7x7 Expansion kopen voor een tweedehands TR-8... wel of niet doen?

paulusdebkb

Ingeburgerd
Sinds net de trotse eigenaar van een tweedehands Roland TR-8. Jammer genoeg zonder de 7x7 sound expansion...
Ik begreep uit eerder nieuws dat deze expansion opnieuw verkrijgbaar is (hij was een tijdje foetsie) via Roland Cloud, naar het schijnt voor 119 dollar.
Dat vind ik best veel voor een update, zeker in verhouding tot de tweedehands waarde van het apparaat. Daarom mijn vraag aan huidige bezitters van de TR-8: vinden jullie de expansie anno nu de moeite waard?

Ik ben nog niet goed thuis op de TR-8, dus misschien stel ik deze vraag wel te vroeg maar ben toch benieuwd naar hoe jullie er over denken.

Beetje een dooddoener dit, maar is dat niet alleen door jezelf te beantwoorden? Het enige wat het brengt sounds andere sounds. Als je die sounds graag hebt en daar het geld voor over hebt: doen! Op de tr8 is het natuurlijk veel leuker om met de sounds te spelen dan op de computer met samples.

het anwtoord is simpel. Koop een tr8 met die sounds in 2e hands en verkoop de uwe. Kost je vast amper iets extra behalve wat tijd.

De 707 en 727 zijn sample gebaseerde bakken. Wellicht dat je gewoon een soft sampler met samples wil aansturen met de de sequencer van de TR-8. Of je moet echt live willen optreden....maar dan alsnog zou ik het persoonlijk met een sampler doen. Wat kost zo'n Korg sampler nou tegenwoordig?

ik vind de TR-7x7 expansion voor de TR-8 een goeie aanwinst,, maar 'tis idd veel geld, Gewoon 2 weken sparen,, 2 weken ni teveel geld uitgeven aan eten, enzz,,,

ik zou die tr8 verkopen en 't extra geld voor de upgrade erbij leggen en een nette 707 kopen (maar goed) :)
Gebruik mijn 707 veel meer dan ik de tr8 ooit aan heb gehad

tja, een echte TR is nog iets anders, en da's omdat je er zelf een hebt klinkske,,,
de 606 is ook goed,, zonder de 7x7 expansion is de TR8 erg beperkt en saai

Je had een 2de hands TR-8 moeten kopên waar de 7x7 in zat,,,
tja,, en zo is het achteraf altijd iets,, en dan is er nog kunnen speculeren ook,, "wat is later mee waard" ,, heel saai, mss het allersaaiste leven dat er bestaat, enz,, enz,,

Vreemd genoeg was ie volgens mij eerst 75, dan 100 en nu 119 !?
Gek dat ze deze niet gratis bij de tr8 gegeven hebben, dan zouden ze er misschien wel meer van verkocht hebben.

119 dollar vind ik teveel geld voor die upgrade.
Die 707/727 geluiden heb ik persoonlijk nooit echt begrepen, ik heb de upgrade echt gekocht voor de 606 geluiden.

Ik heb nu twee TR-8's staan, eentje met upgrade en eentje zonder.
En ik mis alleen de 606 geluiden, maar niet genoeg om de 2e TR-8 ook te upgraden.

Her slimste is inderdaad te zoeken naar eentje met upgrade (+/-300 euro) en de jouwe te verkopen (+/-250 euro).
Met een beetje mazzel is het prijsverschil kleiner.
Succes!

De 707 en 727 zijn sample gebaseerde bakken. Wellicht dat je gewoon een soft sampler met samples wil aansturen met de de sequencer van de TR-8. Of je moet echt live willen optreden....maar dan alsnog zou ik het persoonlijk met een sampler doen. Wat kost zo'n Korg sampler nou tegenwoordig?

Heb net een korg volca sample voor 90 euro gekocht. Moet zeggen dat hij meer punchy klinkt dan ik had verwacht. Dus inderdaad een goede toevoeging, gooi er 707 samples in (en meer) en je bent goedkoper uit dan alleen de Tr8 expansion.

