KORG Drumlogue

Haha als je vragen hebt la ma weten 😂
Firmware 1.3 al?
Je bovenstaande volume knoppen zou ik ook op max 900 zetten. Effe wennen aan de gainstaging. In deze draad staan een aantal leuke downloads zoals poutoushaper (kan fout gespeld zijn) voor op de master
Ja meteen geupdate en wat spul via de Korgsite en Github gedownload. Zal deze thread ook nog ff doorlopen. Maar eerst even kijken hoe ver ik zonder rtfm kom.

Vandaag de Drumlogue ontvangen. Net even eerste uurtje zitten jammen ermee. Handleiding nog niet bekeken. Werkt al vrij intuitief. Eigen kick drum gemaakt op gehoor met alle parameters die je op frontpanel en in menu ter beschikking hebt. Alle andere sounds ook bewerkt en een simpel pattern gemaakt. Muten/unmuten erg makkelijk en de volume-pots zijn ook handig. Beetje met de effect sends gestoeid ook en met de probability van de snare. Allemaal per track beschikbaar. Dikke eigenzinnige sound! Zonder problemen al een vette kick ook erop kunnen programmeren (vind ik). Ik heb anderhalve minuut wat jammen geupload.

Hij is daarbij lekker compact waardoor die niet teveel desktop plek inneemt en je er ook me op de bank zou kunnen zitten. Enige dat me opviel toen ik hem uit de doos haalde en hem eens bekeek was dat je wat hoorde 'ritselen' in het ding. Ik neem aan dat dit het mechaniek van de 16 channel/step buttons is. Stevig gebouwd verder van metaal, hout en fijn draaiende stevige pots die totaal niet wiebelen.

Eerste indruk is zonder meer super positief!

Attachments

• drumlogue first minutes.wav
    17,9 MB
Vandaag de Drumlogue ontvangen. Net even eerste uurtje zitten jammen ermee. Handleiding nog niet bekeken. Werkt al vrij intuitief. Eigen kick drum gemaakt op gehoor met alle parameters die je op frontpanel en in menu ter beschikking hebt. Alle andere sounds ook bewerkt en een simpel pattern gemaakt. Muten/unmuten erg makkelijk en de volume-pots zijn ook handig. Beetje met de effect sends gestoeid ook en met de probability van de snare. Allemaal per track beschikbaar. Dikke eigenzinnige sound! Zonder problemen al een vette kick ook erop kunnen programmeren (vind ik). Ik heb anderhalve minuut wat jammen geupload.

Hij is daarbij lekker compact waardoor die niet teveel desktop plek inneemt en je er ook me op de bank zou kunnen zitten. Enige dat me opviel toen ik hem uit de doos haalde en hem eens bekeek was dat je wat hoorde 'ritselen' in het ding. Ik neem aan dat dit het mechaniek van de 16 channel/step buttons is. Stevig gebouwd verder van metaal, hout en fijn draaiende stevige pots die totaal niet wiebelen.

Eerste indruk is zonder meer super positief!
Klikt echt tof vooral die drum misschien wel beste wat ik tot nu heb gehoord en dat op iPhone 14 Pro🔈📢👌

Alleen jammer dat ze niet meer verder gaan ontwikkelen.
Ik hoop nu dat de communitie nog verder kan met ontwikkelen.
Dat is dit apparaat erg tof voor weinig geld!

Nou nu ik niet meer de enig Drumlogue gebruiker hier in the village ben zal ik ook weers eens wat ontdekkingen delen 🥳

Het Ritselen zijn de lichtstaafjes boven de led’s dat is alleen een ramp als je hem ooit openmaakt en ze flikkeren allemaal op de grond. Zijn erg transparant dus lastig terug te vinden

Het Ritselen zijn de lichtstaafjes boven de led’s dat is alleen een ramp als je hem ooit openmaakt en ze flikkeren allemaal op de grond. Zijn erg transparant dus lastig terug te vinden
goed om te weten, dank je!

kun je met een bepaalde shift-combinatie ofzo zien op welke parameters van een kit/program motion sequencing zit?

weet iemand of het mogelijk is om verschillende (part) sounds in verschillende programs te kunnen gebruiken? Dus dat program A bijvoorbeeld Kick A gebruikt, en program B dan Kick B (verschillende kit)? Hoor het graag!

nog een vraaagg: de loop functie op Drumlogue is echt tof. Heeft de analog rytm een zelfde soort functie? Dus een soort van 'step-loop' / 'note roll' van bepaalde delen van een pattern?

Ja meteen geupdate en wat spul via de Korgsite en Github gedownload. Zal deze thread ook nog ff doorlopen. Maar eerst even kijken hoe ver ik zonder rtfm kom.

Note to self: tot hier dus, na de zoveelste keer vloeken dat-ie d'r plots mee ophoudt toch de manual er maar bijgepakt en ontdekt dat de auto-off standaard op 4 uur staat

Back