Moog Sub37 Vs Berhinger Pro1

powerup

Lets play
al een geruime tijd voel ik een aantrekkingskracht naar de sub37. Hij ziet er gewoon vet uit en die lampjes flirten met me. Op YouTube mooie patches gehoord.
recent heb ik een pro1 gekocht. Voor de 250,- een goede aanwinst maar het pakt mij nog niet zo. Ooit een ms2000r gehad die je voor iets meer 2e hands hebt waar je veel meer veelzijdigheid uit kan halen.

maar nu vroeg ik me af, is het dat extra geld Voor de sub37 waard? Wat kan de 37 wat de pro1 niet kan? En is er echt een verbetering qua sound? Qua mogelijkheden? Wat vinden jullie?

en klopt het dat er geen fx op de sub zit? Zoals een reverb of delay.

Sub37 is een topbak en zeker het geld waard. De klank is fantastisch en hij kan echt veel, diepe modulatie, uitgebreide envelopes (loopen oa) en er zit een sequencer op en feedback en overdrive etc. Daar zul je hoe dan ook geen spijt van krijgen. Er zitten inderdaad geen effecten op.

al een geruime tijd voel ik een aantrekkingskracht naar de sub37. Hij ziet er gewoon vet uit en die lampjes flirten met me. Op YouTube mooie patches gehoord.
recent heb ik een pro1 gekocht. Voor de 250,- een goede aanwinst maar het pakt mij nog niet zo. Ooit een ms2000r gehad die je voor iets meer 2e hands hebt waar je veel meer veelzijdigheid uit kan halen.

maar nu vroeg ik me af, is het dat extra geld Voor de sub37 waard? Wat kan de 37 wat de pro1 niet kan? En is er echt een verbetering qua sound? Qua mogelijkheden? Wat vinden jullie?

en klopt het dat er geen fx op de sub zit? Zoals een reverb of delay.

Volgens mij zoek je meer een spelerssynth dan een geluidsmodule of basic synth. Ik heb de ms2000r destijds wel uitgeprobeerd maar vond het drie keer niets qua geluid. Dus dan is de sub37 voor jou natuurlijk een veel voor de hand liggendere keuze dan een pro1.

Persoonlijk zie ik liever geen fx op mijn synths, dat doe ik liever allemaal outboard, en heb niet zoveel met synths die hun sound ontlenen aan interne fx.

Maar misschien moet je nog even verder kijken dan de sub37 voor een echt complete spelerssynth met fx en al erop.

ik vind het een beauty.
Bedoel je overigens sub37 of subsequent 37?
Mocht je voor een tweedehands sub37 gaan, let dan goed op dat er geen issue met de ‘filter cut off’ is. Het issue is helaas niet via een software update aan te passen. In latere versies is het verholpen.
ik heb ooit lang getwijfeld om er een aan te schaffen, maar dat geld is destijds richting eurorack gegaan. Geen spijt van, dat terzijde :D.
Gewoon nieuwsgierig. Wat mis je aan de Bro 1? Lijkt mij sinds de envelope update vwb het geluid zeer goed geslaagd.

thanx voor de reacties.
ik krijg binnenkort een virus TI desktop waar ik en hoop veelzijdigheid al uit kan halen volgens mij. Dat is denk ik wat jij bedoeld adDM met spelerssynth?
Ik mis in mijn setup gewoon diepgang in sound. Sounds die niet alleen hoort, maar je ook meenemen.

Ik denk dat de sub37 een goede aanvulling is daarop.

ik vind het een beauty.
Bedoel je overigens sub37 of subsequent 37?
Mocht je voor een tweedehands sub37 gaan, let dan goed op dat er geen issue met de ‘filter cut off’ is. Het issue is helaas niet via een software update aan te passen. In latere versies is het verholpen.
ik heb ooit lang getwijfeld om er een aan te schaffen, maar dat geld is destijds richting eurorack gegaan. Geen spijt van, dat terzijde :D.
Gewoon nieuwsgierig. Wat mis je aan de Bro 1? Lijkt mij sinds de envelope update vwb het geluid zeer goed geslaagd.

Geluid is zeer goed van de Pro1! daarom vroeg ik me af of de sub37 zoveel meerwaarde zou bieden. Ik blijf bij de pro1 een beetje hangen bij de bekende low bass met cutoff sound. Ik voel me niet uitgedaagd ofzo. Maar ik heb m net dus misschien verrast het met ineens.
Goede tip trouwens van die cutoff filter. hoe kom ik daarachter? is het te horen? of kan je aan het versienr zien of ze issues hebben?