Bedankt voor jullie inzichten :)

Ik kon deze TR-8 kopen in combinatie met een TB-3 voor een best vriendelijke prijs, dus ik heb op de koop toe genomen dat hij niet was uitgebreid. Ik wil kijken of de TR-8 een toffe combinatie vormt met mijn Drumbrute... De eerste, vluchtige poging beviel niet fantastisch. De machines hebben allebei een heel eigen karakter, maar ik begin te vermoeden dat dat niet automatisch betekent dat ze elkaar aanvullen:)
Maar goed, het is nog early days... eerst nog maar eens wat prutsen en dan kijken of er wat tracks mee kan maken.

De TR-8 workflow bevalt me behoorlijk goed, en die van de Drumbrute ook. Met nog een sampler erbij zijn er soundwise geen echte beperkingen meer. Maar ja, zie dat maar eens allemaal tegelijk te bedienen. Misschien toch maar upgraden naar de TR-8S, die wel weer een segment duurder is.

De MC 707 gaat me voor nu een stap te ver.

okey,, ik ben erg tevreden met de TR-8 en TB-3,,
De TB-3 is ongelooflmk eenvoudig en krachtig om TB patterns mee te maken
en die stuurt de Syntecno Teebee ook aan, zodat ik crossfade tussen de TB-3 en Syntecno

ja een combi aankoop pakket is verleidelk,, en je kan, bij een financiele meevaller de 7x7 nog kopen,, k moet nu ook nog tot eind maart zuinig zijn
't zou erger zijn dat je de 7x7 upgrade helemaal nooit meer kon kopen, zoals ik vrees voor de System-1

't is gewoon effe budget voorzien,, ik vind de 7x7 upgrade erg de moeite, maar 't is ni echt nodig,,

De TR-8 heeft ook een heeeeeeele rock solid midi timing,, mss de beste wat ik heb,,

Laatst gewijzigd:
Electribe 2 bedoelde ik! Volca sample is wat simple maar Electribe 2 heeft ook maar 2 analoge outputs.

Van het geld van de upgrade van de TR-8 kun je ook een Volca Sample aanschaffen, die kun je vervolgens laden met de 707/727 en (killer!) 606 samples die je makkelijk gratis kunt vinden. Maar 't gaat er om wat je sound is natuurlijk. EN het zou weer een extra device zijn om te syncen/bedienen idd, weer complexer.

Zelf heb ik de mazzel gehad dat mijn tweedehands TR-8 met alle upgrades kwam, en het is wel erg vet om zelf kits samen te stellen uit alle machines die er in zitten.

Allerlei hardware erbij kopen die in de meeste gevallen (flink) duurder is dan die expansion en de boel sowieso ingewikkelder maakt lijkt me nou niet echt de handigste oplossing, tenzij je ook echt zit te springen om de extra mogelijkheden die bijvoorbeeld een sampler biedt. Maar als het puur om de TR sounds gaat, zou ik gewoon mijn schouders ophalen en die expansion kopen, en anders de suggestie volgen om je huidige TR-8 te verkopen en van de opbrengst met eventueel een beetje opleg een exemplaar mét expansion te kopen. Die expansion wil je wel denk ik, het voegt wel een hoop toe aan de TR-8.

die 606 zat gewoon bij een firmware update dacht ik, de 707/727 was een betaalde van ongeveer 80 ballen destijds. Ik vind het zeker een meerwaarde, zeker die 727 sounds, die leuken het palet aan sounds leuk op in die tr8. Volgens mij is een tr8 met 707 upgrade maar een paar 10tjes meer dan een zonder. 2e hands dan, ik zou die dan gewoon zoeken en deze zonder 707 kit doorverkopen.

Ik zou ook eerst de TR-8 flink proberen of hij je bevalt en dan pas de upgrade aanschaffen, of (zoals door andere leden aangegeven) zoeken naar een 2e hands met de update en dan deze verkopen.

Die update, zit die bij een Roland cloud inbegrepen? Zona welk abonnement?

Back