Ik heb sinds kort een nieuwe PC (packard bell met Intel D 920, 2.8 Ghz processor). Ik heb daar Cubase SX 3 op geïnstalleerd met een midisport 4x4 interface. Echter wanneer ik partijen inspeel via de midisport loopt binnen de kortste keren Cubase vast. Noten blijven hangen. Wanneer ik dingen inspeel via mijn Edirol UM-1X midi interface (ook via usb) gaat het goed.
Ik heb uiteraard de laatste drivers van de Midisport geinstalleerd, andere usb poorten / kabels geprobeerd, usb hub ertussen geplaatst, niets helpt.
Ik heb het idee dat alle usb poorten op die PC usb2.0 zijn. Ik weet niet of dat problemen op kan leveren? Op mijn oude PC loopt alles wel goed, en dat zijn ook 2.0 poorten.
Mogelijke oplossingen:
Andere USB poorten in m'n pc zetten.
Nieuwe Midi interface kopen (niet zo'n zin in...)
Alles inspelen via de Edirol
Wie heeft er advies??
(ps. ik weet dat dit behoorlijk PC gerelateerd is maar ik hoop dat de mod's mij niet gaan doorverwijzen naar Tweaker.net...)
Ik heb uiteraard de laatste drivers van de Midisport geinstalleerd, andere usb poorten / kabels geprobeerd, usb hub ertussen geplaatst, niets helpt.
Ik heb het idee dat alle usb poorten op die PC usb2.0 zijn. Ik weet niet of dat problemen op kan leveren? Op mijn oude PC loopt alles wel goed, en dat zijn ook 2.0 poorten.
Mogelijke oplossingen:
Andere USB poorten in m'n pc zetten.
Nieuwe Midi interface kopen (niet zo'n zin in...)
Alles inspelen via de Edirol
Wie heeft er advies??
(ps. ik weet dat dit behoorlijk PC gerelateerd is maar ik hoop dat de mod's mij niet gaan doorverwijzen naar Tweaker.net...)
(uitgangen lijken geen probleem te geven.
top apparaat!!