Midisport 4x4

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Gisteren probeerden we ff een bulkdump vanuit cubase op de SH32 en R8 te zetten, via de Midiman Midisport 4x4. Beide keren kreeg ik echter een checksum error. Via de midipoort van de 6fire ging het wel prima. Dit vind ik best wel vaag eigenlijk, want de checksum staat toch al gewoon in het bestand in cubase? Dat zou dan namelijk betekenen dat de midiman wijzigingen aanbrengt in de sysex code.
Meer mensen die ervaringen hiermee hebben? Is de midiman soms ongeschikt om grote ladingen SysEx te versturen?

Ik heb nooit problemen gehad met mijn Midiman 4x4. Misschien helpt het om de drivers te updaten? (als je dit al niet gedaan had) Die 4x4 moet gewoon sysex dumps kunnen verwerken. Staan er geen rare filters ingeschakeld in de 4x4 poort in cubase?

Probeer ook eens een nieuwe dump vanuit je sh32 via de 4x4 te sturen en weer terug vanuit cubase naar de sh32, wederom via de 4x4. Kijken wat dat doet...

succes:okdan:

Origineel geplaatst door meesha74
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Midiman 4x4. Misschien helpt het om de drivers te updaten? (als je dit al niet gedaan had) Die 4x4 moet gewoon sysex dumps kunnen verwerken. Staan er geen rare filters ingeschakeld in de 4x4 poort in cubase?

Probeer ook eens een nieuwe dump vanuit je sh32 via de 4x4 te sturen en weer terug vanuit cubase naar de sh32, wederom via de 4x4. Kijken wat dat doet...

succes:okdan:
Ik heb de nieuwste drivers volgens mij. Ik zal voor de zekerheid de midimanwebsite nog ff checken. En verder staan er geen filter oid aan. De dump is als ik me het goed kan herrinneren via de 4x4 opgenomen (tis al even geleden, weet het niet zeker meer). Dat zou betekenen dat opnemen van sysex wel goed gaat, maar afspelen niet :confused: .

Origineel geplaatst door meesha74
Ja je zou denken dat je sysex dan corrupt is, maar als 'ie door je andere midipoort wel goed werkt is dat erg vreemd .:confused: Heb je nog andere midi apparaten waar je het mee kunt proberen?
Je bedoelt gewoon es een dumpje maken van de K-station bijvoorbeeld? hmm ja, kan ik es proberen. Maar wel een ander keertje, wat heb over een paar weken een optreden, en heb geen zin om al m'n patches kwijt te zijn.
btw, ik heb later nog wel een enkele patch op de SH32 ingeladen, ook via de midiman. Dat ging wel weer goed :confused:

Back