselecteerd ga dan naar DEMO...

Luister vervolgens naar de demo...

Ik bedoel de 2de DEMO ( 1.3 Meg) het gaat over SOUNDJE 8 een soort Synth achige WIRE-leadje.

Deze zit NA een analoog gebribbel ( overigens ook zeer leuk) en VOOR een hele mooie synthachige pad/string...

HELP WELK geluidje is dit ? Welke Bank en Nr.... ???????

gegroentjes !!!!!!!!:Z :{

Heb zef de A Station, maar ik dacht toch dat de K Sation andere soundbanks had... (kan me natuurlijk vergissen)

Alle presets uit de k-station zitten ook in de a-station ik zal vanavond ff voor je kijken welke het je precies bedoeld.

Ik kan hem niet vinden.... heb net de 200 presets doorgelopen maar helaasj niet gevonden. Een aantal andere presets uit de demo wel tegen gekomen maar niet de gene die je zoekt.

op de k-station kan je de demosong ook afspelen door op 2 knoppen tegelijk te duwen (weet zo ff niet meer welke, staat in de handleiding) en terwijl je naar die demosong luistert zie je op het scherm welke geluiden hij ervoor gebruikt :eureka:

Deze optie heeft de a-station ook maar daar zit deze preset niet tussen

Hello Jaccis,

Ik denk dat ik weet waarom je die sound niet terug vindt in je A-station. Ikzelf heb een K-station en die sound zit er ook niet in. De demo nr. 2 is de demo van de A-en K-station met Operating system 2. Je kan via de site een upgrade downloaden om je Operating System te upgraden. Dan zitten er ook de nieuwe sounds in.

groeten,
Tim

Je bedoelt deze sound toch?

...zie bijlage...

Ik heb 'm redelijk kunnen benaderen door preset 287 te bewerken, alleen ben ik 'm vergeten op te slaan.:stupid

Origineel geplaatst door synthebin
Hello Jaccis,

Ik denk dat ik weet waarom je die sound niet terug vindt in je A-station. Ikzelf heb een K-station en die sound zit er ook niet in. De demo nr. 2 is de demo van de A-en K-station met Operating system 2. Je kan via de site een upgrade downloaden om je Operating System te upgraden. Dan zitten er ook de nieuwe sounds in.

groeten,
Tim

Waar haal je OS2 trouwens vandaan dan? De A- en K-station zijn respectievelijk al volgens mij een tijdje op 1.06 en 1.09 blijven steken...

Attachments

• a_k_station.mp3
    124,2 KB · Bekeken: 80
soundje

soundje

Die bedoel ik inderdaad.......

287 ? welke bank ?

Het is een gaaf geluidje.....

*C738 ramt op de 'meld dit bericht aan een moderator' link*

Gozer, ga es de FAQ lezen en probeer de werking van het forum te doorgronden!

-C-

Origineel geplaatst door C738
*C738 ramt op de 'meld dit bericht aan een moderator' link*

Gozer, ga es de FAQ lezen en probeer de werking van het forum te doorgronden!

-C-
Bedankt voor deze actie.

jaccis, ik neem aan dat je de antwoord knop beneden aan een thread wou gebruiken ipv een nieuwe thread starten.

Jaccis zegt;

Jaccis zegt;

:biertje:

Oh waauw !!!

Ga ik even kijken soon bank B 87... Ja ik vind mijn A-station vrij ingewikkeld omdat het natuurlijk
maar een heeeel klein display heeft met 2 cijfers... das best lastig gezien ik er het maximale van het maximale uit
wil halen....

Bedankt in ieder geval !

En ik wou inderdaad geen nieuwe treath openen, maar gewoon antwoorden... het is nog een beetje nieuw allemaal, maar je we zijn net lid.... dussssss !!!

In iedergeval bedankt voor het wijzen erop ...

Ik heb nu gewoon bij het laaste berichtje, het antwoordicoontje ingeduwd i.p.v. ( het was eigelijk per ongeluk, het treath icoontje...

:dubbel: :halleluja

Ik heb inmiddels begrepen van Novation dat het soundje van de Demo 2 ( van de Frankfurte music Messe 2002) gewoon uit de 200 presetssounds moet komen....

Iemand verder nog enig idee welk nummer het kan zijn ?

Ik heb deze week de Novation KS5 ontvangen maar kan de sound ook nergens vinden.

Weet iemand trouwens nog een leuke site met presets voor de Novation KS serie?
Ben al beetje bezig geweest met presets maken maar er zijn vast mensen die betere/mooiere presets kunnen maken.

:D

Origineel geplaatst door metatron
Zelf maken?

:D

Wat helpt : converteer de demo naar .wav, open 'm in een editor, smijt de pitch omlaag. Okee, je hebt dan wel met een frequentieverschuiving te maken (da's de reden waarom een omlaag gepitchte piano ook 'doffer' klinkt), maar dat mag de pret niet drukken. Probeer desnoods een stukje te loopen. Begin allereerst met de volume ADSR - altijd het meest eenvoudig. Probeer uit te vinden of de onderlinge oscillators een detune hebben. Nog niks van filters oid aanzetten.

Schakel vervolgens om naar additief denken. Normaal is het beeldhouwen - je begint met een lelijk brok steen en haalt alles weg wat er niet op lijkt. Nu schilder je - je begint met een leeg vel en voegt toe wat er moet staan.

Probeer eerst eens te kijken hoe ver je met 2 oscillators komt. Stem ze eerst gelijk, dan de een een octaaf omhoog, of misschien 2. Lukt dit niet, ga -dan- pas met FM aan de slag (en als je hebt uitgevonden of de sound gedetuned is moet je unison gebruiken).

Unison mode... Helemaal vergeten :stupid
Ben al een aantal uurtjes bezig geweest met tweaken (presets maken) en noooit aan gedacht om unison te gebruiken.

Nu snap ik ook waarom sommige presets niet 16 voice aankunnen... :eureka:

Ok morgen weer wat leuks om uit te vogelen. (ik ken het fenomeen unison wel, zag het alleen nergens op de synth staan... wel handig zo'n manual.. hehe)

Back