KORG Drumlogue

ja, potentie is er wel. ik post hier af en toe wat dingen, blijf hem ook geinig vinden.
blijft een toffe bak. helaas te weinig tijd om veel met de mijne te doen, maar hij gaat niet weg. Zou wel tof zijn als er nog een update komt die het wat makkelijker maakt om logue sdk synth part en eventuele sample based parts melodisch te sequencen. Dat het net iets meer een snelle groovebox wordt.
Ja daar heb je nu wel iets van externe keys voor nodig.

Wat ik zelf zou willen is in de ingebakken transients kunnen vervangen die sample based zijn maar wel deel van het analoge gedeelte.
de compressor en sidechain vind ik niet echt lekker werken. Of moet weer eens de handleiding pakken.

Maar in zn gehaal de master sectie, poutoushaper is echt een upgrade en je kunt makkelijk 15db extra gaan. Maar iets van een Eq of compressie samen in een master setting zie ik nog niet. Dus tis het 1 of ander.. maarja ik gooi het toch door outboard heen..

blijft een toffe bak. helaas te weinig tijd om veel met de mijne te doen, maar hij gaat niet weg. Zou wel tof zijn als er nog een update komt die het wat makkelijker maakt om logue sdk synth part en eventuele sample based parts melodisch te sequencen. Dat het net iets meer een snelle groovebox wordt.
Er zijn wel sample based (ook eigen samples in te laden) synthunits te vinden, zelfs wavetable. Moet het weer eens opzoeken.

Na het aankondigen van het stoppen van de Korg Drumlogue enige tijd geleden zie ik ze overal weer! :doei:

Maar wat betekend dit? Ik mag hopen een os 1.4 met wat improvements.. Weet iemand wat er speelt?
Misschien was de aankondiging een 'last call' en dat ze nog een laatste batch hebben gemaakt die nu in de winkels ligt?

Sterrenlogboek 202624711:47

Ben sinds kort pas achter de per PART groove funktie gekomen ipv alleen global.

kies je part, druk SHIFT, PART en hou TIME ingedrukt. De andere 2 kun je loslaten.
Best veel keuze.

Ben nu een testje aan het doen met alleen de analoge BD, soort sweerisch lijntje uit kunnen halen met oa filtering en motion recording, delay, reverb.

Laatst gewijzigd:
Lekker beetje rez underworld vibe 🤘

Mag ik dit jatten om eens creatief mee te doen?

Nice, ga ik van de week doen. Hoeveel bpm stond ie op? Scheelt gedoe ;) Thanks! 🤘

Weet niet meer eerlijkgezegd was een proefbalon, daarna ook weer totaal anders geworden.

Even wat elektro geprobeerd, geen outboard, stereo opgenomen wel 4k aan op mn SSL

Goede reverb! Net gevonden.. Maar er komt heel veel uit, ene Brachetti is bare metal gaan programmeren en die mag je zelf gaan zoeken. Klinkt echt heel goed. Zal tst wel posten.

Screenshot 2026-08-02 at 19.54.13.png

Back