Een samenwerking tussen Make Noise en Alessandro Cortini.
Er was al melding van gemaakt in de NAMM21-thread. Intussen sijpelt er steeds meer informatie naar buiten over deze mysterieuze synth. En nu is er ook bewegend beeld en geluid.
Update: specs en foto.
Make Noise Strega
- analog Drone Synthesizer and Effect device;
- analog Oscillator with waveshaping;
- random signal generator with adjustable influence on pitch, VCA level and Delay time;
- effect section with multi-tap Delay and Filter; manual controls for Delay time and Feedback;
- blend control for mixing the pure Oscillator signal with the effect section;
- build-in LFO; audio input with Gain control knob for external signals;
- CV inputs with attenuverters for VCA, Waveshaping, Delay time, Decay, Absorb, LFO speed, Filter and Blend;
- 11 touch plates for direct interaction with several parameters;
- combined line/headphones output (3.5mm jack) and separate Eurorack-level signal output;
- all inputs and outputs are compatible with Eurorack modular synthesizers as well as Make Noise 0-Coast and 0-Ctrl
Make Noise Co. | Strega
Laatst gewijzigd:
Dus ik volg dit met interesse.

Dan vraag ik me af, op welke manier en hoe gemakkelijk zou je eventueel zelf iets kunnen ontwerpen en bouwen wat ongeveer hetzelfde doet. Soms is dat lastig, omdat de schakeling waarschijnlijk vrij complex is, gebruikte componenten naar inschatting niet gemakkelijk zijn te verkrijgen, er moet een bult code worden geschreven wat veel tijd kost, enz. Dat zie ik hier niet zo, het lijkt me vrij rechttoe-rechtaan, met veel nadruk op wat goedkope delay-IC's. Maar goed, kan me voorstellen dat voor iemand dit helemaal z'n kop thee is, leuk dat het straks verkrijgbaar is om ermee te stoeien. Al zou ik dan toch wat tegen de prijs aanhikken, ik weet niet hoe het gaat met andere instrumenten van MN, misschien dat de prijs na een tijdje iets zakt?