Geluid is zeer goed van de Pro1! daarom vroeg ik me af of de sub37 zoveel meerwaarde zou bieden. Ik blijf bij de pro1 een beetje hangen bij de bekende low bass met cutoff sound. Ik voel me niet uitgedaagd ofzo. Maar ik heb m net dus misschien verrast het met ineens.
Goede tip trouwens van die cutoff filter. hoe kom ik daarachter? is het te horen? of kan je aan het versienr zien of ze issues hebben?

Het is lang geleden dat ik me daar in verdiept had. Ik geloof wel dat Moog het redelijk snel verholpen heeft en er zijn destijds op aanvraag vervangende boards gestuurd naar veel eigenaren.
Ik heb net even snel gezocht, er is nog wel genoeg info over te vinden als je op ‘filter cutoff issues’ zoekt. Misschien vindt je iets over serienummers enzo.
De Virus TI heb ik wel een tijd gehad. Nog altijd best spijt van de verkoop :stupid.

Virus Ti + Bro 1 + Moog sub37 is een mooie combi :okdan:

Gewoon eens ergens testen. En ik kan de ms20
en minilogue xd en de bassstation 2 ook tippen om
te proberen.
het coole aan een ms20
is dat de sound goed past in de mix...

Ik heb de Subsequent 37, redelijk vergelijkbaar met de Sub 37, alleen is de klank wat anders.
Voor mij is dit de perfecte combinatie van flexibiliteit, je kan alles tweaken, je hebt loopende envelopes, een filter met instelbare slope, parafoon bespeelbare oscillators, sync, pwm, een geweldige arpeggiator, maar het is ook een grote sweet-spot qua klank. Bij andere synths met deze flexibiliteit moet je flink wat knoppen draaien om iets te vinden wat lekker klinkt, terwijl synths die vooral goed klinken vaak maar een kunstje kunnen.

Het enige wat ik mis is een derde oscillator en tweede filter of een multimode filter. Dat zou deze bak afmaken. Maar misschien had ik dan eigenlijk een Moog Voyager moeten kopen.

Ik weet niet goed genoeg wat de Bro1 allemaal kan om echt te vergelijken. Voor mij is de mogelijkheid om patches op te slaan op de Moog een belangrijke plus in ieder geval. Ik heb de indruk dat de Bro-1 een redelijk basic monosynth is. Terwijl bij de Sub37 alles met alles te moduleren is en er een hele hoop knopjes met verassende functies op zitten waardoor je truukjes blijft ontdekken. Probeer hem eens parafoon te bespelen met sync aan bijvoorbeeld. Of gebruik een loopende envelope als zaagtand LFO met instelbare slopes. De oscillatoren zijn traploos instelbaar tussen de golfvormen. Dus je kan makkelijk van pulsbreedtemodulatie naar iets veel extremers. En de bekende feedback truuk met externe input verveelt ook nooit.

De Sub 37 is wel iets beter qua oscillatoren en filter maar qua features wel redelijk gelijk. De Bro-1 heeft best interessante modulaties links zitten op audio rate en de sync klinkt ook erg goed. Maar het blijft wel een (dikke) huis-tuin-en-keuken leads & bass bak. Maar is een Moog dat dan niet?

ik gebruik mijn moogs eigenlijk nooit, mijn pro 1 en ms20 zijn echter mijn vaste flirts. Verbaast me dat je niet voller bent vd pro 1
Nee ik verkoop ze momenteel niet :D

De Sub 37 is wel iets beter qua oscillatoren en filter maar qua features wel redelijk gelijk. De Bro-1 heeft best interessante modulaties links zitten op audio rate en de sync klinkt ook erg goed. Maar het blijft wel een (dikke) huis-tuin-en-keuken leads & bass bak. Maar is een Moog dat dan niet?
Nee, de modulatieopties en sound design mogelijkheden op de Sub37 gaan echt wel een heel stuk verder dan de Pro-1.

Hmm ik zie dat je OSC2 op vaste freq kunt zetten en naar low freq kunt schakelen, dan heb je toch best wel wat interessante dingen wat je er mee kunt doen. Ramp op een vaste freq naar de VCF freq routen, resonante zap wordt een soort trrrap geluid, met een beetje ruis door de mix samen met ruis naar OSC CV om het een beetje random te maken een soort clap.

Als je geen interessante dingen uit een Bro-1 weet te halen, ga je dan wel ineens super creatieve geluiden uit een Sub37 halen?

Back